«Χαστούκι» στον Άδωνι: Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των καταναλωτών

Το Καλάθι του Νοικοκυριού δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, σύμφωνα με έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής).

Η έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ για το Καλάθι του Νοικοκυριού έγινε σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων, μέσω της ιστοσελίδας της και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023.

Επίσης από τα ευρήματα της έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ προκύπτει ότι το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει πως έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά.

Ειδικότερα τα ευρήματα της έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ για το Καλάθι του Νοικοκυριού έχουν ως εξής:

Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο Καλάθι του Νοικοκυριού, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι.
Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το Καλάθι του Νοικοκυριού δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.
Η ένωση σημειώνει ότι η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού. Το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.

Το 83,2% δεν ψώνισε από τα Εορταστικά Καλάθια
Επιπλέον, χαρακτηρίζει αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (Καλάθι του Άγιου Βασίλη και εορταστικό).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19,8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, όπως σημειώνεται, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20 έως και πάνω από 50%.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ιλιγγο προκαλούν τα χρήματα που βγάζει η εταιρεία του Νίκου Ευαγγελάτου

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Newsit Εταιρεία ΕΠΕ του...

Έκρυψαν το 8,3% του κόμματος Κασσελάκη σε δημοσκόπηση

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι. Βρισκόμαστε...

Η άγνωστη μάχη ανάμεσα σε Μαρινάκη και Αλαφούζο πριν τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Το θέμα του Σαββατοκύριακου...