Ευρωπαϊκός Τύπος: Η Ελλάδα «δεν ξεχνά» τους 57 νεκρούς στα Τέμπη – Κοινοβουλευτική έρευνα «φιάσκο»

«Η Ελλάδα τιμά τη μνήμη των 57 νεκρών που έχασαν τη ζωή στο σιδηροδρομικό δυστύχημα πριν από ένα χρόνο στα Τέμπη» γράφει το γερμανικό περιοδικό Stern, σε ρεπορτάζ για την τραγωδία που εξακολουθεί να συγκλονίζει τη χώρα.

«Με αφορμή την επώδυνη επέτειο, έχει κηρυχθεί απεργία στον δημόσιο τομέα , καθώς μέχρι σήμερα είναι ακόμα ασαφές ποιος έφταιξε για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα», γράφει το γερμανικό περιοδικό και προσθέτει: Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι στα ύποπτα αίτια του τραγικού δυστυχήματος περιλαμβάνονται και σοβαρές δομικές ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, γεγονός που πυροδότησε μαζικές διαμαρτυρίες σε όλη τη χώρα μετά την καταστροφή»

Το Γαλλικό δίκτυο RFI σημειώνει στην ιστοσελίδα του ότι «ένα χρόνο μετά το τρομερό σιδηροδρομικό δυστύχημα, η έρευνα απέχει πολύ από το να έχει ολοκληρωθεί».

Το Γαλλικό  δίκτυο τονίζει ότι «πριν από ένα χρόνο, λίγο πριν παραιτηθεί, ο υπουργός Μεταφορών αναγνώριζε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα είναι απλώς « ακατάλληλο για τον 21ο αιώνα. Αλλά ένα χρόνο μετά την πιο θανατηφόρα σιδηροδρομική καταστροφή στην ιστορία της χώρας, η  έρευνα για όλες τις ευθύνες γύρω από αυτήν την τραγωδία απέχει ακόμη πολύ από το να ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι 32 άτομα που εμπλέκονται μέχρι στιγμής.

Σύμφωνα με το RFI, «η ελληνική δικαιοσύνη πάσχει από μια εικόνα βραδύτητας, έλλειψης αποτελεσματικότητας και απουσίας ανεξαρτησίας. Το Ανώτατο Δικαστήριο το αναγνώρισε ότι «πολλά ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα…Οι  πολίτες κατηγορούν ολόκληρη την πολιτική τάξη της χώρας και καταγγέλλουν τη χρεοκοπία ενός συστήματος μεταφορών, πολύ πέρα ​​από το μοναδικό « ανθρώπινο λάθος  » ενός υπεύθυνου σταθμάρχη, που έκτοτε παραμένει προφυλακισμένος».

Κοινοβουλευτική έρευνα – «φιάσκο»

Το Γαλλικό «Courrier International γράφει επίσης ότι  ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, «η κοινοβουλευτική έρευνα είναι «φιάσκο», ενώ οι συγγενείς των  57 θυμάτων παραμένουν ακόμη χωρίς απαντήσεις. Ο ελληνικός Τύπος κάνει λόγο για «γκρίζες ζώνες», επισημαίνει την καθυστέρηση των ερευνών και ζητά δικαιοσύνη. «Εκτός από τις ελλείψεις που επέτρεψαν σε δύο τρένα να ταξιδεύουν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή, υπάρχει μια σειρά από αναπάντητα ερωτήματα για τα αίτια της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε μετά τη σύγκρουση και τα υλικά που μετέφερε η μια αμαξοστοιχία», σημειώνει το γαλλικό περιοδικό.

Το Ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA, μεταδίδει ότι έχουν συγκεντρωθεί  πάνω από 700.000 υπογραφές με αίτημα να μην υπάρχει ασυλία για τους υπεύθυνους.

«Ο Σύλλογος των μελών των οικογενειών των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος σχεδιάζει να στείλει αναφορά στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για να ζητήσει νομοθετική δράση για την ανάκληση της ασυλία υπουργών και βουλευτών σε περίπτωση ποινικής δίωξης», αναφέρει το ANSA και προσθέτει: «Οι υπογραφές θα σταλούν στον εισαγγελέα που καλείται να τις υποβάλει αμέσως στη Βουλή.

«Σε μια δημοκρατική χώρα, το Κοινοβούλιο είναι υποχρεωμένο να σέβεται τη βούληση των πολιτών», σχολίασε η εκπρόσωπος των οικογενειών των θυμάτων, Μαρία Καρυστιανού, που έχασε την κόρη της στο τραγικό δυστύχημα», αναφέρει το Ιταλικό Πρακτορείο ειδήσεων.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ιλιγγο προκαλούν τα χρήματα που βγάζει η εταιρεία του Νίκου Ευαγγελάτου

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Newsit Εταιρεία ΕΠΕ του...

Έκρυψαν το 8,3% του κόμματος Κασσελάκη σε δημοσκόπηση

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι. Βρισκόμαστε...

Η άγνωστη μάχη ανάμεσα σε Μαρινάκη και Αλαφούζο πριν τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Το θέμα του Σαββατοκύριακου...