Διαβάστε το άρθρο της Έλενας Ακρίτα που δημοσιεύτηκε στο news247.gr:
Η Αναστασία Ζαννή είναι η αοιδός που τραγούδησε τον Εθνικό Ύμνο στην Ακρόπολη.
Μια Ελένη Καραϊνδρου ποια είναι;
Ποια είναι αυτή που πετάχτηκε από το πουθενά και χαρακτηρίζει ως ‘μέτρια’ την εκτέλεση του Ύμνου μας;
Ποια είναι αυτή που ορισμένοι έχυσαν τη χολή τους και την χαρακτήρισαν ‘ασήμαντη’ και ‘φθονερή’;
Ποια είναι αυτή που τόλμησε να υψώσει τον ανάστημά της σε μια Αναστασία Ζαννή;
Τί είπε μεταξύ άλλων αυτή η Καραϊνδρου πωστηλένε:
«Λυπάμαι βαθιά γιατί εχθές, στην επέτειο των 200 χρόνων από την ανεξαρτησία της, η Ελλάδα μας, πρόδωσε την καλλιτεχνική της υπόσταση σε παγκόσμια κλίμακα, εναποθέτοντας στα χέρια της μετριότητας τον υπέροχο εθνικό της ύμνο που της χάρισαν τα κορυφαία της τέκνα, Διονύσιος Σολωμός και Νικολαος Μαντζαρος.
Λυπάμαι τόσο πολύ που δεν επελέγη μια ελληνική φωνή από αυτές που σήμερα δοξάζονται στις όπερες του κόσμου ή μια μικρή μεικτή χορωδία από την ΕΡΤ ή ακόμη η αγγελική φωνή ενός παιδιού για να αποδοθεί ο εθνικός μας ύμνος».
Ποια είναι αυτή η ατάλαντη Καραϊνδρου που προσπαθεί να γίνει φίρμα με ξένες πλάτες; Της κ. Ζαννή εν προκειμένω;
Η Αναστασία Ζαννή είναι μια διεθνούς φήμης σοπράνο. Κι αυτό δεν το λέω μόνο εγώ. Το λέει και η ίδια.
Το ιστορικό της ανηλεούς εκτέλεσης του εθνικού μας ύμνου, περιγράφει ο διευθυντής της εφημερίδας ‘ΕΣΤΙΑ’ Μανώλης Κοττάκης ο οποίος τής έκανε όπως αναφέρει και τα σχετικά κονέ. Την έστειλε πρώτα στην Γιάννα Αγγελοπούλου (που προφανώς την απέρριψε) και εν συνεχεία στον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνο Φλώρο, αυτό τον ογκόλιθο της κλασικής μουσικής που όπως γλαφυρά περιγράφει ο κ. Κοττάκης:
«Βλέπει πιο μακριά από άλλους, κατάλαβε αμέσως. Έπιασε στον αέρα τη φλόγα της Ζαννή!».
Έτσι είναι αυτοί οι διεθνούς φήμης αρχηγοί ΓΕΕΘΑ. Στο φτερό τις αναγνωρίζουν τις φλόγες της κάθε Ζαννή. Διαθέτουν, βλέπεις, κτηνώδεις γνώσεις γύρω από την κλασική μουσική και το λυρικό τραγούδι.
Όσοι πάντως συγκινήθηκαν από την ερμηνεία της κ. Ζάννη τους προσκαλώ να πάμε μαζί στην όπερα, για να διαπιστώσουν ποιες είναι οι πραγματικά διεθνούς φήμης υψιφωνοι (σοπράνο σημαίνει αυτό).
Να γνωρίσουν την Χριστίνα Πουλίτση, την Μυρτώ Παπαθανασίου, την Θεοδωρίδου, την Καραγιάννη, την Τσέλια Κοστέα.
Να γνωρίσουν αυτές τις υπερταλαντούχες γυναίκες που από μικρά παιδιά έφτυσαν αίμα και ιδρώτα πάνω σε νότες και παρτιτούρες.
Να γνωρίσουν αυτές τις ιέρειες της όπερας που δεν στήνονται έξω από το ΓΕΕΘΑ να πάρουν καμιά δουλίτσα.
Που δεν κοκορεύονται για sold out συναυλίες που όμως έχουν προπληρωθεί από την ελληνική ομογένεια.
Και μετά θα τους οδηγήσω στα παρασκήνια να τις γνωρίσουν από κοντά. Να δουν τη σεμνότητα και το ήθος της Πουλίτση που όταν την συγχαίρεις, σε κοιτάει σχεδόν έκπληκτη σαν να μην αξίζει τον έπαινο σου.
Και μετά ας έρθουν να μιλήσουμε για μουσική, για λυρικό τραγούδι, για πάθος, για μελέτη, για προσήλωση, για ασκητισμό.
Και τότε – μόνο τότε! – ας έρθουν να μιλήσουμε για ‘διεθνούς φήμης σοπράνο’.
Επανερχόμαστε στο ερώτημα.
Ποια είναι και τί θέλει από τη ζωή μας αυτή η Ελένη Καραϊνδρου. Είναι λέει μουσικός, ότι τίποτις σπουδαία, δευτεράντζα.
Απλώς έχει ντύσει μελωδικά σπουδαίες ταινίες σκηνοθετών όπως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, η Τόνια Μαρκετάκη, ο Jules Dassin, ο Chris Markre, η Margarethe von Trotta, ο Δημήτρης Μαυρίκιος, ο Τάκης Κανελλόπουλος, ο Λευτέρης Ξανθόπουλος.
Για να μη μιλήσουμε για τις συνθέσεις της για θεατρικές παραστάσεις εδώ και στο εξωτερικό, για να μη μιλήσουμε για την τεράστια δισκογραφία της.
Η Καραϊνδρου έχει το παράσημο ‘Χρυσός Σταυρός του Τάγματος της Τιμής’ από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Η Καραϊνδρου έχει παράσημο του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας.
Έχει κερδίσει το Βραβείο FELLINI Καλύτερου Συνθέτη της Ευρώπης, έχει κάνει συναυλίες με τεράστια επιτυχία και είναι γνωστή και σεβαστή σε όλη την Ευρώπη.
Τώρα συνεργάζεται με τον διάσημο σκηνοθέτη – οκ, όχι τόσο διάσημο όσο η Ζαννή – Τέρενς Μάλικ στη νέα του ταινία The Last Planet.
Ο Μάλικ έχει συνεργαστεί με ηθοποιούς όπως ο Τζορτζ Κλούνει, ο Μπράντ Πιτ, ο Ρίτσαρντ Γκιρ, η Αντζελίνα Τζολί, ο Σον Πεν, η Τζέσικα Τσαστέιν, ο Νικ Νολτε, ο Τζον Τραβόλτα, ο Κρίστοφερ Πλάμερ, ο Κόλιν Φάρελ.
Αυτή είναι η Ελένη Καραϊνδρου. . Αυτή είναι η συνθέτρια που έχει γράψει Ιστορια, αυτή είναι η συνθέτρια που είναι Ιστορία.
Την τιμούμε, τη σεβόμαστε και – τις σπάνιες φορές που μιλάει – την ακούμε με προσοχή.
Όσο για ορισμένους που μίλησαν για απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα της κ. Ζαννή, ας εκτονώσουν αλλού την ευαισθησία τους. Όχι σε μια τραγουδίστρια που με τις πλάτες τις ομογένειας, τις δημόσιες σχέσεις με πολιτικούς και δημοσιογράφους και το μπαστάκωμα σε γραφεία στρατηγών, κατορθώνει να παραγκωνίσει τις μεγάλες φωνές Ελληνίδων ερμηνευτριών – οι οποίες προφανώς δεν ήταν αρκετά καλές για τον στρατηγό ΓΕΕΘΑ που ορίζει και καθορίζει τα μουσικά πράγματα της Ελλάδας.
ΥΓ Κι εσείς με τη χολή στην άκρη της γλωσσίτσας, αν θέλετε πραγματικά να ακούσετε από σοβαρούς μουσικούς πώς αναδεικνύεται τον υπέροχο εθνικό μας ύμνο, παρακολουθήστε τον από την ΜΕΙΖΟΝ ensemble σε μουσική διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου όπως αποδόθηκε στην συναυλία του Μεγάρου Μουσικής. Με κολοσσούς της Όπερας όπως ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο Διονύσης Σούρμπης, ο Γιάννης Χριστόπουλος, και άλλοι σπουδαίοι και μεγάλοι.