Χιλιάδες άνθρωποι διασχίζουν καθημερινά την γέφυρα Καλατράβα στην Λεωφόρο Κατεχάκη, χωρίς να γνωρίζουν σε τι κατάσταση βρίσκεται και πολύ περισσότερο εάν είναι ασφαλής. Μετά το στέγαστρο του ΟΑΚΑ, ένα ακόμη πολυδιαφημισμένο και δαπανηρό έργο παρουσιάζει σημάδια εγκατάλειψης.
Στην αυτοψία του MEGA διακρίνεται σκουριά στους σφιγκτήρες των καλωδίων που σχηματίζουν τις ακτίνες της γέφυρας, ενώ το δάπεδο έχει υποστεί φθορές και δεν υπάρχει το καουτσούκ που δημιουργεί την μόνωση.
Να σημειωθεί ότι η γέφυρα Καλατράβα κόστισε 3 εκατ. ευρώ και παραδόθηκε το 2004. Έναν χρόνο μετά έκλεισε, καθώς η ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε ήταν πολύ κακής ποιότητας και με βάση τις μελέτες που έγιναν, έπρεπε να αντικατασταθεί.
Η επιτομή τού… «από τύχη ζούμε»!
Σε δηλώσεις του στο STAR, o πολιτικός μηχανικός Φαίδων Καρυδάκης επισήμανε: «Συμμετείχα σε μια διεθνή επιτροπή, η οποία είχε αναλάβει να ελέγξει και να εγκρίνει την αρχική μελέτη Καλατράβα».
Αναφερόμενος στο περιβόητο εγχειρίδιο που χάθηκε, δήλωσε σκωπτικά: «Αυτά είναι αστεία πράγματα. Μπορούσαν να το ζητήσουν από τον Καλατράβα, μπορούσαν να το ζητήσουν από οποιονδήποτε, από εμένα. Εγώ το είχα».
ΟΑΚΑ: Κι όμως, υπήρχε εγχειρίδιο για ελέγχους από το 2006!
«Είδα την φυσιολογική φθορά του χρόνου, η οποία απαιτούσε κάποια λογική συντήρηση, κάποιον λογικό έλεγχο, όπως προβλέπεται. Για να γίνουν ήθελαν ειδικές τεχνικές και χρειαζόταν ένα μεγάλο κόστος, που δεν είχε διατεθεί από την διοίκηση του Ολυμπιακού Σταδίου» πρόσθεσε με νόημα ο κ. Καρυδάκης.
Επιπλέον, τόνισε πως «η στατική του επάρκεια είναι κάτι άλλο, καλύπτεται από άλλους κανονισμούς και τηρήθηκαν πλήρως».