Εξεταστική για Τέμπη: Δακρυσμένος ζήτησε «συγγνώμη» ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ – «Εννέα κανόνες παραβιαστήκαν μέσα σε 5 λεπτά»

Δακρύβρεχτη ήταν η «συγγνώμη» του μεταβατικού προέδρου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, προς τις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, κατά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

«Δυστυχώς έγινε», είπε με σπασμένη φωνή για να προσθέσει πως «χάθηκαν 57 ζωές από το τίποτα» στα Τέμπη. Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ ανέφερε πως είχε εισιτήριο για να ταξιδεύσει με τη μοιραία αμαξοστοιχία, ωστόσο, υπηρεσιακοί λόγοι τον κράτησαν στην Αθήνα. «Είχα βγάλει εισιτήριο να ταξιδέψω, θα ήμουν στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, πάντα συνομιλώ με τους μηχανοδηγούς και λαμβάνω τις παρατηρήσεις τους σοβαρά υπόψη, λογικά δεν θα με είχατε μαζί σας σήμερα», ανέφερε και εξήγησε πως ο λόγος που αποφάσισε να ασχοληθεί στην ζωή του με τον σιδηρόδρομο ήταν ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα από το οποίο γλίτωσε όταν ήταν παιδί.

Η εξομολόγηση του Τερεζάκη για τις δύο φορές που γλίτωσε από σιδηροδρομικά δυστυχήματα και η δέσμευσή του να αποτρέψει ανάλογα συμβάντα, επισημαίνει την προσωπική του δέσμευση στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, που όμως δεν απέτρεψε την τραγωδία.

«Σε ηλικία 9 ετών γλίτωσα από σιδηροδρομικό δυστύχημα, ήμουν στο τελευταίο βαγόνι και επειδή ήμουν ατίθασος κατεβήκαμε από το βαγόνι, ήταν 14 Σεπτεμβρίου 1969, έπεσε η μηχανή στο τελευταίο βαγόνι στο Δερβένι. Είχα βάλει στη ζωή μου στόχο να μην ξαναγίνει τέτοιο δυστύχημα και δυστυχώς έγινε», είπε βουρκωμένος.

Η αναφορά του στην απώλεια 57 συνανθρώπων μας “από το τίποτα” και η επισήμανση των λαθών που οδήγησαν στο δυστύχημα, όπως η ελλιπής σηματοδότηση και οι παραβάσεις των κανονισμών από τον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό, αναδεικνύουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και διαχείρισης στον σιδηροδρομικό τομέα.

Η ομολογία του Τερεζάκη ότι είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει στη μοιραία αμαξοστοιχία, αλλά η τύχη τον κράτησε μακριά, προσθέτει μια ακόμα διάσταση στην τραγική αυτή ιστορία, υπογραμμίζοντας τον ανθρώπινο παράγοντα και τις ευθύνες που συνεπάγεται η διαχείριση και η ασφάλεια των σιδηροδρομικών δικτύων.

«Εννέα κανόνες παραβιαστήκαν μέσα σε 5 λεπτά»

Όσον αφορά στο δυστύχημα, επέμεινε ότι υπήρχε και λειτουργούσε η τοπική σηματοδότηση, ενώ επέρριψε ευθύνες στον σταθμάρχη, λέγοντας ότι «είναι δεδομένο ότι έχει κάνει τα δικά του λάθη».

Όπως είπε, δεν έκανε αλλαγή χάραξης, έστω χειροκίνητα ενώ ο πίνακας του έδειχνε τις θέσεις, το μόνο λογικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω είναι ότι κάπου η προσοχή του απορροφήθηκε, αλλά ακόμη κι αν έγινε αυτό, αν παρακολουθούσε τον πίνακα θα το είχε καταλάβει», είπε, ενώ λάθη καταλόγισε και στον μηχανοδηγό, που δεν ακολούθησε τον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας, όπως προκύπτει από το καταγεγραμμένο υλικό. Όπως είπε, αν στη συνομιλία του με τον σταθμάρχη είχε πει τις μαγική φράση ότι «οδηγεί στην γραμμή καθόδου», τότε θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης και θα είχε καταλάβει ο κλειδούχος, όμως αυτό δεν ακούστηκε ποτέ στον ασύρματο. «Εννέα κανόνες παραβιαστήκαν μέσα σε 5 λεπτά» στα Τέμπη, είπε.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γρίφος από την Όλγα Γεροβασίλη μετά τις δημοσκοπήσεις για όσα θα ακολουθήσουν στον ΣΥΡΙΖΑ

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Οι...

Αληθεύει; 248.000 ευρώ για να τραγουδήσει η Μποφίλιου στο Σύνταγμα;

Η Πυθία καταγράφει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Δεν...

Κόλαφος ο Τσακαλώτος διέσυρε δημόσια τους πραξικοπηματίες του ΣΥΡΙΖΑ για τα αίσχη σε βάρος Κασσελάκη και βάσης (vid)

Η Πυθία αποκαλύπτει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Ο...

Η τοποθέτηση της Γκιλφόιλ στην Αθήνα και οι business στα Βαλκάνια

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Η τοποθέτηση της Κίμπερλι...