Τεράστιες είναι οι καταστροφές που άφησε πίσω της στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας η πρόσφατη κακοκαιρία Daniel.
Μάλιστα, την κατάσταση ήρθε να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο η κακοκαιρία Elias.
Οι γραμμές σε πολλά σημεία θάφτηκαν στη λάσπη, αμέτρητα μπάζα έχουν διασπαρεί σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ πολλά ηλεκτρονικά συστήματα έχουν βγει εκτός λειτουργίας.
Χαρακτηριστικό της έκτασης των καταστροφών είναι ότι στο σταθμό του Δομοκού οι ράγες βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, αφού το έδαφος κάτω από τις γραμμές του τρένου έχει υποχωρήσει.
Συνολικά 180 χλμ. δικτύου, εκ των οποίων 50 χλμ. διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, 80 χλμ. στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ. στο Λάρισα – Βόλος, έχουν καταστραφεί.
Το συνολικό κόστος για τις επισκευές ξεπερνά τα 180 εκατ. ευρώ.
Υπολογίζεται ότι η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να χρειαστεί έως και δύο χρόνια, δηλαδή να ολοκληρωθεί το 2025.
Τέλος, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, εξετάζεται η κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου από την αρχή.