Οι αποθήκες στα λιμάνια της Τουρκίας είναι γεμάτες με εμπορεύματα που κατευθύνονται προς τη Ρωσία, ανέφερε σήμερα η εφημερίδα Dünya επικαλούμενη ανθρώπους της βιομηχανίας logistics.
Η Τουρκία εκμεταλλευόμενη για υπέρ της μια ακόμη φορά τις περιστάσεις, έχει γίνει ο διαμετακομιστικός κόμβος για τις εισαγωγές της Ρωσίας μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όχι από την Άγκυρα.
Την ίδια στιγμή ο Ταγίπ Ερντογάν θα πραγματοποιήσει αύριο Παρασκευή μονοήμερη επίσκεψη στο Σότσι της Ρωσίας για να συναντηθεί με τον Βλαντιμίρ Πούτιν (σ.σ. τετ α τετ για δεύτερη φορά μέσα σε 17 ημέρες μετά τη συνάντησή τους στην Τεχεράνη) και όπως περιγράφει πολύ χαρακτηριστικά το Anadolu, «θα αξιολογήσουν τις διμερείς σχέσεις, εστιάζοντας κυρίως στους τομείς της οικονομίας, του εμπορίου και της ενέργειας που αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από τους τουρκο-ρωσικούς δεσμούς».
Έτσι γίνεται η μπίζνα
Τα φορτία που φτάνουν από χώρες σε όλο τον κόσμο εκφορτώνονται στα τουρκικά λιμάνια και μεταφέρονται σε τουρκικά πλοία που κατευθύνονται προς τη Ρωσία μετά από «έλεγχο εμπάργκο», ανέφερε η εφημερίδα. Τα εμπορεύματα αποστέλλονται χωρίς να έχουν καταχωρηθεί ως εισαγωγές στην Τουρκία, πρόσθεσε.
Ορισμένες ρωσικές εταιρείες ανοίγουν γραφεία στην Τουρκία και συνάπτουν συνεργασίες για να κάνουν εμπόριο. Ρώσοι επιχειρηματίες αγοράζουν ακίνητα και ιδρύουν μια τοπική εταιρεία προκειμένου να λάβουν την τουρκική υπηκοότητα και στη συνέχεια στέλνουν τα προϊόντα στη Ρωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Άπω Ανατολή, μέσω της νέας τους διεύθυνσης γραφείου στην Τουρκία.
Οι αποστολές γίνονται συχνά από τουρκικές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως δια θαλάσσης, επειδή παγκόσμιοι κολοσσοί όπως η Maersk, η Hapag Lloyd και η Hamburg Süd έχουν σταματήσει να μεταφέρουν αγαθά στη Ρωσία. Χρησιμοποιούνται επίσης διαδρομές μέσω ξηράς, αέρος και σιδηροδρόμου, γράφει η Dünya.
«Ήμουν στο λιμάνι της Μερσίνης την περασμένη εβδομάδα. Λόγω των φορτίων που έρχονται από όλο τον κόσμο και πρόκειται να μεταφερθούν στη Ρωσία, οι αποθήκες είναι γεμάτες μέχρι το ταβάνι», δήλωσε ο Μεχμέτ Σερκάν Ερντέμ, Γενικός Διευθυντής της Rif Line για την Τουρκία.
«Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτά τα φορτία αποστέλλονται στη Ρωσία με πλοία Τούρκων πλοιοκτητών και σε άλλες, πολλά ρωσικά φορτηγά έρχονται στην Τουρκία για να μεταφέρουν αυτά τα αγαθά».
Ο Ερντέμ είπε ακόμα ότι πολλές εταιρείες της ΕΕ έχουν ήδη αγοράσει αγαθά από χώρες όπως η Κίνα και η Ινδονησία και τα στέλνουν στη Ρωσία μέσω Τουρκίας. «Για παράδειγμα, τα κλιματιστικά της γερμανικής Bosch παράγονται στην Ταϊλάνδη και από εκεί στάλθηκαν στη ρωσική αγορά», είπε.
Και πρόσθεσε: «Τώρα, με μεγάλες εταιρείες όπως η Maersk και η Hapag Lloyd να ακυρώνουν τα δρομολόγιά τους προς τη Ρωσία, όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια έρχονται στην Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη ή τη Μερσίνα. Από εδώ, οι μεταφορές γίνονται μέσω (εταιρειών) Medkon, Akkon, Arkas και Fesco και μεταφέρονται στο ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα».