Πολύ υψηλός ο πληθωρισμός στην Ελλάδα μαστίζει την ελληνική οικογένεια, ενώ οι καταγγελίες για ελλιπείς ελέγχους καταδεικνύουν ότι η αγορά κινείται στη σφαίρα μίας εκτεταμένης αισχροκέρδειας.
Με βάση και τα στοιχεία, γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για «πληθωρισμό απληστίας».
Σε χθεσινή ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός τον Μάρτιο διαμορφώθηκε στο 3,2% (Διαβάστε ΕΔΩ) από 2,9% τον Φεβρουάριο και έναντι 4,6% τον Μάρτιο, προβληματίζει έντονα.
Ιδίως για το γεγονός ότι ο πληθωρισμός στην κατηγορία των τροφίμων διαμορφώνεται στο 5,3% σε σχέση με πέρυσι. Κάτι που ουσιαστικά εκθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης, αφού τα μέτρα κατά της ακρίβειας, που διαφημίζει αποδεικνύονται αναποτελεσματικά σε μεγάλο βαθμό.
Επιπλέον, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ Απόστολος Ραυτόπουλος (μιλώντας στο Κόκκινο 105.5) υπάρχει «πλήρης απουσία ελέγχων στην αγορά και μέτρα που δεν εφαρμόζονται έχουν αφήσει τον καταναλωτή έρμαιο των κερδοσκόπων».
«Δεν υπάρχουν έλεγχοι στην αγορά, όχι αυστηροί έλεγχοι, αλλά απλώς έλεγχοι. Και πώς να υπάρξουν έλεγχοι όταν είναι μόνο 73 άνθρωποι για να ελέγξουν 156.000 εμπορικές επιχειρήσεις … αν εφάρμοζε τα μέτρα, θα λειτουργούσαν, θα υπήρχε αν όχι υποχώρηση, τουλάχιστον στασιμότητα στην ακρίβεια» σημείωσε.
«Μετά από 25 μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για να μειώσει την ακρίβεια και να πατάξει την αισχροκέρδεια, δεν βλέπουμε να είναι ορατό κάτι τέτοιο σε μηνιαία βάση ο πληθωρισμός στην Ελλάδα αυξήθηκε τον Μάρτιο κατά 0,3 μονάδες, από το 2,9% στο 3,2%, όταν στην ΕΕ ο μέσος όρος μειώθηκε κατά 0,2 μονάδες από το 2,6% στο 2,4%.
Είμαστε περίπου μία μονάδα παραπάνω από τον μ.ο. της ΕΕ. Μετά από 25 μέτρα, ενώ μαθαίνουμε ότι θα ανακοινώσουν και 26ο και 27ο τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Ραυτόπουλος.
Και πρόσθεσε: «Αυτό που συμβαίνει είναι άνευ προηγουμένου. 3,2% αυξήθηκαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας … βγαίνει ο υπουργός και λέει ότι μειώθηκαν, από 17% ως 41%, αλλά στα αποτελέσματα του πληθωρισμού είναι αντίθετα … οι καταναλωτές βάζουμε όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Κόβουμε από προϊόντα που χρειαζόμαστε … αναβάλλουμε επισκέψεις στο γιατρό, πράγματα που θέλουμε να πάρουμε στο παιδί μας … το 40% πάνε μόνο στο ενοίκιο, τους λογαριασμούς και τα κοινόχρηστα, το άλλο 50% και παραπάνω πάει στο σούπερ μάρκετ και μεγαλώνει μέρα με την ημέρα».
Κατήγγειλε δε ότι «έχουμε στείλει στο υπουργείο και στην ΓΓ Προστασίας του Καταναλωτή στοιχεία» που αφορούν παραβάσεις της συμφωνίας για «μόνιμη μείωση τιμής» που συνυπέγραψαν κυβέρνηση, βιομήχανοι και σούπερ μάρκετ ότι 6 μήνες τα εντασσόμενα προϊόντα δεν μπορούν να αυξηθούν ούτε 1 λεπτό με ποινή 2.000 ευρώ σε κάθε κατάστημα για κάθε προϊόν που αυξάνει την τιμή του.
«Τους στείλαμε για γιαούρτια, για γαλακτοκομικά, για απορρυπαντικά… όχι απλώς δεν είδαμε κανένα πρόστιμο, δεν είδαμε καν να ιδρώνει το αυτί τους. Συνεχίζουν οι πολυεθνικές και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αυξάνουν τις τιμές στα προϊόντα που οι ίδιοι συνυπέγραψαν και συμφώνησαν ότι για 6 μήνες θα έχουν μειωμένη τιμή από 5% και πάνω».