Twitter: Επέστρεψαν στην πλατφόρμα για να διαφημιστούν δίπλα σε αναρτήσεις που προωθούν τη νεοναζιστική προπαγάνδα

Είναι γνωστό πως η διαφημιστική δραστηριότητα του Twitter κατέγραψε επιδείνωση μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ.

Για μήνες μετά την εξαγορά του Twitter, και τις τεράστιες περικοπές του Μασκ στις ομάδες εποπτείας περιεχομένου του ιστότοπου, επωνυμίες όπως η GM, η Audi και η General Mills απέρυσαν τις διαφημίσεις τους από το Twitter, επικαλούμενες ανησυχίες για την ασφάλεια, τους επαληθευμένους λογαριασμούς και τις ανεξέλεγκτες περικοπές προσωπικού. Ως αποτέλεσμα, εκτοξεύτηκε η ρητορική μίσους στην πλατφόρμα και οι εταιρείες εγκατέλειψαν μαζικά τις διαφημιστικές τους καμπάνιες προκαλώντας «μαζική πτώση εσόδων» στο Twitter.

Αντιδρώντας ο Μασκ προσέλαβε πρόσφατα την ισχυρή κυρία της διαφήμισης της NBCUniversal, Λίντα Γιακαρίνο, για να βελτιώσει τη σχέση της εταιρείας με τα εμπορικά σήματα. Η τοποθέτηση της Γιακαρίνο αμακούφισε τους διαφημιστές, ανοίγοντας το δρόμο της επιστροφής στις επωνυμίες που είχαν αποχωρήσει νωρίτερα. Σύμφωνα μάλιστα με τη Wall Street Journal, που επικαλείται τον Έλον Μασκ, η επιστροφή στις διαφημιστικές δραστηριότητες της πλατφόρμας είναι το ίδιο μαζική όσο ήταν η έξοδος. «Σχεδόν όλοι οι διαφημιστές είπαν ότι επέστρεψαν είτε θα επιστρέψουν», ανέφερε ο Μασκ στη WSJ.

Ωστόσο, η πλατφόρμα φαίνεται ότι δεν αποτελεί ακόμα ένα ασφαλές μέρος για τις μεγάλες μάρκες που θέλουν να διαφημιστούν, σύμφωνα με τη δικηγόρο και καθηγήτρια στη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ Cyberlaw Clinic.

Ο λόγος; Το περασμένο Σαββατοκύριακο είδαμε δημοσιεύσεις που είχαν πληρωθεί από εταιρείες όπως η Disney, η Adobe και η Microsoft να διαφημίζονται δίπλα σε αναρτήσεις που προωθούν τη νεοναζιστική προπαγάνδα.

Όπως εξηγεί η Caraballo, την Παρασκευή παρατηρήθηκε αύξηση στις διαφημίσεις του Twitter. Ως μελετητής φαινομένων εξτρεμισμού, προσπάθησε να διερευνήσει εάν οι ίδιες διαφημίσεις εμφανίζονταν κοντά σε περιεχόμενο που δημοσιεύτηκε σε λογαριασμούς που διατηρούν νεοναζί και τρομοκάτες που παρακολουθεί για ερευνητικούς σκοπούς.

«Έβλεπα διαφημίσεις να εμφανίζονται στη ροή μου ακριβώς πάνω από αναρτήσεις από το White Lives Matter California», εξηγεί μιλώντας στο Βusiness Insider, αναφερόμενη σε οργάνωση που χαρακτηρίστηκε ομάδα μίσους από το Southern Poverty Law Center. «Δεν εμφανίστηκαν διαφημίσεις στο πραγματικό τους προφίλ, αλλά ένα από τα πράγματα που παρατήρησα είναι ότι είχαν κάνει retweet σκηνές του ”Europa: The Last Battle”».

Το «Europa: The Last Battle» είναι μια προπαγανδιστική ταινία του 2017 που βασίζεται σε αντισημιτικά θέματα για να υποστηρίξει ότι οι Εβραίοι προκάλεσαν άμεσα και τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους ως μέρος ενός σχεδίου για τη δημιουργία του έθνους του Ισραήλ. Η ταινία, που φαίνεται να παραβιάζει τους κανόνες του Twitter ενάντια στα «μέσα που απεικονίζουν εικόνες μίσους», αναθεωρεί την ιστορία χρησιμοποιώντας αρχειακό υλικό για να υποστηρίξει ότι ο Χίτλερ προσπαθούσε να σώσει τη Γερμανία μέσω της γενοκτονίας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Παρατήρησα ότι ανέβαιναν κλιπ από επαληθευμένους λογαριασμούς», σημειώνει η Caraballo. Μετά την εξαγορά από τον Μασκ, η επαλήθευση λογιαριασμών στο Twitter μπορεί πλέον να αποκτηθεί έναντι χρηματικού αντίτιμου, αντί να χορηγηθεί σε συγκεκριμένους αξιόλογους λογαριασμούς. «Και αναρωτήθηκα πόσο διαδεδομένο ήταν αυτό εδώ, οπότε αποφάσισα να το ψάξω στο Twitter. Σίγουρα, όταν το έψαχνα, σκέφτηκα: “πρέπει να μου κάνεις πλάκα”. Υπάρχουν κυριολεκτικά διαφημίσεις που εμφανίζονται ακριβώς κάτω από όλο αυτό το περιεχόμενο».

Οι διαφημίσεις για τη Disney, το ESPN, το NBA, την Adobe και τη Microsoft εμφανίστηκαν κάτω από την αναζήτηση για την ταινία «Europa: The Last Battle». Έτσι υπήρχαν διαφημίσεις για νέο λογισμικό ή παπούτσια δίπλα σε περιεχόμενο που προωθεί τη λευκή υπεροχή.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ