Σε μία ακόμα απάτη σε βάρος των Ελλήνων προχώρησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη καθώς τους βάζει να πληρώνουν 20 εκατ. ευρώ για ένα «εθνικό σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιών» με την χρήση δορυφόρων και drones που όμως ήδη έχει καεί.
Διαβάστε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του pronews.gr που ακολουθεί:
Μόλις πριν ενάμιση μήνα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε την «επένδυση» σε τέσσερις δορυφόρους θερμικής απεικόνισης και σε σύστημα ανίχνευσης δασικών πυρκαγιών της εταιρείας OroraTech για τη δημιουργία ενός «εθνικού συστήματος εντοπισμού και αντιμετώπισης της φωτιάς».
Μαζί με μία κοινοπραξία από Ελληνες υπεργολάβους, η OroraTech θα παρέδιδε ένα σύστημα διαχείρισης δασικών πυρκαγιών που θα περιέχει επίγεια συστήματα και υπηρεσίες επεξεργασίας, καθώς και ένα σμήνος δορυφόρων θερμικής απεικόνισης για την παρακολούθηση του συνόλου της επικράτειας για πιθανές εστίες πυρκαγιάς.
Όλο αυτό καθοδηγείται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος.
Μάλιστα η κυβερνητική ΕΡΤ διαφήμιζε και τα drones που θα χρησιμοποιούσε η πυροσβεστική για τον εντοπισμό των πυρκαγιών.
«Τα drones της Πυροσβεστικής πάνω από την Αττική – Οχυρωμένη με υπερσύγχρονο σύστημα επιτήρησης η Αθήνα» έγραφε στα τέλη Ιουλίου.
«Στον Αττικό ουρανό και πάνω από τους ορεινούς όγκους του Λεκανοπεδίου πετούν πλέον 25 drones της Πολιτικής Προστασία, 24 ώρες το 24ωρο. Χρησιμοποιώντας laser που δίνουν τις συντεταγμένες του συμβάντος, zoom, καθώς και ευρυγώνιες και θερμικές κάμερες, καταγράφουν εικόνες που μεταφέρονται live στο war room του Κέντρου Επιχειρήσεων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με αποτέλεσμα την άμεση κινητοποίηση των πυροσβεστών.»
Μόνον που η μεγάλη πυρκαγιά που κατακαίει από χθες την βορειοανατολική Αττική έδειξε ότι το βασικό πρόβλημα δεν είναι η έγκαιρη ειδοποίηση, που σίγουρα είναι σημαντική, αλλά και η δυνατότητα αντιμετώπισης της πυρκαγιάς στο έδαφος και από αέρος.
Γιατί είναι άνευ σημασίας ο εντοπισμός της πυρκαγιάς εάν δεν υπάρχουν τα διαθέσιμα μέσα για την κατάσβεση της.
Από χθες αναφερόταν ότι, η φωτιά εντοπίστηκε αμέσως και έσπευσαν όλα τα μέσα χωρίς καθυστέρηση.
Μέσα σε πέντε λεπτά από το ξέσπασμα της φωτιάς στον Βαρνάβα είχε επιχειρήσει το πρώτο αεροσκάφος, όπως ισχυρίζεται η ίδια η κυβέρνηση.
Τότε επομένως προκύπτει το συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά εξελίχθηκε σε πύρινο εφιάλτη διότι τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν, δεν διέθεταν την απαιτούμενη ισχύ για να την σβήσουν εγκαίρως.
Η περίφημη παραγγελία νέων πανάκριβων πυροσβεστικών αεροσκαφών Viking Canadair DHC-515, δεν υπάρχει πρακτικά για τον απλούστατο λόγο ότι η εταιρεία, δεν έχει γραμμή παραγωγής ανοικτή!
Και δηλώνει αδυναμία παράδοσης αν δεν παραγγελθούν τουλάχιστον 24 αεροσκάφη!
Και εμείς έχουμε ζητήσει (με «διακρατικές συμφωνίες» και άλλες τέτοιες ανοησίες που απλά νομιμοποιούν τις μίζες) μόλις 7!
Τα υπόλοιπα υποτίθεται ότι θα παραγγελθούν από άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίες μέχρι τώρα «σφυρίζουν αδιάφορα» όπως και η Κομισιόν που θα χρηματοδοτήσει μέρος της προμήθειας.
Για τα οποία 7 CL-515 έχει προβλεφθεί κονδύλι 350 εκατ. ευρώ ενώ το πραγματικό κονδύλι αγοράς τους θα προσεγγίσει τα 800 εκατ. ευρώ!
Τα παραπάνω σε ότι αφορά την αδυναμία παράδοσης της παραγγελίας δεν είναι θεωρητικά, αλλά όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές του ΓΕΑ στο pronews.gr η ίδια η κατασκευάστρια καναδική εταιρεία δε υπάρχει γραμμή παραγωγής και για να ανοίξει πρέπει να λάβουν υπογεγραμμένο συμβόλαιο παραγγελίας άνω των 20 αεροσκαφών, συγκεκριμένα 24 αεροσκαφών!
Αλλά και αυτό να συμβεί (που δεν πρόκειται να συμβεί αν δεν λάβει παραγγελίες και από άλλες χώρες η Viking), οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν σε… πέντε χρόνια!
Το 2024 έχει χαθεί ήδη, το 2025 για να ξεκινήσει η κατασκευή τους θα πρέπει να πάρει 17 παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο! Πάμε δηλαδή για πρώτη παράδοση το 2030 (!!!) αν όλα πάνε καλά!
Μα μέχρι τότε, τα μόνα δάση που θα έχουν απομείνει στην Ελλάδα είναι αυτά… των ανεμογεννητριών!
Από εκεί και πέρα έχουμε το ζήτημα των λοιπών εναέριων μέσων.
Τα CL-215/-415 κάνουν για άλλη μια φορά «ότι μπορούν» με όλους τους δεδομένους κινδύνους και το ανθρώπινο λάθος να ελλοχεύει λόγω τεράστιας κόπωσης των πληρωμάτων.
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα εναέρια μέσα, τα ελικόπτερα McDermott Aviation Bell 214ST και ο διάδοχος των PZL, τα Air Tractor AT-802 που επιχειρούν, είναι κυριολεκτικά ανεπαρκή.
Για τα McDermott Aviation Bell 214ST ευθύνεται 100% ο σχεδιασμός του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, που στο πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ «έχει βρει τον μήνα που θρέφει τους έντεκα» για να το πούμε κομψά και δεν αγοράζεται ούτε παπάκι χωρίς να πέσουν μίζες.: Πήραν ένα ελικόπτερο που είναι μεταφορικό και το χρησιμοποιούν για πυροσβεστικό!
Σαφώς και χρειάζονται κάποια ελικόπτερα που να έχουν την δυνατότητα μεταφοράς δασοπυροσβεστών, αλλά όταν ΟΛΑ τα ελικόπτερα μεταφέρουν 10 (+2 το πλήρωμα) δασοπυροσβέστες είναι μια τεράστια σπατάλη για τον απλούστατο λόγο ότι σε λιγότερο από το 20% των αποστολών μεταφέρονται δασοπυροσβέστες και αυτό μόνο όταν πρόκειται για απόκρημνες περιοχές.
Άλλωστε το να μεταφέρεις προσωπικό είναι εύκολο, το να διασφαλίσεις ότι δεν θα παγιδευτούν, δεν θα καούν ζωντανοί και θα τους επιστρέψεις ασφαλείς στις βάσεις τους είναι το δύσκολο!
Για τον λόγο αυτό οι αποστολές με δασοπυροσβέστες είναι περιορισμένες.
Και πόσο νερό, τελικά, μεταφέρουν; Το πολύ 2 τόνους! Υπό συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες, γιατί το παίρνουν με σωλήνα! Πόσο νερό πέφτει επάνω στην φωτιά; Από το ύψος που το ρίχνουν, ελάχιστο! Ίσως και καθόλου!
Τι ίσχυε μέχρι πέρσι; Χρήση κάδων και μεταφορική ικανότητα 4+ τόνων νερού από τα ελικόπτερα ανατολικής προέλευσης και τα CH-47D της Αεροπορίας Στρατού. Από τα πρώτα ενοικιάστηκαν μόνο 5 εφέτος και τα δεύτερα αποσύρθηκαν γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά!
Και το ανέκδοτο του «αντιπυρικού σχεδιασμού» φτάνει στην κορύφωσή του με τα αεροσκάφη Air Tractor.
Τα οποία δεν είναι τίποτα άλλο παρά τα παλιά πολωνικά PZL, δηλαδή ψεκαστικά που μετατράπηκαν σε πυροσβεστικά και ο ελληνικός λαός πληρώνει εκατομμύρια από την τσέπη του, απλώς για να μπαίνουν στις τσέπες των επιτήδειων!
Τα Air Tractor AT-802 στην Ελλάδα αυτή την στιγμή είναι 16 και τα 4 είναι με ρόδες. Δηλαδή αυτά τα τέσσερα πρέπει να προσγειωθούν σε αεροδρόμιο και να πέρουν νερό από σωλήνες!
Τα αεροσκάφη μεταφέρουν μόνο μέρος του νερού που μπορούν να φέρουν τα το μισό φορτίου του CL-415 και λιγότερο από το μισό που μεταφέρουν με απόλυτη ευστοχία λόγω κάδου τα ανατολικής προέλευσης ελικόπτερα.
Πιο συγκεκριμένα το Air Tractor μεταφέρει πρακτκά μόνο 2 τόνους νερού την στιγμή που το CL-415 μπορεί να μεταφέρει πάνω από έξι, το Be-200 (το ρωσικό «θηρίο» που έσβηνε τις πυρκαγιές και έσωσε το αεροδρόμιο του Τατοΐου πριν η φωτιά της Βαρυμπόμπης το κάψει το 2021), 12 τόνους και το έτερο ρωσικό «θηρίο» Il-76 ξεπερνά τους 16 τόνους!
Ακόμη και το «αρχαίο» πολωνικό PZL μπορεί να φέρει 2,2 τόνους νερού ή επιβραδυντικού υλικού!
Έτσι η κυβέρνηση αντί να αναζητήσει πραγματικά πυροσβεστικά αεροσκάφη θεώρησε σωστό να αναζητήσει λύσεις σε ένα ελικοφόρο αεροσκάφος το οποίο πρακτικά δεν μπορεί να σβήσει ούτε… ψησταριά.
Εκτός των άλλων το AT 802 είναι ένα αργό αεροσκάφος αφού αναπτύσσει μεγίστη ταχύτητα 350 χ.α.ω. και όταν φυσούν ισχυροί άνεμοι, όπως το περασμένο Σάββατο απλά δεν επιχειρούν! Και ο κανόνας λέει ότι οι πυρκαγιές ξεσπούν και γιγαντώνονται όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι! Δηλαδή είναι άχρηστα!
Το εντυπωσιακό: Έχουν βάλει στην «τούρτα» του ΑΙΓΙΣ, την αγορά 25 Air Tractor AT-802! Καλοφάγωτα!