Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά και στρατιωτικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν, κατά τους ειδικούς, περιορισμένες οικονομικές συνέπειες, εφόσον η κρίση δεν επιμηκυνθεί. Οι επιθέσεις στα εμπορικά πλοία έχουν αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, με σημαντική μείωση στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από τα στενά Μπαμπ αλ-Μαντέμπ.
Πολλοί εφοπλιστές επέλεξαν την εναλλακτική διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρά το μεγαλύτερο κόστος και απόσταση. Επιπρόσθετα, η κλιματική αλλαγή προκαλεί δυσκολίες στη διώρυγα του Παναμά, μειώνοντας τον αριθμό των διελεύσεων πλοίων.
Εταιρείες όπως η IKEA, Tesla και Volvo έχουν ανακοινώσει καθυστερήσεις λόγω των αναπροσαρμογών στις θαλάσσιες οδούς. Ο οικονομολόγος της Allianz Trade, Άνο Κουχανάταν, επισημαίνει ότι επιχειρήσεις με μικρά αποθέματα θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Διαβάστε οπωσδήποτε: Κρίσεις σε Ερυθρά Θάλασσα και Μέση Ανατολή αναστατώνουν την παγκόσμια οικονομία
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν αυξημένα κόστη, με τον Shanghai Containerized Freight Index να διπλασιάζεται μέσα σε ένα μήνα. Ο επίτροπος Οικονομίας της ΕΕ, Πάολο Τζεντιλόνι, τονίζει την ανάγκη για στενή παρακολούθηση της κατάστασης λόγω πιθανών συνεπειών στις τιμές ενέργειας και τον πληθωρισμό.