Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2023

Τεράστια δικαστική νίκη Δημήτρη Μπεκιάρη και Periodista.gr – Η Δικαιοσύνη απέρριψε την αγωγή του γενικού γραμματέα της Βουλής Γιώργου Μυλωνάκη και του διευθυντή του...

Periodista Με ένα σκεπτικό - καταπέλτη και μία απόφαση - μνημείο (Με τον αριθμό 9402/2022, του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών) για την προστασία της Ελευθερίας του...
More

    Latest Posts

    Η νέα δύσκολη κατάσταση που φέρνει ο Προϋπολογισμός

    «Παγώνουν» μέχρι νεωτέρας οι παρεμβάσεις στο πετρέλαιο κίνησης, με το οικονομικό επιτελείο να μεταθέτει για αργότερα τις αποφάσεις για την επιδότηση αναμένοντας τις εξελίξεις από το μέτωπο των διεθνών τιμών.
    Παρά το χαμηλό ταμειακό κόστος του μέτρου – δεν ξεπερνά τα 45 εκατ. ευρώ- και του δημοσιονομικού περιθωρίου των 630 εκατ. ευρώ που δημιουργεί το μικρότερο κατά 0,3% του ΑΕΠ έλλειμμα του 2022 – συμπιέζεται στο 1,4% του ΑΕΠ έναντι στόχου για 1,7% – στο υπουργείο Οικονομικών επανεξετάζουν το αν και πότε θα επανέλθει η επιδότηση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης με αρμόδιους παράγοντες να τονίζουν ότι δεν χρειάζονται βεβιασμένες κινήσεις δίνοντας έμφαση στην οικονομία δυνάμεων.
    Όλα θα εξαρτηθούν από τη πορεία των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης το επόμενο διάστημα, οι οποίες αν και κινούνται σε υψηλά επίπεδα πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο σε ολόκληρη την Ελλάδα, υπάρχει ωστόσο αποκλιμάκωση έστω και οριακή ( μόλις 3 με 4 λεπτά του ευρώ). Οι ίδιοι πηγές επισημαίνουν ότι το είδος, η έκταση και ο διάρκεια εφαρμογής των μέτρων στήριξης περνάει μέσα από τη η κυβερνητική γραμμή αλλά και τις συστάσεις των θεσμών για στοχευμένες παρεμβάσεις για την προστασία των οικονομικά αδύναμων νοικοκυριών από τα πλήγματα της πληθωριστικής κρίσης.
    Την ίδια ώρα, το σκηνικό στην ενέργεια παραμένει ιδιαίτερα ρευστό και θολό με τις τιμές να αυξομειώνονται με ραγδαία ταχύτητα, πράγμα που δεν επιτρέπει ασφαλείς προβλέψεις και σταθερό σχέδιο δράσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή της μεγαβατώρας στο φυσικό αέριο παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα καθώς από το υψηλό των 340 ευρώ τον Αύγουστο έχει κατηφορίσει κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 100 ευρώ. Για τους παραπάνω λόγους νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης από την 1η Νοεμβρίου δεν φαίνεται στον ορίζοντα ενώ έχει βγει από την κυβερνητικά ατζέντα μια νέα οριζόντια επιδότηση στα καύσιμα (fuel pass 3) που ίσχυσε από τον Απρίλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο.
    «Τα βλέμματα είναι στραμμένα» στην τροχιά των ενεργειακών τιμών που δημιουργεί εστίες κινδύνου για την ανάπτυξη και τα δημόσια οικονομικά υποχρεώνοντας το οικονομικό επιτελείο σε προσεχτικές και ισορροπημένες κινήσεις προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις στα εισοδήματα αλλά και να αποφευχθούν ισχυροί δημοσιονομικοί κραδασμοί με αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα της χώρας στους ξένους επενδυτές και οίκους αξιολόγησης που θα αποτελούσε «τροχοπέδη» για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας.
    Στο πλαίσιο αυτό στρατηγικός στόχος είναι η επαναφορά της χώρας στα πρωτογενή πλεονάσματα το 2023 με το προσχέδιο του προϋπολογισμού να χαμηλώνει το πήχη στο 0,7% του ΑΕΠ έναντι αρχικής πρόβλεψης για 1,1%. Στελέχη του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για απόλυτα ρεαλιστικό στόχο σημειώνοντας ότι την επίτευξη του «κλειδώνει» το χαμηλότερο από τον αρχικό στόχο έλλειμμα για το 2022 που αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,4% του ΑΕΠ έναντι της επικαιροποιημένης πρόβλεψης για 1,7% κυρίως λόγω των αυξημένων εσόδων από τον τουρισμό και των φορολογικών υπερεισπράξεων με σημαντική τη συμβολή του πληθωρισμού καθώς οι ανατιμήσεις αυξάνουν τα έσοδα από το ΦΠΑ και τους αναλογικούς φόρους κατανάλωσης.

    - Advertisement -

    Latest Posts

    ΠΥΘΙΑ