Μείζον θέμα προκύπτει για την κυβέρνηση καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει απαντήσεις σε δύο κρίσιμα ερωτήματα.
Οι δύο εμπλεκόμενοι φορείς όπως ο ΟΣΕ και η Hellenic Train διαθέτουν αντίστοιχα πιστοποιητικά ασφαλείας. Πρόκειται για δημόσια έγγραφα τα οποία εκδίδονται από την Εθνική Αρχή Ασφαλείας.
Το συγκεκριμένο ρόλο έχει αναλάβει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με βάση την ελληνική νομοθεσία.
Σύμφωνα με το bankingnews.gr τα πιστοποιητικά ασφαλείας τύπου Α&Β για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε είχαν λήξει την 31/12/2022.
Πρόκειται για βαρύνουσας σημασίας έντυπα που εξασφαλίζουν ουσιαστικά την άδεια να μεταφέρει επιβάτες με ασφάλεια.
Η Hellenic Train Α.Ε έχει πιστοποιητικό ασφαλείας εκτέλεσης δρομολογίων
Η αλλαγή ονόματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. σε Hellenic Train Α.Ε. με σχετική ανακοίνωση της διοίκησης της εταιρείας έγινε τον περασμένο Ιούλιο. Η εταιρεία έχει νέο καταστατικό λειτουργίας ως εταιρεία αλλά μέχρι αργά το βράδυ δεν κατέστη εφικτό να πληροφορηθούμε αν το πιστοποιητικό ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ακολούθησε τη Hellenic Train Α.Ε. ή η εταιρεία προχώρησε στη διαδικασία έκδοσης νέων πιστοποιητικών ασφαλείας.
Οι αρμόδιοι δικαστικές αρχές που ερευνούν τις ποινικές ευθύνες του δυστυχήματος πρέπει να αναζητήσουν τα επίσημα έγγραφα.
Σύμφωνα πάντα με το bankingnews.gr τα πρώτα πιστοποιητικά είχαν εκδοθεί το 2017 με ημερομηνία λήξης στις 31/12/2022.
Το Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό υπηρεσιών αλλά δεν ξέρει πόσοι ανέβηκαν στο τρένο
Η απουσία της διοίκησης της Hellenic Train και η χαμηλή ποιότητα ενημέρωσης μετά το δυστύχημα προκαλούν ποικίλα ερωτήματα.
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Hellenic Train « καμάρωνε» ότι είχε εξασφαλίσει το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 13816:2022 «μεταφοράς – εφοδιαστική και υπηρεσίες μαζικής μεταφοράς κοινού , σημειώνοντας ότι είναι ο ορισμός της ποιότητας των υπηρεσιών , αντικειμενικού σκοπού και μετρήσεις».
Όπως λέει η εταιρεία η υλοποίηση αυτού του συστήματος ελέγχεται και πιστοποιείται από τον ανεξάρτητο φορέα Πιστοποίησης TUN NORD από το 2013 για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με intercity και από το 2017 για το σύνολο του δικτύου.
Η αδυναμία της εταιρείας να γνωρίζει με ακρίβεια πόσοι επιβιβάστηκαν στο μοιραίο τρένο συνδέεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο που έχει στην κατοχή της ; Η διοίκηση της εταιρείας την επόμενη ημέρα δήλωσε ότι γνωρίζει τον αριθμό των επιβατών αυτών που έκλεισαν εισιτήριο μέσω του διαδικτύου ενώ ήταν δύσκολο να γνωρίζει όσοι ανέβηκαν στο τρένο από κάποιο σταθμό.
Οι κάτοικοι Εξωτερικού
Τέλος να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της Hellenic Train Dario Lo Bosco του Armando και ο διευθύνων σύμβουλος Μaurizio Capotorto του Giovanni είναι κάτοικοι εξωτερικού.