Από τη σταθερότητα στην αστάθεια – Ο σταθμός που κάποτε όριζε την ενημέρωση αναζητά ταυτότητα
Γράφει ο Καναλάρχης
Στο Φάληρο, όπου για χρόνια κυριαρχούσε η πειθαρχία της ενημέρωσης και ο ρυθμός της επικαιρότητας, επικρατεί πλέον ένα πνεύμα τηλεοπτικού αυτοπειραματισμού.
Ο ΣΚΑΪ φαίνεται να περνά τη δυσκολότερη περίοδο αυτοπροσδιορισμού από την ίδρυσή του.
Η αποχώρηση της Τατιάνας Στεφανίδου, που επί σειρά ετών λειτουργούσε ως σταθερός «μεταβατικός κρίκος» πριν το βραδινό δελτίο, άφησε πίσω της ένα κενό ροής και συνήθειας.
Στη θέση της, ο σταθμός δοκίμασε ένα μείγμα σάτιρας, πολιτικού σχολιασμού και ελαφριάς ενημέρωσης, επιχειρώντας να ανανεώσει το προφίλ του.
Όμως, όπως δείχνουν οι αριθμοί, το κοινό δεν ακολούθησε.
Το τηλεοπτικό «πείραμα» του απογεύματος
Όταν η σάτιρα συνάντησε την επικαιρότητα – και το αποτέλεσμα ήταν θολό
Ο Μάνος Βουλαρίνος κλήθηκε να καλύψει ένα δύσκολο κενό: να αποτελέσει το “lead-in” της Σίας Κοσιώνη πριν από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων.
Η προσπάθεια να συνδυαστεί χιούμορ, πολιτικό σχόλιο και προεκλογικός παλμός σε ώρα που το κοινό έχει εκπαιδευτεί να περιμένει ειδήσεις, μπέρδεψε το τηλεοπτικό DNA του σταθμού.
Ο τηλεθεατής που αναζητούσε ενημέρωση βρήκε σάτιρα, ενώ εκείνος που ήθελε χαλάρωση βρέθηκε μπροστά σε δελτίο.

Το αποτέλεσμα: καμία ομάδα κοινού δεν ικανοποιήθηκε, και η παράδοση προς το δελτίο έφτασε αποδυναμωμένη.
Τα νούμερα που προβληματίζουν
Το δελτίο του ΣΚΑΪ χωρίς ώθηση – οι ανταγωνιστές σταθεροί στην κορυφή
Οι μετρήσεις τηλεθέασης αποτυπώνουν ξεκάθαρη στασιμότητα.
Τα «Νέα του ΣΚΑΪ» παραμένουν χαμηλά, παρά το νέο προγραμματικό σχήμα.
📊 Ενδεικτικά ποσοστά:
- Δευτέρα: 6,4% στο δυναμικό κοινό, 9,2% στο σύνολο
- Τρίτη: 4% και 8,1%
- Τετάρτη: 6,2% και 8,8%
Με τέτοια ποσοστά, ο ΣΚΑΪ παραμένει εκτός πρώτης γραμμής, συχνά στην πέμπτη ή έκτη θέση, την ώρα που το MEGA και ο ΑΝΤ1 διατηρούν διψήφιες αποδόσεις, σταθερά πάνω από το 15% – 18%.
Η εικόνα δείχνει κανένα θετικό αποτύπωμα από τις αλλαγές.
Το σύμπτωμα της απώλειας ταυτότητας
Από το αυστηρό δελτίο στην τηλεοπτική αμηχανία
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι τα νούμερα, αλλά το τι εκφράζει πλέον ο σταθμός.
Ο ΣΚΑΪ, που έχτισε την αξιοπιστία του πάνω στην ενημέρωση, την ψυχραιμία και την εγκυρότητα, επιχειρεί τώρα να γίνει πιο “ανάλαφρος”, χωρίς όμως να έχει το κατάλληλο περιεχόμενο ή τη φυσιογνωμία για να το στηρίξει.
Η «χημεία» ανάμεσα στο ενημερωτικό DNA του σταθμού και τη νέα προσπάθεια ελαφράς πολιτικής σάτιρας μοιάζει αποτυχημένο τηλεοπτικό υβρίδιο.
Αντί να δημιουργεί συνέχεια, προκαλεί γνωστική σύγχυση στο κοινό.
Η σιωπηλή ανησυχία των στελεχών
Εσωτερικές αναζητήσεις και επιφυλακτικότητα απέναντι στα νούμερα
Παρά τη δημόσια ψυχραιμία, στο εσωτερικό του Φαλήρου επικρατεί ανησυχία.
Οι προγραμματιστές αναγνωρίζουν ότι ο σταθμός έχασε τον ρυθμό του: οι τηλεθεατές δεν αναγνωρίζουν πλέον τη «στιβαρή γραμμή» που χαρακτήριζε τον ΣΚΑΪ στα δελτία του.
Η Σία Κοσιώνη παραλαμβάνει δελτίο χωρίς τηλεοπτικό μομέντουμ, σε μια στιγμή που ο ανταγωνισμός επενδύει σε απλότητα, συνέπεια και φυσική ροή.
Η «επαναφορά» μοιάζει δύσκολη χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική και σταθερό προγραμματικό άξονα.
Το στοίχημα του 2026
Αν ο ΣΚΑΪ δεν ανακτήσει τη συνοχή του, κινδυνεύει με μόνιμη απώλεια αξιοπιστίας
Η επόμενη χρονιά θα κρίνει αν ο σταθμός μπορεί να επανασυνδεθεί με το κοινό του.
Το ζητούμενο δεν είναι μόνο η τηλεθέαση, αλλά η επανόρθωση του brand: ο ΣΚΑΪ πρέπει να θυμίσει γιατί κάποτε θεωρούνταν το σημείο αναφοράς της ενημέρωσης.
Αλλιώς, οι τηλεοπτικοί πειραματισμοί χωρίς πυξίδα θα μείνουν ως παράδειγμα αυτοϋπονόμευσης ενός δικτύου που μπέρδεψε την καινοτομία με την αποδόμηση.