Οι καταναλωτές λόγω της ακρίβειας αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων και αύξησης των εισοδημάτων τους.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι: Το 75% των νοικοκυριών δηλώνει έχει ακυρώσει τις δαπάνες διασκέδασης , όπως η εστίαση και τα ταξίδια.
Σχεδόν 1 στους 2 έχει αναβάλλει εργασίες συντήρησης και επισκευής στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 54% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και παντοπωλείου.