Πανικός στο Μαξίμου για τον «βαρύ» χειμώνα – Στο παρασκήνιο ο χρόνος περνά και οι διαφωνίες περισσεύουν

Παρότι δεν υπάρχει ούτε ένα κυβερνητικό στέλεχος που να διαφωνεί με την εκτίμηση ότι το πανάκριβο πετρέλαιο κίνησης θα το βρει η κυβέρνηση… μπροστά της, στο παρασκήνιο ο χρόνος περνά και οι διαφωνίες περισσεύουν.

Επί της ουσίας, όλοι οι συναρμόδιοι για να προχωρήσουν τις ρυθμίσεις για την ανακούφιση των καταναλωτών και των μεταφορέων έχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ τους και, ως εκ τούτου, η συζήτηση δεν έχει ακόμη καταλήξει σε αποφάσεις. Άλλωστε, ένα γενικό «σήμα» πως θα πρέπει ό,τι ανακοινωθεί από εδώ και πέρα να μην επιβαρύνει δυσθεώρητα τα δημόσια οικονομικά στέλνει διαρκώς και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, την ώρα που φαίνεται ότι είναι χαμένα στη… μετάφραση και τα δύο συναρμόδια υπουργεία: το υπουργείο Ανάπτυξης και το υπουργείο Ενέργειας. Στη «μέση» βρίσκεται ο πρωθυπουργός, ο οποίος προσώρας βρίσκει «λογική» σε όλες τις εισηγήσεις και τις απόψεις και, όπως λένε όσοι έχουν παρακολουθήσει τις διεργασίες στο πρωθυπουργικό επιτελείο, αφήνει τον χρόνο να περάσει επειδή ως τώρα δεν έχει πειστεί απολύτως για το δέον γενέσθαι.

Άλλο το ένα, άλλο το άλλο…

Εξάλλου, αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση εξετάζει δύο εργαλεία και δύο ξεχωριστά ζητήματα που αφορούν στο πετρέλαιο κίνησης: το πρώτο είναι οριζόντιου χαρακτήρα και αφορά στην επαναφορά της επιδότησης στην αντλία, ώστε το πετρέλαιο να πέσει κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο. Αν και ορισμένα στελέχη στο οικονομικό επιτελείο -αλλά και κάποιοι στο Μαξίμου- είναι επιφυλακτικοί με την εφαρμογή ενός «οριζόντιου» μέτρου την ώρα που το επιτόκιο των ελληνικών ομολόγων έχει ξεπεράσει το 5%, όλοι τους αναγνωρίζουν ότι αν δεν ληφθεί κάποιο τέτοιο μέτρο, θα υπάρξουν δύο προβλήματα: πρώτον, η διαφορά μεταξύ της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης θα δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες για… λαθρεμπόριο καυσίμων. Και, δεύτερον, φοβούνται ότι η άνοδος του μεταφορικού κόστους θα καταλήξει στα… συνήθη υποζύγια: δηλαδή, στους καταναλωτές, που θα υποστούν άλλο ένα κύμα ακρίβειας, με ό,τι αυτό σημαίνει και για την πορεία του πληθωρισμού στη χώρα.

Το έτερο θέμα συζήτησης αφορά στην επιδότηση μεμονωμένων ατόμων ή επιχειρήσεων που πληρούν τα κριτήρια, μέσω ενός νέου προγράμματος «Fuel Pass» -του τρίτου κατά σειράν. Οι σκέψεις θέλουν αυτή τη φορά το εν λόγω μέτρο να αφορά μόνο το πετρέλαιο κίνησης. Όμως, απ’ την άλλη, στο Μαξίμου φοβούνται ότι ένα τέτοιο μέτρο θα είναι αναποτελεσματικό, αφού θα ωφελήσει μόνο ελάχιστους και άρα δε θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το κύμα ανατιμήσεων που επαπειλείται μέσω της «εξισορρόπησης» της τιμής του πετρελαίου κίνησης σε τιμές άνω των 2 ευρώ. Σαν να μην έφταναν αυτά, όσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να δώσει «χρόνο στον χρόνο» περιμένοντας πού θα «κάτσει» η μπίλια των διεθνών τιμών πετρελαίου, υπάρχουν πληροφορίες πως δεν αποκλείεται να έχουμε νέο γύρο αυξήσεων στις τιμές του βαρελιού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πετρέλαιο κίνησης και την εφοδιαστική αλυσίδα σε ολόκληρη την Ελλάδα…

ΠΗΓΗmatrix24.gr

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση