Ακούγεται αδιανόητο, αλλά είναι πέρα ως πέρα αληθές. Μέσα Ενημέρωσης -τα πλέον δημοφιλή στο διαδίκτυο- αναπαράγουν από το πρωί της Πέμπτης, ούτε 48 ώρες μετά την ασύλληπτη τραγωδία στα Τέμπη, non paper, σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση έχει φροντίσει να εγκατασταθούν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα στο 70% του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Πρόκειται περί χυδαίας προσπάθειας χειραγώγησης της κοινής γνώμης τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από συγκεκριμένα media που αναπαράγουν το αφήγημα του Μεγάρου Μαξίμου, χωρίς έστω να πραγματοποιούν τον στοιχειώδη δημοσιογραφικό έλεγχο. Και αυτό σε μια στιγμή κατά την οποία η κυβέρνηση δήθεν θρηνεί για τα θύματα της τραγωδίας.
Δεν άλλαξαν ούτε κόμμα
Το κείμενο που αναπαράγεται από όλο και περισσότερα sites, αναφέρει επί λέξει: «παρά τις καταγγελίες συνδικαλιστικών εκπροσώπων των σιδηροδρομικών περί παντελούς απουσίας αυτόματων δικλίδων ασφαλείας στο δίκτυο, κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ έλεγαν ότι και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αποδοθεί σε ολόκληρο το κομμάτι από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα, όπως και σε μεγάλο μέρος της διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λάρισα. Ως αποτέλεσμα, το όλο έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 70%. Τα δύο κομμάτια που δεν καλύπτονται ακόμα είναι το σκέλος ανάμεσα στη Λάρισα και το Πλατύ, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, και νοτιότερα η έκταση μεταξύ Οινόης και Τιθορέας».
Είναι εντυπωσιακό ότι το παραπάνω «ρεπορτάζ» με τις πληροφορίες οι οποίες αποδίδονται σε κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ, είναι σε όλες τις ιστοσελίδες πανομοιότυπο. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι προφανώς το κείμενο έχει σταλεί ως άτυπη ενημέρωση, ως non paper δηλαδή, σε συγκεκριμένα Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία δεν μπήκαν στον κόπο έστω για τυπικούς λόγους, ν’ αλλάξουν όχι μια λέξη, αλλά έστω ένα κόμμα. Το να διερευνήσουν αν όσα περιγράφονται στο non paper είναι αληθή, δεν το συζητάμε καν.
Πολιτική πάνω από τα πτώματα
Η προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης από την κυβέρνηση και τα φιλικώς διακείμενα προς αυτή ΜΜΕ, είναι βέβαια το ένα σκέλος της υπόθεσης. Το άλλο, είναι ότι η κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη ως συνήθως από τα media στα οποία έχει πρόσβαση, επιχειρεί να διαμορφώσει κλίμα ότι όλα είναι καλώς καμωμένα. Έτσι μετά τη χυδαία δήλωση χθες του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος εξέδωσε πόρισμα και απέδωσε το σύνολο της ευθύνης για την τραγωδία σε ένα και μόνο πρόσωπο, δηλαδή στον σταθμάρχη, σήμερα οι πολίτες πληροφορούνται από ένα δήθεν ρεπορτάζ που γράφτηκε πιθανότατα στο Μέγαρο Μαξίμου, ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη ολοκλήρωσε το 70% του έργου που θα παρείχε ασφάλεια στους ταξιδιώτες, αλλά δυστυχώς το δυστύχημα συνέβη στο 30% της γραμμής το οποίο δεν διέθετε ηλεκτρονικά συστήματα. Ατυχία δηλαδή.
Το τραγικό της υπόθεσης, είναι ότι ενώ όλοι σωπαίνουν μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας, και τα κόμματα της αντιπολίτευσης τηρούν ψύχραιμη στάση, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη επιχειρεί μέσω non paper να κάνει πολιτική διαχείριση πάνω από τα πτώματα, την ίδια ακριβώς που διατυμπανίζει ότι τώρα είναι η ώρα του πένθους. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της υποκρισίας αρκεί να αναφερθεί ότι την ώρα που οι ιστοσελίδες αναρτούσαν το παραπάνω «ρεπορτάζ» σύμφωνα με το οποίο σχεδόν όλα είναι καλά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου έλεγε από το βήμα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης ότι «τώρα είναι η ώρα του πένθους, είναι η ώρα της περισυλλογής απέναντι στην απώλεια δεκάδων νέων ανθρώπων. Είναι ώρα ενσυναίσθησης, σεβασμού και συμπαράστασης στον πόνο των συγγενών που ξαφνικά, από τη μια στιγμή στην άλλη, αναπάντεχα έχασαν σχεδόν τα πάντα. Η απώλεια ενός ανθρώπου είναι μια βαριά πληγή, που ποτέ και με τίποτα δεν μπορεί να αποκατασταθεί».
Δείτε ενδεικτικά ορισμένα από τα δημοσιεύματα: