Handelsblatt: Άσκοπες δαπάνες εκατομμυρίων για LNG στην Ελλάδα

Ο γερμανικός Τύπος σχολιάζει δηκτικά ασκώντας σκληρή κριτική στην ανάπτυξη των υποδομών για την υποδοχή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Ειδικοί προειδοποιούν για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες…

Η Ελλάδα επεκτείνει μαζικά τις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ιδιώτες επενδυτές σχεδιάζουν πέντε ακόμη νέους τερματικούς σταθμούς στην Αλεξανδρούπολη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την Κόρινθο. Ωστόσο, οι ειδικοί τοποθετούνται επιφυλακτικά, προειδοποιώντας για ενδεχομένως άσκοπες δαπάνες εκατομμυρίων. «Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η Ελλάδα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία ως κόμβος για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου σε γειτονικές χώρες που απομακρύνονται ενεργειακά από τη Ρωσία», γράφει ο Γκερντ Χέλερ, ανταποκριτής της Handelsblatt στην Ελλάδα. «Τώρα, με τη δημιουργία των πέντε ακόμη τερματικών σταθμών που θα συνδεθούν με το δίκτυο κατά το διάστημα 2023-2025, οι παραδόσεις θα αυξηθούν πολύ περισσότερο.

Όμως, εάν υλοποιηθούν όλα τα σχέδια, η Ελλάδα θα έχει ετήσια δυναμικότητα διαχείρισης LNG ύψους 25 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων (bcm). Δηλαδή περίπου τετραπλάσια της σημερινής ζήτησης». Η HB εξηγεί πως «πολλοί ειδικοί προειδοποιούν για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα – όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, περισσότερο από το 50% της δυναμικότητας εισαγωγής LNG της Ευρώπης θα μπορούσε να είναι ήδη περιττό έως το 2030. Στην Ελλάδα, κρίνεται ότι οι σχεδιαζόμενες μονάδες θα αξιοποιηθούν στο μέγιστο, αν και η εγχώρια ζήτηση μειώνεται, με την κατανάλωση φυσικού αερίου να μειώνεται κατά 19% το 2022. Ταυτοχρόνως, όμως, οι εξαγωγές φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια σχεδόν τετραπλασιάστηκαν το 2022». Επιπλέον, μεταξύ άλλων, υπάρχει και έλλειψη FSRU, δηλαδή των πλοίων εκείνων που μετατρέπουν το LNG σε αέριο, ώστε αυτό να τροφοδοτήσει ακολούθως τα εθνικά συστήματα.

Ο Χέλερ επισημαίνει πως «τα FSRU είναι πλέον πιο ακριβά και δυσεύρετα, καθώς υπάρχουν λιγότερα από δώδεκα διαθέσιμα παγκοσμίως ενώ το κόστος ναύλωσης ενός FSRU φτάνει τα 400 εκατομμύρια δολάρια. […] Ακόμη, παραμένει αβέβαιο το πώς θα εξελιχθεί η ζήτηση και οι τιμές του φυσικού αερίου». Εξάλλου, ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι «η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρώπη θα μειωθεί μετά το 2024 λόγω των κλιματικών πολιτικών […] και το 2030, πάνω από 60% της δυναμικότητας των τερματικών σταθμών LNG στην Ευρώπη θα είναι άχρηστο».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;