Επιστολή «βόμβα» για το έγκλημα στα Τέμπη – Γνώριζαν από το 2021 (doc)

Ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών, είχε ενημερωθεί εγκαίρως, από τον Σεπτέμβριο του 2021, για τις σοβαρές ελλείψεις ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, πολύ πριν από την τραγωδία στα Τέμπη. Έγγραφο που αποκαλύφθηκε πρόσφατα δείχνει ότι ο Φίλιππος Τσαλίδης, τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, είχε εκδώσει σαφή προειδοποίηση για την κρίσιμη κατάσταση, ζητώντας άμεσα μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του δικτύου.

Ο Τσαλίδης παραιτήθηκε λίγες ημέρες μετά την αποστολή του εγγράφου, αφήνοντας αιχμές για τον τότε υπουργό και εκφράζοντας την ελπίδα ότι η κυβέρνηση θα αναγνωρίσει τελικά την ανάγκη επενδύσεων για τη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Η αποκάλυψη του εν λόγω εγγράφου, που αποκαλείται «έγγραφο-βόμβα», ενισχύει τις πιέσεις για περαιτέρω διερεύνηση των συνθηκών που οδήγησαν στο δυστύχημα και τις ευθύνες που προκύπτουν.

Η επιστολή του Τσαλίδη προς τον Σπύρο Πατέρα, τότε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, και η κοινοποίηση στον Καραμανλή, περιλάμβανε συγκεκριμένα περιστατικά που αναδεικνύουν τους κινδύνους, όπως ο εκτροχιασμός βαγονιών μεταφοράς καυσίμων και αυτοκινήτων του Ελληνικού Στρατού και η σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με όχημα του ΟΣΕ που δεν είχε ασφαλιστεί σωστά.

Ο κ. Τσαλίδης αναφερόταν αρχικά σε δύο δραματικά περιστατικά:

Στον εκτροχιασμό και ανατροπή δύο ενδιάμεσων οχημάτων βυτίων ενός εμπορικού συρμού, μεταφοράς καυσίμου και αυτοκινήτων του Ελληνικού Στρατού (!!!) στη Λευκοθέα Σερρών στις 25/8/21.

Και στο γεγονός ότι 26/8/21 βρέθηκε στην έξοδο του σταθμού του Δομοκού όχημα του ΟΣΕ, το οποίο δεν είχε «ασφαλιστεί» ορθά, με το οποίο συγκρούστηκε κατερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία.

Με αφορμή τα περιστατικά αυτά, επισημαίνει «επιθυμώντας να μην υπάρξουν σοβαρότερα συμβάντα»:

  • «Η έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμαρχών και κλειδούχων) σε συνδυασμό με τη μη λειτουργία του σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του Δικτύου, η μη πλήρως συντηρημένη υποδομή και οι χώροι πέριξ αυτής, ο ορισμός βραδυποριών σε διάσπαρτα σημεία του δικτύου… η γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής υποδομής χωρίς να υπάρχει ορατό σχέδιο αναδιοργάνωσής της, καθιστούν τη σιδηροδρομική λειτουργία δύσκολη και επικίνδυνη, έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα και επιπλέον δυσχεραίνουν τη διαχείριση της αποκατάστασης και κυκλοφορίας σε περιπτώσεις κρίσιμων περιστατικών ασφάλειας επί της γραμμής».
  • «…η παράταση και επιδείνωση της υφιστάμενης κατάστασης δημιουργεί προϋποθέσεις, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των συμβάντων επί γραμμή, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας»!!!!!!
  • «Είναι δεδομένο ότι οι σημερινές συνθήκες λειτουργίας της κυκλοφορίας και τα προβλήματα στην υποδομή, που απαριθμήσαμε καταλήγουν σε συνεχώς μεταβαλλόμενες βραδυπορίες και μονοδρομήσεις, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες»!
  • «Θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε ότι εάν δεν γίνει άμεσα και οργανωμένα προσπάθεια θεραπείας των αδιαμφισβήτητων προβλημάτων της υποδομής και της ρύθμισης της κυκλοφορίας, θα έχουμε ολοένα περισσότερα αριθμητικά και μεγαλύτερα σε σοβαρότητα συμβάντα, με τεράστια επίπτωση στη λειτουργία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

Ουσιαστικά ο κ. Τσαλίδης τα είχε πει όλα με αυτή του την επιστολή. Και για την έλλειψη σταθμαρχών και για τους κινδύνους δυστυχήματος και για την αύξηση των πιθανοτήτων να υπάρξει ανθρώπινο λάθος.

Ό,τι ακριβώς συνέβη δηλαδή τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη.

Επιβεβαιώνεται παράλληλα πέραν πάσης αμφιβολίας ότι και η τότε διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και ο τότε υπουργός Υποδομών γνώριζαν για τη φρικτή κατάσταση του σιδηρόδρομου. Ενάμισι χρόνο πριν τα Τέμπη

Με απολύτως επίσημη διαδικασία από τον κορυφαίο παράγοντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τότε.

Ο κ. Τσαλίδης παραιτήθηκε βλέποντας το αδιέξοδο, τη θέση του πήρε άνθρωπος της ιταλικής εταιρίας και όλα αφέθηκαν στην μοίρα τους. Χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούσαν το τρένο διέτρεχαν κάθε μέρα τεράστιους κινδύνους για την ίδια τους τη ζωή. Και τελικώς, σαν ένα προδιαγεγραμμένο τέλος, ήρθε το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Είναι δεδομένο ότι ο κ. Τσαλίδης είναι καίριας σημασίας μάρτυρας.

Όχι μόνο για να εξηγήσει τη συγκεκριμένη αποστολή, αλλά και για την τότε κατάσταση συνολικά και πώς αντιμετωπίστηκε από τον υπουργό η προειδοποίησή του. Η οποία δεν ήταν η μόνη ή η πρώτη όπως φανερώνει το ίδιο το έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται ως «σχετική» και μία άλλη επιστολή στις 21 Ιουνίου του 2021.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τσιρίδες και ουρλιαχτά μέσα στη νύχτα από τα οικόσιτα του Μητσοτάκη για την Μαρέβα

Η Πυθία αποκαλύπτει Θλίψη και οίκτος για δημοσιογράφους και τρολς...

Δημοσκόπηση – σοκ για το SMS της Μαρέβας στον Μαρινάκη (pic)

Η αποκάλυψη της Εστίας της Κυριακής αλλά και το...