Μέτρα για σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών

Σε μια σειρά από ενέργειες προχωρά η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του ζητήματος των αυξημένων τιμών στα σούπερ μάρκετ, έναντι του περιορισμένου εισοδήματος των νοικοκυριών. Στόχος είναι η αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων μέσω τεσσάρων βασικών μέτρων που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης: μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ, αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, διασφάλιση «καθαρών» τιμών από το χωράφι έως το ράφι, και εφαρμογή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για τα βρεφικά γάλατα. Προστίθεται και η πρωτοβουλία «μόνιμης μείωσης τιμής» κατά τουλάχιστον 5% και το «καλάθι του νοικοκυριού», μέτρα τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν.

Ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, καταγράφει σημαντική μείωση του πληθωρισμού, ενώ αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τους επόμενους μήνες. Αν και κατά τον πρώτο μήνα του έτους σημειώθηκαν ανατιμήσεις σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως οι χυμοί και το ελαιόλαδο, έχουν παρατηρηθεί μειώσεις τιμών σε τυροκομικά προϊόντα και άλλα καταναλωτικά είδη.

Επιπλέον, η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για σταθεροποίηση των τιμών σε 1.300 προϊόντα μέχρι τον Μάιο συνεχίζει να αποδίδει, με τις τιμές να έχουν μειωθεί κατά 5% ή και περισσότερο, ενώ οι εταιρείες έχουν δεσμευτεί να κρατήσουν αυτές τις τιμές μέχρι τον Μάιο.

Στον τομέα των online σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες καταναλωτές αυξάνουν τις προτιμήσεις τους προς τις ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με την Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά άγγιξε τα 306 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15%. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό των παραγγελιών και την μέση αξία των προϊόντων.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με τους πολίτες να επιδιώκουν την εξοικονόμηση χρημάτων και τη μείωση δαπανών, κυρίως σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης και έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, ενώ αυξάνεται η προσφυγή σε αποταμιεύσεις για την κάλυψη αναγκών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση και οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αναλαμβάνουν σημαντικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αυξημένων τιμών, επιδιώκοντας τη σταθεροποίηση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ιλιγγο προκαλούν τα χρήματα που βγάζει η εταιρεία του Νίκου Ευαγγελάτου

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Newsit Εταιρεία ΕΠΕ του...

Έκρυψαν το 8,3% του κόμματος Κασσελάκη σε δημοσκόπηση

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι. Βρισκόμαστε...

Η άγνωστη μάχη ανάμεσα σε Μαρινάκη και Αλαφούζο πριν τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Το θέμα του Σαββατοκύριακου...