Ενώ το επιτελείο του πρώην πρωθυπουργού μιλά για «επικοινωνιακό θρίαμβο», τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν ότι η δυναμική του νέου κόμματος κινείται στο 6%-8% – Οι διαρροές, τα συμφέροντα και η ψευδαίσθηση της ανόδου
Η Πυθία αποκαλύπτει
Όπως διαρρέουν κύκλοι της διαπλοκής, στην πλευρά Αλέξη Τσίπρα επικρατεί ιδιαίτερη ικανοποίηση από την εικόνα των πρώτων ημερών μετά την αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με τις ίδιες διαρροές στενοί συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού μετρούν θετικά σημάδια από τα focus groups, θεωρώντας ότι «ο κόσμος εκτίμησε πως ο Τσίπρας απεμπόλησε τη σιγουριά της βουλευτικής έδρας».
Οι ίδιες διαρροές προσθέτουν ότι στο νέο πολιτικό του περιβάλλον θεωρούν επιτυχία την αποδοχή της προσωπικής του στάσης και μιλούν για αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος γύρω από το πρόσωπό του.
Ωστόσο, αυτή η επικοινωνιακή αισιοδοξία, όπως φαίνεται, δεν έχει μετουσιωθεί σε εκλογική δυναμική.
Οι διαρροές περί «δεύτερης θέσης» και η πραγματικότητα των αριθμών
Την ώρα που από το περιβάλλον του Τσίπρα διαρρέουν εκτιμήσεις ότι ο πρώην πρωθυπουργός «οδεύει προς τη δεύτερη θέση» και «αρπάζει έως και 30% από το ΠΑΣΟΚ», τα πραγματικά δεδομένα είναι πολύ πιο ψυχρά.
Οι μετρήσεις στο παρασκήνιο δείχνουν ότι η πραγματική πρόθεση ψήφου για το υπό διαμόρφωση κόμμα του δεν ξεπερνά το 6%-8%.
Στην πράξη, ο Τσίπρας δεν φαίνεται να συγκροτεί ακόμη εκλογικό ρεύμα ικανό για την ανατροπή, αλλά κυρίως κεφαλαιοποιεί προσωρινά την αναγνωρισιμότητα και τη δημοσιότητα των πρώτων ημερών, αλλά και την απόγνωση ενός τμήματος του εκλογικού σώματος.
Σύμφωνα με τις ΑΛΗΘΙΝΕΣ έρευνες, το νέο κόμμα δεν αντλεί ψηφοφόρους από τη Νέα Δημοκρατία, ενώ οι απώλειες του ΠΑΣΟΚ περιορίζονται σε μεμονωμένα ποσοστά δυσαρεστημένων.
Τα διογκωμένα «νούμερα» και ο ρόλος των συμφερόντων
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οι «διαρροές» που εμφανίζουν τον Τσίπρα να πλησιάζει στη δεύτερη θέση προέρχονται από συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κύκλους που έχουν συμφέρον και επιχειρούν να δημιουργήσουν κλίμα υπέρ του νέου εγχειρήματος.
Οι κύκλοι αυτοί της διαπλοκής δημιουργούν σύγχυση έχοντας μπερδέψει τη “δυνητική πρόθεση ψήφου” με την πραγματική, προβάλλοντας ανύπαρκτες δυναμικές για επικοινωνιακούς λόγους.
Στην πραγματικότητα, τα ποσοστά παραμένουν χαμηλά και στάσιμα, ενώ η εικόνα που προκύπτει είναι πως ο Αλέξης Τσίπρας αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες να συγκροτήσει οργανωμένο πολιτικό χώρο.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι «τα διογκωμένα νούμερα εξυπηρετούν τα ίδια κέντρα που επενδύουν στην επικοινωνιακή φούσκα», προκειμένου να διατηρήσουν προσβάσεις και επιρροή στα νέα δεδομένα της Κεντροαριστεράς.
Συμπέρασμα: Το κλίμα και οι αριθμοί μιλούν διαφορετικές γλώσσες
Παρά το επικοινωνιακό οξυγόνο που έχει κερδίσει ο Αλέξης Τσίπρας, η πραγματική πολιτική απήχηση του εγχειρήματος του παραμένει περιορισμένη.
Το trend στις μετρήσεις δεν επιβεβαιώνει ούτε ρεύμα ανόδου ούτε ανατροπή στο κέντρο, ενώ το ΠΑΣΟΚ παραμένει σταθερό, και η Νέα Δημοκρατία χάνει ελάχιστα προς το υποτιθέμενο νέο κόμμα Τσίπρα.
Η σύγκρουση μεταξύ εικόνας και ουσίας δείχνει πως η «νέα αρχή» του πρώην πρωθυπουργού ξεκινά με επικοινωνιακή λάμψη, αλλά χωρίς πολιτικό βάθος.
Η πολιτική του πορεία από εδώ και πέρα θα εξαρτηθεί όχι από τα “διογκωμένα νούμερα” των κύκλων του, αλλά από το αν μπορεί να πείσει ξανά το εκλογικό σώμα ότι έχει ρόλο στην κεντροαριστερή σκηνή της χώρας.