Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως για το μοιραίο για τους πέντε επιβάτες ταξίδι του βαθυσκάφους Titan στο ναυάγιο του Τιτανικού καθώς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη έρευνες από πολλές πλευρές (επίσημων αρχών, ειδικών, δημοσιογράφων κ.α.). Μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία η οποία μοιάζει βγαλμένη από σενάριο της θρυλικής πλέον τηλεοπτικής σειρά X-Files δημοσιεύει η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ εντόπισε την ενδόρρηξη (έκρηξη από έξω προς τα μέσα) που προκλήθηκε στο βαθυσκάφος Titan αλλά δεν το δημοσιοποίησε και άφησε να εξελιχθούν οι προσπάθειες εντοπισμού του σκάφους και διάσωσης των επιβατών του. Αιτία για αυτή την στάση που κράτησε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είναι σύμφωνα με το ρεπορτάζ ότι δεν ήθελε να αποκαλυφθεί ότι διαθέτει τόσο προηγμένη τεχνολογία υποβρύχιας ανίχνευσης η οποία μπορεί να εντοπίζει και να ταυτοποιεί ήχους που γίνονται σε βάθη χλμ. στους ωκεανούς.
Μετά την αποκάλυψη αυτό που διαρρέεται από τις αμερικανικές Αρχές είναι ότι δεν ειπώθηκε κάτι για να μην υπάρξει καμία διακοπή ή δισταγμός στις προσπάθειες εντοπισμού του βαθυσκάφους εξαντλώντας κάθε πιθανότητα να βρεθούν ζωντανοί οι επιβάτες αφού κανείς δεν μπορούσε να είναι απολύτως σίγουρος ότι η ανίχνευση που έγινε αφορούσε το Titan και ότι ακόμη και αν ήταν το βαθυσκάφος η πηγή του σήματος υπήρχε πλήρης διάλυση του. Οι διαρροές αυτές αναφέρουν επίσης ότι το Πολεμικό Ναυτικό έδωσε στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ που συντόνιζε την επιχείρηση διάσωσης το στίγμα της ενδόρρηξης ώστε να περιορίσουν το εύρος της αναζήτησης κάτι που η ακτοφυλακή αρνείται ότι συνέβη.
Παράλληλα στο κρίσιμο ερώτημα του γιατί η OceanGate δεν προσπάθησε να πάρει κάποια πιστοποίηση για το Titan αυτό που λένε τώρα τα στελέχη της είναι ότι η απόφαση αυτή δεν ελήφθη επειδή η εταιρία γνώριζε ότι το σκάφος δεν είναι ασφαλές και δεν θα περνούσε τα διάφορα τεστ ασφαλείας αλλά επειδή θεωρούσαν ότι ενσωματώνει επαναστατικές και πολύ προηγμένες τεχνολογίες τις οποίες τα μέλη των οργανισμών που δίνουν τέτοιου πιστοποιήσεις θα ήθελαν χρόνια για να κατανοήσουν και να δώσουν το πράσινο φως για να ξεκινήσει το σκάφος τα ταξίδια του. Για αυτόν τον λόγο η εταιρεία απέφυγε να ζητήσει πιστοποίηση και για αυτό τον λόγο αποφάσισε να δρα σε διεθνή ύδατα ώστε να αποφεύγει και με αυτόν τον τρόπο τον έλεγχο των τοπικών αρχών και ειδικότερα των ΗΠΑ. Η συμμετοχή του συνιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της OceanGate Στόκτον Ρας στα ταξίδια συμπεριλαμβανόμενου φυσικά και του μοιραίου ίσως επιβεβαιώνει αυτόν τον ισχυρισμό ότι δηλαδή ήταν και αυτός πεπεισμένος ότι το σκάφος του ήταν πρωτοποριακό και ασφαλές.
Από την άλλη πλευρά βέβαια υπάρχουν οι συνεχείς αποκαλύψεις ότι υπήρχαν συνεχιζόμενα προβλήματα λειτουργίας στο Titan καθώς και οι αποκαλύψεις ότι και εργαζόμενοι στην εταιρεία αλλά και ειδικοί στα βαθυσκάφη είχαν εκφράσει τις έντονες ανησυχίες τους για τον τρόπο κατασκευής και την ασφάλεια του σκάφους στην διοίκηση της OceanGate χωρίς ωστόσο η εκείνη να λάβει υπόψη της οποιαδήποτε από τις επισημάνσεις και τις ανησυχίες που της είχαν εκφραστεί σχετικά με το βαθυσκάφος της.