Τουλάχιστον 450 αγωγές, ομαδοποιημένες και μη, αναμένεται να κατατεθούν κατά της εταιρείας της Αττικής Οδού για τον εγκλωβισμό οδηγών, μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας «Ελπίδα».
Σύμφωνα με πληροφορίες του… iefimerida.gr, τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα. Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης συναντήθηκε με αρκετούς από τους εγκλωβισμένους οδηγούς, τους οποίους ανέλαβε να εκπροσωπήσει σε αυτόν τον νομικό αγώνα κατά της εταιρείας για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Ανάμεσα στα άτομα τα οποία εγκλωβίστηκαν ήταν αρκετοί με προβλήματα υγείας, οδηγοί που μετέφεραν ασθενείς ή συγγενείς τους ακόμη και στο νοσοκομείο ή για χημειοθεραπεία και επαγγελματίες οδηγοί (φορτηγών ή ταξί) που έμειναν για αρκετές ώρες στον δρόμο. Μάλιστα, ορισμένοι από αυτούς έκλεισαν ακόμη και 24 ώρες εγκλωβισμένοι στο χιόνι, αβοήθητοι, με ελάχιστο νερό μέσα στο κρύο.
Τι λέει ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης
«Μέσα στο διήμερο κάναμε συνάντηση, είτε διά ζώσης είτε διαδικτυακά, με πάνω από 450 συμπολίτες μας, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν ή ταλαιπωρήθηκαν με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο εκείνο το διήμερο-τριήμερο. Ο συντονισμός της κατάθεσης αγωγών, που θα έχουν ομαδοποιηθεί ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των εγκλωβισμένων, ανάλογα με το πόσες ώρες ή μέρες εγκλωβίστηκαν αλλά και τι ζημία υπέστησαν, θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες.
Αυτή τη στιγμή αποκωδικοποιούμε τα στοιχεία για να τα εντάξουμε σε ένα μαζικό δικόγραφο. Ταυτόχρονα έχουμε αναθέσει σε συγκοινωνιολόγους την εκπόνηση μιας πραγματογνωμοσύνης για το τι πήγε λάθος, τι έπρεπε να γίνει και δεν έγινε, αλλά και για τα χαρακτηριστικά της Αττικής Οδού, για την οποία φαίνεται ότι όσον αφορά τα ζητήματα ασφαλείας σε κάποια στοιχεία είναι δύσκολο να διαχειριστεί κατάσταση ανάγκης», δήλωσε στο iefimerida.gr o δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης.
«Η έρευνα αυτή γίνεται παράλληλα με αυτήν που ήδη διεξάγεται από την Εισαγγελία για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών των προσώπων που εμπλέκονται σε αυτή την παρ’ ολίγον τραγωδία αλλά και την έρευνα που διενεργείται από το υπουργείο Υποδομών. Όχι απλώς διακόπηκε η λειτουργία της Αττικής Οδού για μέρες, κάτι που αντίκειται στη σύμβαση, αλλά οδήγησε σε παγίδευση θανάτου χιλιάδες συμπολίτες μας. Είμαστε τυχεροί που δεν θρηνήσαμε ανθρώπινη ζωή από τη διαχείριση αυτή της κατά τα άλλα προβλεπόμενης κακοκαιρίας», συνέχισε.
Κατατέθηκε η πρώτη αγωγή
Ήδη, όπως έγινε γνωστό τις τελευταίες ημέρες, κατατέθηκε η πρώτη αγωγή ύψους 128.000 ευρώ κατά της εταιρείας.
«Άπαντες οι ενάγοντες δεν θα είχαν βρεθεί σε αυτή τη δυσμενέστατη θέση, η οποία έθεσε σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία τους, αν δεν είχαν μεσολαβήσει οι αδικαιολόγητες παραλείψεις των εναγομένων, οι οποίοι παρά το γεγονός πως γνώριζαν ημέρες πριν για την έλευση της κακοκαιρίας και της χιονοπτώσεως, δεν πήραν κανένα μέτρο για να αποτρέψουν τον επικείμενο εγκλωβισμό χιλιάδων οχημάτων και οδηγών για σχεδόν μία ολόκληρη ημέρα χωρίς νερό, φαγητό και θέρμανση», είπε στο iefimerida.gr η δικηγόρος Κατερίνα Φραγκάκη.
Η ιστορία καρκινοπαθούς που εντάχθηκε στην αγωγή
«Οι δύο πρώτοι εξ ημών τυγχάνουμε σύζυγοι και την 24-01-2022 μεταβήκαμε με το με αριθμό κυκλοφορίας …………. ΙΧ όχημά μας στο Νοσοκομείο Αττικό, προκειμένου να υποβληθεί ο πρώτος εξ ημών σε ακτινοβολίες, καθώς πάσχω από καρκίνο. Περί τις 11.03 και ενώ η δεύτερη εξ ημών οδηγούσα το όχημα μας, εισήλθαμε στην Αττική Οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης, όπως προκύπτει και από την απόδειξη των διοδίων για τα οποία πληρώσαμε. Ήδη εκείνη την ώρα η χιονόπτωση ήταν έντονη, πλην όμως ουδεμία ενημέρωση λάβαμε σχετικά με την κατάσταση, η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν ήταν δυνατό να μην είχε γίνει αντιληπτή, αντιθέτως μας επέτρεψαν την είσοδο αφού πληρώσαμε το αντίτιμο.
Καταφέραμε να διανύσουμε μόλις 500 μέτρα, όταν αντικρύσαμε το απόλυτο χάος να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας. Αμέτρητα αμάξια ακινητοποιημένα μπροστά μας, δεξιά μας και αριστερά να κορνάρουν ασταμάτητα, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκεια των οδηγών που θεωρούσαμε εκείνη τη στιγμή πως είχε συμβεί κάποιο ατύχημα. Γρήγορα όμως οι εικασίες αυτές διαψεύστηκαν, αφού ελάχιστα λεπτά αργότερα η χιονόπτωση έγινε ακόμη πιο έντονη και τότε ήταν που καταλάβαμε ότι τα οχήματα δεν μπορούσαν να κινηθούν λόγω της χιονόπτωσης. Ήταν η στιγμή που ξεκινήσαμε να βιώνουμε το απόλυτο χάος».
«Αν και η Αττική Οδός είναι ένας οδικός άξονας υπό ιδιωτική εκμετάλλευση με υψηλές χρεώσεις, προκειμένου να εξασφαλίζει στους χρήστες της, ασφαλή διέλευση, οι πρώτοι και δεύτεροι των συμβαλλομένων δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους για την ασφάλεια της, αντιθέτως φέρουν μεγάλες ευθύνες για τις εγκληματικές παραλείψεις αναφορικά με την διαχείριση της κακοκαιρίας, οι οποίες οδήγησαν στον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών, μεταξύ των οποίων και ηλικιωμένων, ασθενών, παιδιών και εγκύων, που βρίσκονταν στα οχήματα τους, χωρίς θέρμανση, τροφή και νερό για διάρκεια που ξεπερνούσε ακόμη και τις 24 ώρες και χωρίς την παραμικρή βοήθεια από τα αρμόδια όργανα των εναγόμενών», υπογραμμίζεται στην πρώτη αγωγή που κατατέθηκε.
«Οι πολίτες δεν είχαν καμία ενημέρωση για πολλές ώρες για το χάος που επικρατούσε στην Αττική Οδό, κανείς υπάλληλος της πρώτης και δεύτερης των εναγομένων, δεν τους πληροφορούσε , κανείς υπάλληλος δεν τους βοηθούσε! οι ίδιοι υπέφεραν προσπαθώντας να απεγκλωβιστούν βιώνοντας μεγάλη αγωνία τόσο οι ίδιοι όσο και οι συγγενείς τους που τους ανέμεναν να επιστρέψουν.
Κάποιοι πολίτες μάλιστα, προκειμένου να απεγκλωβιστούν μετά από πολλές ώρες, αναγκάστηκαν να παρατήσουν τα οχήματα τους και να περπατήσουν πολλά χιλιόμετρα σε συνθήκες ψύχους και χιονοθύελλας για να βρεθούν σε ασφαλές σημείο. Σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να πηδήξουν στον σταθμό του προαστιακού, με σκοπό να ξεφύγουν από τον εγκλωβισμό τους και να πάρουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μπορέσουν να επιστρέψουν σπίτια τους. Μάλιστα κινητοποιήθηκε και ο Ελληνικός Στρατός προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι χιλιάδες αυτοί αβοήθητοι πολίτες», επισημαίνεται στα ίδια έγγραφα.