Σκρέκας για ακρίβεια: Αν θέσουμε πλαφόν ή διατίμηση στον παραγωγό θα έχουμε άδεια ράφια

Τους λόγους που δεν βάζουν πλαφόν σε αγαθά, όπως το ελαιόλαδο, του οποίου η τιμή είναι φέτος απλησίαστη, και τα μέτρα κατά της ακρίβειας, εξήγησε στο OPEΝ ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας

«Το θέμα της ακρίβειας είναι πράγματι αυτό που απασχολεί περισσότερο το ελληνικό νοικοκυριό. Γίνονται προσπάθειες όλο το προηγούμενο διάστημα με μέτρα παρέμβασης που έχουμε πάρει που φαίνεται ότι έχουν αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Μάλιστα, η Ελλάδα είναι στις 3 χώρες που έχουν τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη. Στην τελευταία έκθεση που έχουμε, βλέπουμε 20 προϊόντα, φρούτα και λαχανικά φθηνότερα από την Ισπανία και έχουμε 13 προϊόντα πιο ακριβά. Βρισκόμαστε στον μέσο όρο θα έλεγα της Ευρώπης», ανέφερε αρχικά ο Κώστας Σκρέκας.

Σε ερώτηση γιατί έχει αυξηθεί τόσο πολύ η τιμή της φέτας, ο κ. Σκρέκας απάντησε «η φέτα γίνεται από αιγοπρόβειο γάλα, το οποίο σήμερα έχει 1,60 στον κτηνοτρόφο όταν 3 χρόνια πριν είχε 0,90 λεπτά. Έχει διπλασιαστεί στον παραγωγό το πρόβειο γάλα».

«Έχουμε εντείνει τους ελέγχους για την πάταξη της αισχροκέρδειας»

Όπως τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης «δεν θα σταματήσουμε και έχουμε εντείνει τους ελέγχους για την πάταξη της αισχροκέρδειας και της αθέμιτης κερδοφορίας. Θα συνεχίσουμε τους ελέγχους και το επόμενο διάστημα. Στην πηγή του κακού γίνονται οι έλεγχοι. Το να προχωρήσουμε σε ένα πλαφόν ή σε μια διατίμηση στον παραγωγό αυτό θα σημαίνει άδεια ράφια. Εμείς πάμε στον έμπορο, στην εισαγωγική εταιρεία και ελέγχουμε τα μικτά κέρδη. Να επιβάλλουμε εκεί τα πρόστιμα. Στους μεσάζοντες».

Αναφορικά με την απόδοση των προστίμων είπε πως «αυτά που επιβλήθηκαν στις μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών συσκευών πληρώθηκαν τον Αύγουστο, 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Μετά τον έλεγχο, η εταιρεία που πουλούσε ακριβότερα πχ σχολικά ήδη πρέπει να μειώσει την τιμή στο ράφι. Γιατί εάν δεν τα μειώσει, σε έναν μήνα θα ξανακάνουμε έλεγχο και εκεί θα είναι πολλαπλάσιο το πρόστιμο».

«Είναι διπλάσιο το πρόστιμο από το κέρδος που έχει εταιρεία», ξεκαθάρισε.

«Ειδική ταμπέλα στα σούπερ μάρκετ για όποιον μειώσει τις τιμές»

«Σε δύο εβδομάδες από σήμερα οι καταναλωτές που θα πηγαίνουν σούπερ μάρκετ θα βλέπουν τα προϊόντα που οι προμηθευτές έχουν μειώσει την τιμή στο ράφι, τουλάχιστον 5% για έξι μήνες. Όποιος μειώσει τις τιμές στο ράφι θα έχει μια ειδική ταμπέλα και όπου και έτσι θα βλέπουν οι καταναλωτές ποιος σέβεται το πρόβλημα του νοικοκυριού», είπε ακόμη.

«Δεν θα έχουμε λάδι στην Ελλάδα αν βάλουμε πλαφόν»

Για το ελαιόλαδο που η τιμή του λίτρου έχει εκτοξευτεί σε δυσβάσταχτο επίπεδο για πολλά νοικοκυριά, ο κ. Σκρέκας είπε: «Οι τιμές σήμερα χονδρικής στο λάδι είναι από 8 – 9 ευρώ. Μπορούμε να αγοράσουμε και να εισάγουμε με 4-5 ευρώ; Όχι. Το λάδι όπου παράγεται στον κόσμο έχει 8-9 ευρώ. Τι θα συνέβαινε εάν εμείς ερχόμασταν και λέγαμε ‘’3 ευρώ στον παραγωγό;’’. Κανένας παραγωγός δεν θα πωλούσε το λάδι στην Ελλάδα, θα το πουλούσαν στους Ιταλούς και Ισπανούς χονδρεμπόρους που ψάχνουν αυτή τη στιγμή μανιωδώς να βρουν λάδι και να καλύψουν τις παραγγελίες τους. Το να πάμε σε μια διατίμηση και να μείνει η Ελλάδα χωρίς ελαιόλαδο, θα ήταν καταστροφικό γιατί ο καταναλωτής θα έψαχνε στη μαύρη αγορά να αγοράσει ελαιόλαδο. Όχι 12 ευρώ αλλά 20 – 30 – 40. Εμείς πάμε σε αυτόν που πουλά το συσκευασμένο προϊόν και να πάμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα βάλει ούτε ένα λεπτό παραπάνω από όσα έβαζε το 2021. Ότι δεν θα πάει να κερδοσκοπήσει. Το κάνουμε ήδη και εφόσον έχουμε ευρήματα θα τα ανακοινώσουμε».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ