Η απόλυτη πρόκληση: Εβαλαν μέλος της τριμελούς Επιτροπής τον σύμβουλο του Καραμανλή και του Άδωνι

Απόλυτη η πρόκληση και η ασέβεια απέναντι στο κοινωνικό σύνολο του Μεγάρου Μαξίμου και του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη που αποφάσισαν τη σύνθεση της τριμερούς επιτροπής η οποία θα διερευνήσει το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη με τους 57 μέχρι τώρα νεκρούς.

Μέλος της Επιτροπής ορίστηκε ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ο οποίος διετέλεσε από το 2010 έως το 2015 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι η καθοριστική περίοδος για τη μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, όσο και για τα έργα υποδομής που ακυρώθηκαν, δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.


Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς για να ξεπουλήσει και όσες δημόσιες εταιρείες έχουν παραμείνει σε κρατικό έλεγχο στη βάση της ακραίας νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας που τη διέπει.

Επί Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ. Επίσης δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.

Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δύο χρόνια μετά την οριστική παράδοση και θέση σε λειτουργία των εργολαβιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι επιδρομές των συμμοριών του χαλκού κατάφεραν και διέλυσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του δικτύου.

Μάλιστα, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν ορωδεί μπροστά σε τίποτα ούτε καν στους δεκάδες νεκρούς του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη για να καλύψει την αλήθεια για τη τραγωδία καταφεύγοντας σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες, που προκαλούν σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση.

Για Πρόεδρος της Επιτροπής επιλέχθηκε ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ενώ μέλος επίσης είναι ο Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι προσωπική επιλογή του Άδωνι Γεωργιάδη και του Κώστα Καραμανλή (πρώην υπουργό Μεταφορών) στη θέση του προέδρου του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.

Μάλιστα η πρώτη συνεδρίαση αυτής της Επιτροπής έγινε τον Απρίλιο του 2020 υπό τον Πρόεδρο, κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.

Τι είναι όμως το Συμβουλίο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής; Κατά την σύστασή του το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως το ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο προς τον Υπουργό σε θέματα ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και οργάνωσης της Εφοδιαστικής στο πλαίσιο μιας Εθνικής Στρατηγικής. Απόφαση Υπουργείου Ανάπτυξης. (Δείτε τι λέει το opengov)

Σημειώνεται ότι κ. Ζηλιασκόπουλο, ήταν επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010-2015 και με τη δράση του, όπως αναφέρει και ο Θεόδωρος Σκαμάγκος (επιχειρηματίας Logistics), οδήγησε σε πλήρη απαξίωση τον οργανισμό διευκολύνοντας την αντί πινακίου φακής ιδιωτικοποίηση του.

Στη συνέχεια και έως σήμερα είναι πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, αποτελώντας προσωπική επιλογή των κ.κ. Α.Γεωργιάδη και Κ.Καραμανλή.

Όπως προκύπτει ο κύριος Ζηλιασκόπουλος δεν αποτελεί το αντικειμενικό εκείνο πρόσωπο που θα διαπιστώσει την ύπαρξη ευθυνών για τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των πολιτικών προϊσταμένων τους και αυτών που αναλογούν στην HT.
Άλλωστε η τοποθέτηση στην Επιτροπή προσώπων με ανάλογο ιστορικό στους οργανισμούς, αποτελεί κοροϊδία απέναντι στις κραυγές της κοινωνίας μας για δικαιοσύνη.

Η περίοδoς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η περίοδος που βρισκόταν στο τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι τυχαία. Εκείνη την περίοδο έγινε μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, ενώ ακυρώθηκαν και έργα υποδομής που είτε δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.

Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται πως επί Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ.
Ακόμα, δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.

Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.

Ποιος είναι ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος
Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είναι απόφοιτος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (ΜSc) από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Austin Texas των Η.Π.Α και διδακτορικό τίτλο (Ph.D.) σε Συστήματα Μεταφορών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Από το 1996 έως το 2004 κατείχε τη θέση Lοuis Berger Professor στον τομέα των Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Northwestern στο Evanston, Ilinois, Η.Π.Α. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι Καθηγητής Παραγωγής και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2004.

Τέλος, ως πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Logistics το 2014, συμμετείχε στην διαμόρφωση του Ν. 4302/2014, ο οποίος ρυθμίζει θέματα Εφοδιαστικής.
Την τοποθέτησή του στην επιτροπή σχολίασε και ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Ο κ. Παππάς με ανάρτησή του στα social media αναφέρει: «Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 έως το 2015. Θα ελέγξει ο ΙΔΙΟΣ τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή».

Σημειώνεται πως νωρίτερα, με κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας ανατίθενται αρμοδιότητες στους Υφυπουργούς κ.κ Μιχάλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Καραγιάννη.

Οι αρμοδιότητες καταλαμβάνουν αυτοτελώς την έκδοση διοικητικών πράξεων, καθώς και παράλληλη με τον Υπουργό, νομοθετική πρωτοβουλία και κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Όπως διευκρινίζεται ο Υπουργός διατηρεί την αρμοδιότητα για τη διερεύνηση των αιτιών του πρόσφατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ
«Η ανακοίνωση των εκλεκτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή», υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή, θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα. Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα, που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δεν θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές», καταλήγει.

ΚΚΕ για την επιτροπή διερεύνησης
Το ΚΚΕ, αναφερόμενο στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης σχετικά με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ανακοίνωσε τα εξής:

«Η επιτροπή «εμπειρογνωμόνων», που έστησε η κυβέρνηση, φαίνεται ότι έχει ως βασική της αποστολή να «τεκμηριώσει» το προαποφασισμένο πόρισμα, περιορίζοντάς το σε ένα «ανθρώπινο λάθος» και βγάζοντας λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της κερδοφορίας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.

Αυτό είναι ακόμη περισσότερο εμφανές από τη στιγμή που σε αυτή την επιτροπή μετέχουν πρόσωπα που εφάρμοσαν από θέσεις ευθύνης αυτήν την πολιτική. Ό,τι και να κάνουν, όμως, ο λαός θα μάθει την αλήθεια για αυτό το έγκλημα».

Η ανακοίνωση του ΜέΡΑ25
«Η πρώτη πράξη του κ. Γεραπετρίτη με το που πρωτοκάθισε στην ένοχη καρέκλα που μόλις είχε αδειάσει ο κ. Καραμανλής, ήταν να αναγγείλει μια εν κρυπτώ αποφασισμένη «ειδική επιτροπή ειδικών» για να ερευνήσει τα αίτια της εν εξελίξει τραγωδίας στα Τέμπη», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ25.

«Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την επιτροπή του κ. Γεραπετρίτη ως μη νομιμοποιημένη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα. Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ», αναφέρει και συνεχίζει:

«Υπενθυμίζουμε ότι η Σοφία Σακοράφα, βουλευτής του ΜέΡΑ25 και αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, με την ιδιότητά της ως μέλος των αρμοδίων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών (Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας και Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης) αντέδρασε άμεσα στα νέα του δυστυχήματος κάνοντας αίτηση για άμεση σύγκληση εκτάκτων συνεδριάσεων αυτών, με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ ΑΕ, καθώς και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ».

«Η μόνη λύση για να γίνουν όλα αλλιώς είναι η ρήξη με τα συμφέροντα τα οποία η ΝΔ υπηρετεί ακόμα και όταν το κόστος σε ανθρώπινες ζωές αποκαλύπτεται σε κοινή θέα. Όσοι κυβερνούν με μνημονιακές πολιτικές, κυβερνούν για άλλους», καταλήγει η ανακοίνωση του ΜέΡΑ25.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γρίφος από την Όλγα Γεροβασίλη μετά τις δημοσκοπήσεις για όσα θα ακολουθήσουν στον ΣΥΡΙΖΑ

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Οι...

Αληθεύει; 248.000 ευρώ για να τραγουδήσει η Μποφίλιου στο Σύνταγμα;

Η Πυθία καταγράφει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Δεν...

Κόλαφος ο Τσακαλώτος διέσυρε δημόσια τους πραξικοπηματίες του ΣΥΡΙΖΑ για τα αίσχη σε βάρος Κασσελάκη και βάσης (vid)

Η Πυθία αποκαλύπτει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Ο...

Η τοποθέτηση της Γκιλφόιλ στην Αθήνα και οι business στα Βαλκάνια

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Η τοποθέτηση της Κίμπερλι...