Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Είμαστε υπέρ της δωρεάν προβολής της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» που αφορά στην προστασία του πληθυσμού από την πανδημία και τις επιπτώσεις της.
Επίσης, σε αντίθεση με άλλους, με εκδότες εφημερίδων ή διαχειριστές ιστοσελίδων, δεν βγήκαμε μέχρι σήμερα, για λόγους αξιοπρέπειας κι επειδή αντιλαμβανόμαστε τους όρους του πολέμου, να κλαψουρίσουμε (αν και δείχνουμε πάντοτε κατανόηση σεβόμενοι την πίεση που δημιουργούν τα οικονομικά προβλήματα), ούτε στείλαμε email, όπως έκαναν άλλοι, επειδή το Periodista.gr έμεινε εκτός καμπάνιας τη στιγμή που η διαφημιστική «Initiative» – με οδηγίες από το Μέγαρο Μαξίμου προφανώς και όπως έχουν αποκαλύψει σχετικά ρεπορτάζ – μοιράζει χρήματα δεξιά κι αριστερά λίγο πριν η χώρα εισέλθει στο σκοτεινό τούνελ της σφοδρής οικονομικής κρίσης που θα ακολουθήσει.
Τις προάλλες ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε το ζήτημα στη Βουλή και έθεσε εύλογα ερωτήματα αναφορικά με τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία χορηγείται διαφήμιση 11+9=20 εκατομμυρίων ευρώ.
Η διανομή των κονδυλίων της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» φέρει την υπογραφή του διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιού του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρη Δημητριάδη.
Εύκολα μπόρεσε να υποθέσει κανείς ότι ο Γρηγόρης Δημητριάδης είναι εκείνος που κινεί τα νήματα της χορήγησης της διαφημιστικής καμπάνιας αντιμετώπισης της πανδημίας η διαφημιστική «Initiative».
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν – και θα το εξηγήσουμε παρακάτω – για ποιον λόγο εμείς, το Periodista.gr, μείναμε εκτός διαφημιστικής καμπάνιας όταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τα 20 εκατομμύρια έχουν κατευθυνθεί, κατευθύνονται και θα κατευθυνθούν σε ιστοσελίδες με μηδαμινή ή ελάχιστη επισκεψιμότητα, ιστοσελίδες που δεν εντοπίζονται στο μητρώο emedia, ιστοσελίδες ανυπόληπτες.
Εκείνο που μας προκαλεί τεράστια εντύπωση είναι το εξής: Ενώ έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν με τη διαφημιστική «Initiative», θα έπρεπε να βρισκόμαστε στις λίστες της. Επομένως θα έπρεπε να έχουμε σχετική ενημέρωση για την καμπάνια. Κι όμως, διάφορες απίθανες – «ανύπαρκτες» ιστοσελίδες σε όλη την ελληνική επικράτεια, ακόμη και στο εξωτερικό, πήραν μερίδιο από τη διαφημιστική καμπάνια, μερίδιο δηλαδή από τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που μοιράστηκαν, αλλά όχι το Periodista.gr, που επαναλαμβάνουμε έχει συνεργαστεί με την «Initiative». Επίσης πρέπει να επισημάνουμε εδώ πως υπάρχουν ενημερωτικές ιστοσελίδες, οι οποίες είναι αντιπολιτευόμενες αλλά έχουν πάρει μερίδιο από την πίτα. Εκείνο που έχουμε διαπιστώσει εμείς είναι ότι δεν έχουν ασκήσει αντιπολίτευση ή κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη, στη Νέα Δημοκρατία και στην κυβέρνηση με την ένταση που το έχουμε κάνει εμείς. Κυρίως δεν έχουν ασκήσει κριτική στον Γρηγόρη Δημητριάδη, ο οποίος όπως έχει γίνει γνωστό από σχετικά δημοσιεύματα είναι ο «καθοδηγητής» σε αυτή την ιστορία. Το επιχείρημα “όσες ιστοσελίδες κάνουν αντιπολίτευση δεν παίρνουν διαφήμιση” δεν στέκει. Συγκεκριμένες ιστοσελίδες από εκείνες που κάνουν αντιπολίτευση στην εξουσία έχουν αποκλειστεί. Μία από αυτές είμαστε κι εμείς.
Ρωτάμε ευθέως: Είναι ο κύριος Δημητριάδης το πρόσωπο που έχει αποκλείσει το Periodista.gr από την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»; Έχει ενοχληθεί ο κύριος Δημητριάδης από όσα έχουμε γράψει κατά καιρούς για τον ίδιο, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, την Μαρέβα Μητσοτάκη και άλλα πρόσωπα του στενού πρωθυπουργικού περιβάλλοντος και αποφάσισε να μας εκδικηθεί; Μήπως κάνει κι εκείνος τηλέφωνα, όπως ο θείος του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε επιχειρηματίες και σε διαφημιστικές; Αφήνουμε τα ερωτήματα εδώ διότι θα επανέλθουμε.
Η υπόθεση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» συνιστά πρωτοφανές σκάνδαλο. Σκάνδαλο σπατάλης των χρημάτων που συγκεντρώθηκαν με τις θυσίες του ελληνικού λαού. Δεν είναι τυχαίο ότι όπως λέγεται εκδότης αποτυχημένης φιλοκυβερνητικής εφημερίδας έλαβε 300.000 ευρώ από την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι». Δεν είναι τυχαίο ότι τα ΜΜΕ άλλου εκδότη, εκδότη Δεξιάς παρακμιακής εφημερίδας, που λιβανίζει από το πρωί μέχρι το βράδυ τον Γρηγόρη Δημητριάδη και τη Μαρέβα Μητσοτάκη, έχουν γεμίσει με μπάνερς της καμπάνιας. Έπειτα, όπως έχει ήδη αποκαλυφθεί, είναι σκανδαλώδης η απευθείας ανάθεση της καμπάνιας στην εν λόγω εταιρεία. Τεράστιες λοιπόν οι ευθύνες του κυρίου Δημητριάδη για τη σκανδαλώδη υπόθεση αδιαφάνειας και εξυπηρέτησης κολλητών. Αναθέτοντας το μοίρασμα των κονδυλίων σε μία εταιρεία η κυβέρνηση πετυχαίνει να μη δημοσιεύονται στη “Διαύγεια” τα ποσά που λαμβάνει κάθε ΜΜΕ. Δεν θα συνέβαινε φυσικά το ίδιο αν τη διανομή αναλάμβανε το κράτος. Εκτός αυτών, μπορεί το διευθυντήριο του Μαξίμου να έχει βάλει μπροστά τον ταλαίπωρο τον Στέλιο Πέτσα ώστε «να τρώει το ξύλο», αλλά γνωρίζουν όλοι ότι αν ο κύριος Δημητριάδης δεν δώσει την όποια συγκατάθεση δεν κουνιέται φύλλο.
ΥΓ: Το Periodista.gr στα οχτώ περίπου χρόνια λειτουργίας του δεν έχει πάρει ποτέ κρατική διαφήμιση και διαφήμιση από τράπεζα, ούτε επί Σαμαρά, ούτε επί Τσίπρα, ούτε βέβαια επί Μητσοτάκη.