Πετρέλαιο: Η Ρωσία είναι πλέον ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Κίνας

Η Ρωσία είναι πλέον ο βασικός προμηθευτής πετρελαίου για την Κίνα και η είδηση μεταδίδεται από τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, καθώς βρίσκεται στην Μόσχα ο Κινέζος πρόεδρος, Σι Ζινπίνγκ, τον οποίον ο Βλαντίμιρ Πούτιν, χαρακτηρίζει «παλιόφιλο».

Οι κινεζικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου αυξήθηκαν σχεδόν κατά 25% τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023 η Κίνα αγόρασε 15,68 εκατομμύρια τόνους ρωσικού πετρελαίου, ή 1,94 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, ποσότητα αυξημένη κατά 23,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, όταν οι κινεζικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ήταν 1,57 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων της Κίνας, η Ρωσία ήταν πέρυσι ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου για την Κίνα, με πωλήσεις που ανήλθαν συνολικά στους 86,2 εκατομμύρια τόνους.

Έτσι η Ρωσία πήρε την θέση του κυριότερου προμηθευτή πετρελαίου από την Σαουδική Αραβία, απ΄ όπου οι Κινέζοι αγόρασαν στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους 13,92 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή 1,72 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Στο πρώτο δίμηνο του 2022 η Κίνα αγόραζε 1,81 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την μέρα από την Σαουδική Αραβία. Η Σαουδική Αραβία κατά το 2022 προμήθευσε την Κίνα με 87,49 εκατομμύρια τόνους αργού.

Οι δυτικές κυρώσεις και η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, έχουν περιορίσει τις αγορές στις οποίες απευθύνεται η Ρωσία, που υποχρεώθηκε να κάνει μεγάλες εκπτώσεις για να ανοίξει νέες αγορές.

Την αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της Ρωσίας έσπευσαν να εκμεταλλευτούν ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια, πολλά από τα οποία βρίσκονται στην επαρχία Σαντόνγκ. Οι παραδόσεις ρωσικού αργού πετρελαίου στα λιμάνια της επαρχίας Σαντόνγκ τον Ιανουάριο έγιναν με έκπτωση περίπου 8 δολαρίων, σε σχέση με τις τιμές του δείκτη ICE Brent.

Καθώς αυξάνεται η εσωτερική ζήτηση για πετρέλαιο στην Κίνα, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, επαναλήφθηκαν οι αγορές ρωσικού πετρελαίου από τα Ουράλια, από τις κρατικές κινεζικές εταιρίες Sinopec και PetroChina.

Τα κινεζικά διυλιστήρια χρησιμοποιούν μεσάζοντες εμπόρους για τις παραδόσεις ρωσικού αργού και για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των φορτίων, ώστε να αποφεύγουν τις δυτικές κυρώσεις, σύμφωνα με το Al Jazeera.

Τα στοιχεία από τα κινεζικά τελωνεία δείχνουν επίσης ότι οι εισαγωγές από την Μαλαισία αυξήθηκαν στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους κατά 144,2% σε σχέση με πέρυσι και έφτασαν στα 0,65 εκατομμύρια βαρέλια τη ημέρα. Η Μαλαισία χρησιμοποιείται συχνά ως χώρα-γέφυρα για φορτία πετρελαίου από το Ιράν και την Βενεζουέλα, που επίσης υπάγονται σε καθεστώς κυρώσεων.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αλλαγές στον ΠΑΟΚ: Σενάρια για επενδυτές – Η αινιγματική κίνηση του Ιβάν Σαββίδη

Στο προσκήνιο πιθανή είσοδος επενδυτών στον ΠΑΟΚ – Τι...

Ανατροπή φέρνει δημοσκόπηση στην Κεντροαριστερά: Πρώτος ο Τσίπρας, αλλά…

Νέα δημοσκόπηση δείχνει ανατροπές στη μάχη της κεντροαριστεράς: Πλεύση Ελευθερίας μπροστά από ΠΑΣΟΚ – Τσίπρας, Κωνσταντοπούλου και Ανδρουλάκης στη μάχη για την ηγεσία ενός νέου φορέα.

Το πολιτικό παρασκήνιο πίσω από τη συμφωνία ΠΑΟΚ – Μυστακίδη για τη Νέα Τούμπα

Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται εμπλοκή στη συμφωνία του Α.Σ. ΠΑΟΚ με τον Αριστοτέλη Μυστακίδη για τη Νέα Τούμπα. «Δεν γνωρίζαμε για το deal», ανέφερε πηγή του Μαξίμου. Η συμφωνία αφορά πλήρη ιδιωτική χρηματοδότηση.

Θα πουλήσει τελικά ο Ιβάν Σαββίδης; – Ζητά 334 εκατ. ευρώ για να αποχωρήσει

Η Λουί-Ντρέιφους επανέρχεται με προσφορά 40€/μετοχή για τον ΟΛΘ – Η μετοχή καλπάζει, ο Σαββίδης ζητά 334 εκατ. ευρώ – Θα πει ξανά όχι;