Παρέμβαση-βόμβα Δεξιάς εφημερίδας για τις δημοσκοπήσεις

Διαβάστε το άρθρο της εφημερίδας “δημοκρατία” για τις δημοσκοπήσεις:

Οι δημοσκόποι διαμορφώνουν κλίμα μέχρι να «μιλήσουν» οι κάλπες. Αυτό βλέπουμε να γίνεται διεθνώς τα τελευταία χρόνια. Οι δημοσκοπήσεις είναι το κυρίαρχο θέμα συζήτησης μέχρι να εκδηλωθεί η βούληση του λαού. Πάνω σε αυτές και εξαιτίας αυτών αναπτύσσεται επιχειρηματολογία, κρίνονται κομματικά προγράμματα και ιδεολογικές διακηρύξεις και κομπάζουν για τις «νίκες» ή πέφτουν σε περίσκεψη για τις «ήττες» τους πολιτικοί και παρατάξεις. Οι περισσότεροι παρασύρονται και αναφέρονται στα ευρήματα των δημοσκόπων λες και πρόκειται για την ίδια τη λαϊκή ετυμηγορία. Κι όμως, έχουμε δει επανειλημμένως να διαψεύδονται – και μάλιστα με θεαματικό τρόπο.

Τα πιο πρόσφατα κρούσματα πανηγυρικής διάψευσης δημοσκοπήσεων σημειώθηκαν στις εκλογές στην Κύπρο και την Τουρκία. Στην Κύπρο ο αριθμός των εκλογέων είναι μικρός. Επίσης, υποτίθεται ότι οι δημοσκόποι διαμορφώνουν το ερωτηματολόγιό τους και επιλέγουν το κοινό που απαντά έτσι ώστε να διευκολύνεται η εξαγωγή συμπερασμάτων για τα τελικά αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρίες σφυγμομετρήσεων δεν μπόρεσαν καν να προβλέψουν ποιο θα ήταν το «ζευγάρι» του τελικού των κυπριακών προεδρικών εκλογών.

Στην Τουρκία οι δημοσκόποι δεν αποδείχτηκαν μόνο ανακριβείς στις προβλέψεις τους, αλλά μάλλον γελοιοποιήθηκαν – και μαζί τους όλοι όσοι ήδη προέβαιναν σε βαθυστόχαστες αναλύσεις για τη γειτονική χώρα που θα περνούσε στη «μεταερντογανική εποχή». Κι όπως απεδείχθη, όχι μόνο δεν ηττήθηκε ο Ερντογάν, αλλά κατάφερε μια σημαντικότατη νίκη, που εικάζεται πως θα του ανανεώσει τη θητεία του στο προεδρικό μέγαρο.

Οι λόγοι που διαψεύδονται οι δημοσκοπήσεις έχουν να κάνουν και με τη μεθοδολογία τους (η εποχή του διαδικτύου έχει ιδιαίτερες δυσκολίες για τους δημοσκόπους) αλλά και με τον… υποψιασμένο χαρακτήρα των ανθρώπων. Πολλοί σιωπούν. Δεν απαντούν σε ερωτηματολόγια. Επίσης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που στις μετρήσεις των τάσεων της κοινής γνώμης λένε συνειδητά ψέματα για να μπερδέψουν τις εταιρίες δημοσκοπήσεων και τις πολιτικές δυνάμεις.

Για όποιον λόγο κι αν συμβαίνουν όλα τα προαναφερθέντα, ένα είναι το δίδαγμα: Καλό είναι να διεξάγονται δημοσκοπήσεις, αλλά οι μέθοδοί τους χρήζουν μείζονος επικαιροποίησης και δεν πρέπει να τις παίρνουμε ιδιαίτερα… τοις μετρητοίς.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου