Μπάχαλο στην Τουρκία και… εισαγγελική έρευνα για το hashtag #HelpTurkey – Σε πανικό η κυβέρνηση Ερντογάν

Ο Γενικός Εισαγγελέας της Άγκυρας ξεκίνησε έρευνα για το περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το hashtag “#HelpTurkey” που δημιουργήθηκε ως απάντηση στις συνεχιζόμενες πυρκαγιές που πλήττουν τη χώρα.

Καθώς η Τουρκία μάχεται τις δασικές πυρκαγιές, πολλοί χρήστες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης αξιοποίησαν το Twitter για να εκφράσουν τη θλίψη τους και να ζητήσουν βοήθεια για την Τουρκία. Αλλά, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Σαμπάχ, η συγκεκριμένη πρόσκληση για βοήθεια δεν σωστά αποδεκτή λόγω του συνεπαγόμενου «ότι η Τουρκία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της τις φλόγες».

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η τουρκικές εισαγγελία, οι αρμόδιες μονάδες έχουν ξεκινήσει τεχνικές έρευνες για δημοσιεύσεις που κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεις για τις δασικές πυρκαγιές που ξεκίνησαν στις 28 Ιουλίου.

Σημειώνεται πως ως αποτέλεσμα της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι ψεύτικοι λογαριασμοί προσπαθούσαν «να δημιουργήσουν πανικό ενώ πρόσβαλαν το τουρκικό κράτος και την κυβέρνηση». Οι λογαριασμοί, ισχυρίζεται η έρευνα, διέδωσαν παραπληροφόρηση και προσπάθησαν να προκαλέσουν ατμόσφαιρα χάους.

Η γνωμάτευση τόνισε επίσης ότι ορισμένοι από τους λογαριασμούς είχαν χρησιμοποιηθεί προηγουμένως για τη διάδοση της τρομοκρατικής προπαγάνδας.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο διευθυντής επικοινωνίας της Τουρκίας Φαχρετίν Αλτούν δήλωσε ότι η εκστρατεία στο Twitter ενορχηστρώθηκε από το εξωτερικό από ένα μόνο κέντρο, με στόχο την αποδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ λαού και κράτους.

Η λεγόμενη καμπάνια βοήθειας ξεκίνησε με «ιδεολογικά κίνητρα», ανέφερε o Αλτούν στο Twitter. Η βοήθεια που παρέχεται με καλές προθέσεις είναι απαραίτητη για την εθνική ενότητα, αλλά αυτή η εκστρατεία στοχεύει στο αντίθετο, είπε.

Προέτρεψε όλους να δίνουν σημασία μόνο επίσημες δηλώσεις και ανακοινώσεις και όχι παραπληροφόρηση.

Σχολιάζοντας το hashtag, ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε τηλεοπτική συνέντευξη χθες την Τετάρτη είπε ότι το hastag δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει τη δύναμη της Τουρκίας.

«Αυτό σημαίνει (οι ξένες δυνάμεις) ενοχλούνται. Τότε είμαστε δυνατοί. Τι έκαναν μετά από αυτό; Άνοιξαν το «StrongTurkey» », δήλωσε, αναφερόμενος στο hashtag που δημιουργήθηκε ως απάντηση στο” #HelpTurkey “.

Η Σαμπάχ επικαλείται δηλώσεις του Βρετανού ακαδημαϊκού Marc Owen Jones ο οποίος είπε ότι το hashtag “#HelpTurkey” «είναι μια πιθανή επιχείρηση επιρροής», παρόλο που πολλοί άνθρωποι με καλές προθέσεις συμμετείχαν επίσης σε αυτήν.

«Ορισμένοι θεώρησαν ότι το μήνυμα που δημιουργήθηκε στο hashtag σχεδιάστηκε για να κάνει την Τουρκία να φαίνεται αδύναμη, ανίκανη και απελπισμένη», είπε ο Τζόουνς σε tweet.

«Αυτό, σε συνδυασμό με την κλίμακα της καμπάνιας, παραπεμπτει σε μια πιθανή επιχείρηση επιρροής», πρόσθεσε.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

«Η Δικαιοσύνη δολοφονήθηκε» – Καταπέλτης η Μαρία Καρυστιανού για τα Τέμπη

Σκληρή ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού για τα Τέμπη: κατηγορεί τη Δικαιοσύνη για συγκάλυψη, ζητά εκταφές με τοξικολογικές και προσφυγή σε ΕΕ και ΟΗΕ

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση