Την παλιά καλή συνταγή των παροχών φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να ακολουθήσει ο πρωθυπουργός, εξαγγέλλοντας χθες αύξηση των μισθών.
Καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η οικονομία είναι αυτή που θα κρίνει το αποτέλεσμα της κάλπης και την αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, οι συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη επεξεργάζονται εξαγγελίες που θα μπορούσαν να μπορούσαν να βρουν μεγάλη ανταπόκριση στους Έλληνες ψηφοφόρους.
Στην λογική «του δώστα όλα» συνετέλεσε το γεγονός ότι σε πολλές δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει απογοητεύσει τους Έλληνες πολίτες καθώς περίμεναν πολύ περισσότερα από αυτήν. Δηλαδή, παρά την παράσταση νίκης που εμφανίζει την ΝΔ πρώτη, τα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά δείχνουν ότι οι ψηφοφόροι – και της ΝΔ – είναι απογοητευμένοι από την στάση της κυβέρνησης καθώς είχε υποσχεθεί πολλά περισσότερα από ότι τελικά έκανε.
Εν τω μεταξύ η φρενήρης άνοδος των τιμών στα είδη διατροφής την οποία η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην μπορεί να ελέγξει, έχει δημιουργήσει σοβαρό προβληματισμό στο Μέγαρο Μαξίμου δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις που έχει κάνει δεν φαίνεται να αποδίδουν.
Μοιραία υπάρχουν δεύτερες σκέψεις και για το πόσο αποδοτικό θα είναι το market pass δεδομένου ότι μέχρι να δοθεί στους πολίτες οι τιμές θα έχουν φτάσει στα ύψη.
Οι γαλάζιοι βουλευτές δεν κρύβουν το προβληματισμό τους για την όλη κατάσταση καθώς όπως επισημαίνουν, αυξάνεται μέρα με την ημέρα η οργή και η απόγνωση της κοινωνίας που βλέπει την αγοραστική της δυνατότητα να μειώνεται.
Η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο καθώς όλοι γνωρίζουν ότι οι αυξήσεις δεν θα σταματήσουν, δεδομένου ότι η σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων και παραγωγής, που καταγράφηκε και το 2022 αναμένεται να αποτυπωθεί στις τιμές το 2023, παρά την όποια επιβράδυνση του πληθωρισμού.
Στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα νοικοκυριά εξ αιτίας της ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης αναφέρθηκε και ο πρόεδρος των Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας – ΓΣΕΕ κ. Ραυτόπουλος, ο οποίος κατήγγειλε ότι, εβδομάδα με την εβδομάδα, τα προϊόντα που μπήκαν στο «καλάθι του νοικοκυριού» αυξήθηκαν κατά 70%, ενώ εκρηκτικές είναι και οι αυξήσεις, έως και 146%, που μετά βγήκαν από το «καλάθι του νοικοκυριού». Ακόμα αποκάλυψε ότι κατά το 2022 σε 238 τρόφιμα πρώτης ανάγκης εκτός από την αύξηση της τιμής έχει γίνει και μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες ακόμα και στις βρεφικές τροφές.
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι για αυτό το λόγο, η Ένωση θα προσφύγει στη δικαιοσύνη και θα δώσει στη δημοσιότητα όλα τα ονόματα των βιομηχανιών που αύξησαν τις τιμές και μείωσαν τις ποσότητες.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζεται να θέλει να στήσει κάλπες στις αρχές Απριλίου περιπλέκει τα πράγματα καθώς όπως υποστηρίζουν πολλά στελέχη της ΝΔ, οι όποιες εξαγγελίες έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση ίσως να μην προλάβουν να αποδώσουν.