Με διατάγματα, επικοινωνιακά κόλπα και… tweets προσπαθεί να ρίξει τις τιμές ο Άδωνις – «Πυρ και Μανία» τα στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Τα στελέχη λένε ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση διότι το ένα καλάθι με το άλλο της ίδιας εταιρείας έχει αλλαγές που καθιστούν την σύγκριση προβληματική

«Πυρ και Μανία» είναι τα στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατά του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη με την πρωτοβουλία του, να αναδείξει την αλυσίδα Μασούτης ως την πιο φθηνή την εβδομάδα από τις 9 έως 16 Νοεμβρίου.
Τα στελέχη λένε ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση διότι το ένα καλάθι με το άλλο της ίδιας εταιρείας έχει αλλαγές που καθιστούν την σύγκριση προβληματική.
Remaining Time-0:00FullscreenMuteΌμως το θέμα που καίει περισσότερα τα επιτελεία των αλυσίδων τροφίμων είναι η νέα διάταξη του υπουργού για την επάρκεια των προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού.
Η νομοθετική διάταξη επιβάλλει την επάρκεια των προϊόντων στο καλάθι και στην περίπτωση που εξαντληθούν να αντικαθίστανται από ομοειδή αλλά με τη ίδια τιμή. Ακόμη προβλέπει διοικητικό πρόστιμο που κυμαίνεται από 1000 έως 50000 ευρώ όταν διαπιστώνονται ελλείψεις προϊόντων από τα καλάθι.
Πάντως η διάταξη είναι στον …αέρα διότι και να καταλογιστεί θα καταπέσει στο Διοικητικό Εφετείο διότι η αλυσίδα δεν μπορεί να έχει την ευθύνη όταν το γάλα από στα ψυγεία εξαντληθεί μετά τις 5 το απόγευμα ή ένας καταναλωτής λόγω της τιμής αποφασίσει να γεμίσει το δικό του ράφι στο σπίτι.
Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης για να βάλει σε εφαρμογή το καλάθι του νοικοκυριού υποχρεώθηκε στην έκδοση δυο ΚΥΑ και σε τρείς νομοθετικές παρεμβάσεις μαζί με την τελευταία τροπολογία για την επάρκεια και τη σήμανση των προϊόντων.

Με… διατάγματα προσπαθεί να ρίξει τις τιμές ο Άδωνις

Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης ανακάλυψε ότι η αγορά μπορεί να …δουλέψει πιο καλά για τον καταναλωτή όταν ορίζει και περιορίζει τους συντελεστές και διαμορφωτές των τιμών των προϊόντων, αφού επιλέγει να ασκήσει εξουσία με όρους Κρεμλίνου όταν το θεσμικό πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς δεν ικανοποιεί τον υπουργό διότι οι τιμές κινούνται έντονα ανοδικά.
Με μεθόδους και εργαλεία της Οκτωβριανής Επανάστασης επιδιώκει να φέρει αποτέλεσμα για το καλάθι του νοικοκυριού. Όταν το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν έρχεται, παρεμβαίνει με tweet, αναδεικνύοντας, όπως έκανε προχθές, γράφοντας ότι η αλυσίδα Μασούτη είναι η πιο φθηνή, ενώ η σύγκριση των στοιχείων είναι έωλη διότι η αλυσίδα πρόσθεσε 5 νέα προϊόντα με το συνολικός αριθμός τους να φτάνει τα 76 από 71.
Να σημειωθεί ότι η προβολή της αλυσίδας από τον υπουργό και στο ενδεχόμενο οι καταναλωτές της Αθήνας ανταποκριθούν θα δυσκολευτούν να βρουν κατάστημα διότι έχει μικρό αριθμό που δεν ξεπερνά τα 70,όταν για τις υπόλοιπες αλυσίδες ο αριθμός των καταστημάτων είναι στο 70% του συνόλου.
Η προβολή της αλυσίδας με την ψήφιση της διάταξης τα οφέλη θα γίνουν πρόστιμα διότι δεν θα μπορεί να καλύψει την επάρκεια.

Στοιχεία που έχει στη διάθεση του το BN

Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΒΝ από την πλατφόρμα e- katanalotis και τα επεξεργάστηκε εξειδικευμένο γραφείο αποκαλύπτουν ότι η αλυσίδα Μασούτης, από τα 71 προϊόντα διατήρησε τα 36 και στην δεύτερη εβδομάδα με την αξία τους να είναι μειωμένη κατά 8,15%, το Market in με 90 προϊόντα είχαν μείωση 12,9% η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με τα 62 προϊόντα που ήταν αμετάβλητα ως ποσότητες υποχώρησαν κατά 12,25%, το LIDL με 46 προϊόντα είχε μηδενική μεταβολή από την πρώτη σε σχέση με τη δεύτερη εβδομάδα , ο Σκλαβενίτης διατήρησε το ίδιο χαρτοφυλάκιο του καλαθιού για 59 προϊόντα, τα οποία διατήρησαν την ίδια τιμή, το mymarket με το 86% του καλαθιού να είναι επώνυμα προϊόντα υπήρξε μείωση κατά 0,11%.

Η πολιτική των επώνυμων προϊόντων από το mymarket

Το σύνολο των αλυσίδων διαμορφώνουν ένα πιο φθηνό ή ακριβό καλάθι ανάλογα με τη συμμετοχή η την έξοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι. Η διοίκηση του mymarket έχει αποφασίσει να βάλει επώνυμα προϊόντα στο καλάθι διότι αξιολογεί ότι οι καταναλωτές τα προτιμούν σε σχέση με αυτά της ιδιωτικής ετικέτας διότι η αγορά των PL είναι στο χαμηλότερο σημείο της ευρωπαϊκής αγοράς και διαμορφώνεται στο 18% της εγχώριας αγοράς. Είναι πολύ πιθανό μετά από δύο μήνες οι καταναλωτές να δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στα επώνυμα προϊόντα και να γυρίσουν την πλάτη στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αφού αναζητούν το ποιοτικό προϊόν.
Παρότι το tweet του Άδωνι Γεωργιάδη για τη φθηνότερη αλυσίδα της εβδομάδας μεταξύ των άλλων προκύπτει ότι η συνολική αξία του καλαθιού των 13 αλυσίδων τη δεύτερη εβδομάδα είχε αυξηθεί κατά 81 λεπτά. Από τα 1855,07 ευρώ ανέβηκε στα 1.855,88 ευρώ. Η προσέγγιση αυτή όμως δεν ευσταθεί όπως και άλλες προσεγγίσεις που είναι στον αέρα
Οι πληροφορίες που θα λάβουμε από το καλάθι του Άδωνι περιορίζονται υποχρεωτικά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα μπορεί να δώσει η εφαρμογή του μέτρου μετά τις 2 Ιανουαρίου σε ότι αφορά τους τζίρους αλλά και την πορεία των επώνυμών και των προϊόντων PL.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ