Ασφυκτικές πιέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Σύμφωνα με έρευνα του ΕΕΑ, πάνω από το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει την αγορά καταναλωτικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων και βασικά αγαθά. Κάτι που σημαίνει ότι η ελληνική κοινωνία φτωχοποιείται συνεχώς, επισημαίνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιώργος Χατζηθεοδοσίου.

Όπως υπογραμμίζει, «σχεδόν έναν χρόνο τώρα, παρατηρούμε συνεχείς αυξήσεις όχι μόνο στην ενέργεια αλλά στο σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών, κάτι που αποδεικνύεται και από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛ.ΣΤΑΤ. όλο αυτό το διάστημα. Τα διαδοχικά άλματα του πληθωρισμού μειώνουν όλο και περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, κάτι που προκαλεί ασφυκτικές πιέσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Για το θέμα της ενέργειας περιμένουμε εξελίξεις και από τις Βρυξέλλες. Όμως, η ακρίβεια δεν είναι μόνο στο φυσικό αέριο ή στα καύσιμα. Είναι και στην αγορά αγαθών που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα σπίτι. Και το ράλι της ανόδου των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί, μη επιτρέποντας να γεμίζει το καλάθι της νοικοκυράς, αποφέροντας παράλληλα περισσότερα κέρδη σε πολύ συγκεκριμένες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως τα σούπερ μάρκετ».

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ υπογραμμίζει: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κέρδισαν πολλά χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύθηκαν και πολύ από τις επιστρεπτέες προκαταβολές. Ουσιαστικά έξι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν το 85% του τζίρου στα τρόφιμα. Βλέπουμε, δηλαδή, τον σχηματισμό ενός ολιγοπωλίου, που βέβαια λειτουργεί σε βάρος των καταναλωτών. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενώ και η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Έγινε ένα πρώτο βήμα μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου, όμως εκτιμώ ότι δεν θα είναι αρκετό.

Για τη διάσωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και, βέβαια, για τη στήριξη των καταναλωτών, είναι αναγκαία η ισότιμη μεταχείριση. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά, γιατί έτσι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων». Όσο για το θέμα του ωραρίου λειτουργίας των επιχειρήσεων, ο κ. Χατζηθεοδοσίου σημειώνει πως σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας υπάρχει η πρόθεση της Πολιτείας να μην αλλάξει κάτι, όπως εκφράστηκε μέσω του υπουργού Ανάπτυξης. «Επειδή όμως έχουμε δει αρκετές φορές τα δεδομένα να αλλάζουν, το ΕΕΑ τονίζει ότι, αν υπάρξει η παραμικρή πιθανότητα αλλαγής στο μέλλον, αυτή θα πρέπει να αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και όχι μόνο των μικρομεσαίων. Δηλαδή, να περιλαμβάνει και τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα».

ΠΗΓΗnewsbreak.gr

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;