Οργή και ανησυχία προκάλεσε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς το σοβαρό τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα οι εξεταζόμενοι να μείνουν χωρίς… θέματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εξετάσεις έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ σύμφωνα με το ΑΠΕ, σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α’ και Β’ Λυκείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα, θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα. Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας, το σύστημα «έπεσε» επειδή σχεδόν 1.900 σχολεία μπήκαν ταυτόχρονα, προκειμένου να κάνουν κλήρωση για τα θέματα.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι σε αναμονή αναλυτικής ενημέρωσης από το ΕΔΥΤΕ για την αιτία του προβλήματος που ανέκυψε το πρωί.
ΟΛΜΕ: Αιχμές για τις πανελλαδικές
Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει τις αστοχίες με την Τράπεζα Θεμάτων, ζητώντας να καταργηθεί, ενώ παράλληλα αφήνει αιχμές για το το μπορεί να συμβεί στις πανελλαδικές εξετάσεις, που ξεκινούν την 1η Ιουνίου.
«Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα. Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί. Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ και προσθέτει:
«Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες» τονίζει και επισημαίνει:
«Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών.»
Φίλης: «Η Κεραμέως παρέδωσε μια καταστροφική παρουσία»
Για «νέο επιτελικό φιάσκο» κάνει λόγο ο πρώην υπουργός Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής Α’ Αθηνών Νίκος Φίλης.
«Για το σημερινό νέο «επιτελικό» φιάσκο του υπουργείου Παιδείας με το blackout της Τράπεζας Θεμάτων, υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά η κυρία Κεραμέως. Από το πρωί η Τράπεζα Θεμάτων έχει «πέσει» και οι διευθυντές Λυκείων και οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατο να αντλήσουν θέματα και να τα κληρώσεων για τη διενέργεια των εξετάσεων.
Σε πανικό ο υπηρεσιακός υπουργός Παιδείας κ. Κίττας συστήνει… «υπομονή» Άγνωστο πού είναι και τι πράττει ο εκλεκτός της τ. υπουργού Παιδείας στο ΙΕΠ και υπεύθυνος για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, κ. Αντωνίου. Κατόρθωσε επιτέλους να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στο 2014, όπως ήταν το διακηρυγμένο όραμά του! Ας περιμένουν τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με μερικές δεκάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές στις αίθουσες.
Η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».
ΠΑΣΟΚ: Πρωτοφανής αναστάτωση από τη μη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων
Σε ανακοίνωση του το ΠΑΣΟΚ αναφέρει:
«Προφανώς δεν έχει καμία ευθύνη η υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για την καθυστέρηση των εξετάσεων σε όλα τα λύκεια της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου.
Δυστυχώς, η ανεπάρκεια της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη δοκιμασία των μαθητών» τονίζει η ανακοίνωση.