«Βόμβα» στην τηλεόραση για τις ελληνικές σειρές μετά το κόψιμο των επιχορηγήσεων

Η τηλεοπτική βιομηχανία στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια φάση μετασχηματισμού, πέντε χρόνια μετά την άνοιξη που είχε προκύψει χάρη στη θέσπιση του ΕΚΟΜΕ. Αυτή η ανανέωση είχε σημάνει την ανάκαμψη της εγχώριας οπτικοακουστικής παραγωγής και την επαναφορά των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών σε προνομιακή θέση. Ωστόσο, φαίνεται πως αυτή η αναζωογόνηση πλησιάζει στο τέλος της, με προοπτική μιας τηλεοπτικής “περιόδου φθινοπώρου”.

Σύμφωνα με topontiki.gr, η συγχώνευση του ΕΚΟΜΕ με το ΕΚΚ έχει αλλάξει τον ρόλο και τη λειτουργία του φορέα, που δημιουργήθηκε με τον νόμο Κρέτσου για να βοηθήσει τη χώρα να ενταχθεί στον παγκόσμιο χάρτη της βιομηχανίας θεάματος. Ενώ αναμένεται ότι το ΕΚΟΜΕ θα μεταφερθεί στη δικαιοδοσία του υπουργείου Πολιτισμού, υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για την αποτελεσματικότητα αυτής κίνησης από την οπτικοακουστική κοινότητα.

Η μείωση του προϋπολογισμού του ΕΚΟΜΕ για το 2024 σε 28.7 εκατομμύρια ευρώ, από 70.6 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος, έχει προκαλέσει ανησυχία στην παραγωγή τηλεοπτικών σειρών, καθώς και συζητήσεις για δραστικές αλλαγές. Επιπλέον, τα αυξημένα κόστη ανά επεισόδιο και οι αμοιβές των συντελεστών έχουν “ξεφύγει”, με τις τιμές να αυξάνονται σημαντικά στη διάρκεια των ετών.

Οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί ετοιμάζονται για την επόμενη σεζόν (2024-2025) με πιθανή μείωση των σειρών κατά 30% ή ακόμη και περισσότερο, με προοπτική να μην προβληθούν περισσότερες από 15 ελληνικές μυθοπλαστικές παραγωγές, σε αντίθεση με τις περίπου 35 που προβλήθηκαν την τρέχουσα σεζόν.

Υπάρχει επίσης σχεδιασμός για αλλαγή του προγραμματικού μείγματος από τα κανάλια την επόμενη χρονιά, με πιθανή κατεύθυνση προς πιο οικονομικά μοντέλα παραγωγής που θα επιτρέπουν ευελιξία και αναπροσαρμογή σχεδιασμών. Σενάρια περιλαμβάνουν σειρές με μικρότερους κύκλους επεισοδίων, σειρές παραγόμενες σε στούντιο, εκπομπές πλατό, σόου ανάδειξης ταλέντων, ριάλιτι και τηλεπαιχνίδια.

Επίσης, συζητείται η θέσπιση πλαφόν στο κόστος παραγωγής των επεισοδίων, με πιθανή δαπάνη να μην υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ ανά επεισόδιο.

Τέλος, εταιρείες παραγωγής εξετάζουν την απόκτηση δικαιωμάτων είτε ξένων σειρών, για μεταφορές και προσαρμογές, είτε λογοτεχνικών έργων Ελλήνων συγγραφέων.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τρέμει το φιάσκο του αιώνα – Πιέσεις από Τουρκία και Λιβύη «παγώνουν» τη Chevron για την Κρήτη

Αγωνία στην Αθήνα: Η Chevron δεν έχει καταθέσει ακόμη προσφορά για τα οικόπεδα νότια της Κρήτης και της Πελοποννήσου – Πιέσεις από Τουρκία και Λιβύη, κίνδυνος γεωπολιτικής ήττας

Βόμβα στην ελληνική οικονομία: Σενάρια συγχωνεύσεων τραπεζών – Κοσμογονικές αλλαγές θα ανατρέψουν τα πάντα

Σενάρια τραπεζικών συγχωνεύσεων που μπορεί να μειώσουν τις συστημικές τράπεζες από τέσσερις σε τρεις

Πολιτική «βόμβα»: Το σενάριο αυτόνομης καθόδου της Καρυστιανού, οι ανατροπές στις ισορροπίες και το ποσοστό που τρομάζει

Το σενάριο αυτόνομης καθόδου της Καρυστιανού μπορεί να ανατρέψει τις πολιτικές ισορροπίες. Ποσοστά έως 20%, ρόλος-κλειδί σε συμμαχίες και πιθανά ρίσκα

Οι Γερμανοί διασύρουν τον Μητσοτάκη: «Εξαγοράζει δημοσιογράφους και ελέγχει τα ΜΜΕ!»

Taz: Ο Μητσοτάκης ελέγχει τα ΜΜΕ με «αγορασμένους» δημοσιογράφους...