Μια ανάσα από τα 2 ευρώ βρίσκεται και πάλι η τιμή της βενζίνης, με την κυβέρνηση να επιμένει πως δεν χρειάζεται καμία παρέμβαση για τη μείωση των τιμών και την επαναφορά του μέτρου του fuel pass. Ενδεικτική είναι η δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη ότι «αυτή τη στιγμή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Οι τιμές στα καύσιμα αυτή τη στιγμή παραμένουν πολύ χαμηλότερες».
Ωστόσο, ο υπουργός Ανάπτυξης παρέλειψε αυτή τη φορά να μιλήσει με… στοιχεία, όπως συνηθίζει να πράττει στα τηλεπαράθυρα. Ο λόγος είναι ότι σήμερα η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης κινείται πανελλαδικά στα 1,918 ευρώ το λίτρο. Πριν από ενάμιση μήνα βρισκόταν στα 1,828 ευρώ ανά λίτρο, έναντι 2,425 ευρώ που ήταν το υψηλό στις 15 Ιουνίου του 2022. Δηλαδή, η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί ξανά τις τελευταίες εβδομάδες.
Πόσο κόστιζε, όμως, η τιμή της αμόλυβδης όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία; Σχεδόν 1,86 ευρώ το λίτρο, δηλαδή σχεδόν 6 λεπτά χαμηλότερα απ’ ό,τι σήμερα! Παρ’ όλα αυτά, απορρίπτεται κάθε σκέψη για ένα τέτοιο μέτρο, που θα έδινε ανάσα στις τσέπες των ιδιοκτητών οχημάτων.
Ουδείς γνωρίζει αν η κυβέρνηση περιμένει τις τιμές να επιστρέψουν και πάλι στα δυσθεώρητα επίπεδα των 2 και πλέον ευρώ το λίτρο προκειμένου να παρέμβει, λες και για ένα μέσο ελληνικό νοικοκυριό οι σημερινές τιμές της βενζίνης είναι ανεκτές για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Ξεκάθαρη κοροϊδία
Η ξεκάθαρη κοροϊδία προς τους καταναλωτές επεκτείνεται και στο πετρέλαιο κίνησης, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει την επιδότηση απευθείας στην αντλία, εκτοξεύοντας την τιμή του, ενώ γνωρίζει ότι το diesel έχει άμεση επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις τιμές των σούπερ μάρκετ, τις οποίες «διαφημίζει» ότι έχει μειώσει με το (αποτυχημένο) μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού», κάτι το οποίο αναδεικνύουν ακόμα και οι δημοσκοπήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης απορρίπτει την επαναφορά του fuel pass, καθώς -όπως εκτιμά- οι τιμές το επόμενο διάστημα θα υποχωρήσουν.