Η πρώτη δημοσκόπηση για το νέο κόμμα Τσίπρα μετά την παραίτηση – Την παρήγγειλε επιχειρηματικός όμιλος – Το ποσοστό που παίρνει στην πρόθεση ψήφου

Μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος πίσω από τη μέτρηση – Το πολιτικό στοίχημα και το παρασκήνιο

Η Πυθία αποκαλύπτει


Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν ήδη αρχίσει να χαρτογραφούν το νέο πολιτικό τοπίο, καθώς η παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε τον δρόμο για τη δημιουργία ενός νέου κόμματος, που αναμένεται να ταράξει τις ισορροπίες στην Κεντροαριστερά και όχι μόνο.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες στήλης και του PERIODISTA.GR, βρίσκεται σε εξέλιξη δημοσκόπηση που καταγράφει για πρώτη φορά την πρόθεση ψήφου για το νέο κόμμα Τσίπρα, με τα πρώτα αποτελέσματα να προκαλούν έντονο ενδιαφέρον στο πολιτικό και επιχειρηματικό παρασκήνιο.

Η μέτρηση, η οποία δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί και ενδέχεται να μη δοθεί ποτέ στη δημοσιότητα, έχει παραγγελθεί από μεγάλο επιχειρηματικό όμιλο, ο οποίος σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από τον Αλέξη Τσίπρα και το πολιτικό του μέλλον.


Πρόθεση ψήφου στο 6% – Πριν καν υπάρξει κόμμα

Τα πρώτα στοιχεία της δημοσκόπησης δείχνουν ότι πριν ακόμη υπάρξει επίσημη ίδρυση, συγκρότηση ή αναγγελία, το υπό διαμόρφωση πολιτικό σχήμα του Τσίπρα αγγίζει το 6% στην πρόθεση ψήφου.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό ποσοστό, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ούτε όνομα, ούτε σύμβολο, ούτε συγκεκριμένο αφήγημα.
Η δυναμική αυτή αποτυπώνει τη διατήρηση της προσωπικής απήχησης του πρώην πρωθυπουργού, αλλά και το κενό εκπροσώπησης που φαίνεται να διαπιστώνει ένα μέρος των ψηφοφόρων στον χώρο της Κεντροαριστεράς.

Αναλυτές εκτιμούν ότι, αν και η βάση του νέου εγχειρήματος θα ξεκινήσει χαμηλότερα από τον θεωρητικό πήχη του 20%, η εκκίνηση στο 6% αποτελεί αφετηρία με πολιτική σημασία, ιδίως σε ένα ρευστό περιβάλλον όπου ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημάδια εσωτερικής αποσύνθεσης και αδυναμίας επαναπροσδιορισμού.


Το δίλημμα Τσίπρα – Παλαιό κοινό ή νέα δεξαμενή;

Η δημοσκόπηση αποτυπώνει και το στρατηγικό δίλημμα που καλείται να αντιμετωπίσει ο Αλέξης Τσίπρας:
θα επιλέξει να επανενώσει το παραδοσιακό κοινό του ΣΥΡΙΖΑ, ή θα επιχειρήσει να ανοίξει το παιχνίδι σε νέες κοινωνικές ομάδες, πέρα από τα στενά όρια του κόμματός του;

Τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό των πρώην ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζει θετικά την προοπτική ενός νέου πολιτικού φορέα υπό τον Τσίπρα, ενώ σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφεται και σε ψηφοφόρους της Πλεύσης Ελευθερίας, με περιορισμένη αλλά υπαρκτή απήχηση σε ψηφοφόρους που κινούνται στον χώρο του ΠΑΣΟΚ.

Ωστόσο, η επιτυχία ή η αποτυχία του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από τρεις καθοριστικούς παράγοντες:

  1. Το πολιτικό αφήγημα και το στίγμα που θα επιλέξει ο Τσίπρας να δώσει στο νέο σχήμα.
  2. Τα πρόσωπα που θα το πλαισιώσουν και θα σηματοδοτήσουν την «αναγέννηση» του χώρου.
  3. Το όνομα, το σύμβολο και η ταυτότητα του νέου κόμματος, που θα καθορίσουν αν θα προσελκύσει νέο ακροατήριο ή θα περιοριστεί σε «εσωτερική μετεγκατάσταση» ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ.

Το πολιτικό παρασκήνιο – Ποιοι παρακολουθούν στενά τις κινήσεις του πρώην πρωθυπουργού

Η παραγγελία της δημοσκόπησης από μεγάλο επιχειρηματικό όμιλο δείχνει ότι το ενδιαφέρον για τον ρόλο του Αλέξη Τσίπρα δεν περιορίζεται στο πολιτικό επίπεδο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, κύκλοι της οικονομικής και μιντιακής ελίτ εξετάζουν το ενδεχόμενο επανατοποθέτησης του πρώην πρωθυπουργού στο πολιτικό σκηνικό, είτε ως σταθεροποιητικό παράγοντα στην Κεντροαριστερά είτε ως αντίβαρο σε ένα ΝΔ υπό νέα ηγεσία.

Η εκτίμηση ότι ο Τσίπρας μπορεί να λειτουργήσει ως «ρυθμιστής» σε μια πιθανή μετεκλογική ρευστότητα φαίνεται να ενισχύει τα σενάρια συνεργασιών ή συνεννοήσεων, που ήδη ανακυκλώνονται στο πολιτικό παρασκήνιο.


Ένα κόμμα πριν το κόμμα

Ακόμη κι αν δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, το νέο πολιτικό εγχείρημα του Αλέξη Τσίπρα φαίνεται να αρχίζει να μετριέται στην κοινή γνώμη.
Η εκκίνηση στο 6% χωρίς επίσημη παρουσίαση ή οργανωτική δομή συνιστά ένδειξη υπαρκτής πολιτικής δεξαμενής, αλλά και προειδοποίηση ότι το εγχείρημα θα χρειαστεί σαφές αφήγημα, πρόσωπα με κύρος και θεσμική συγκρότηση, αν θέλει να αποφύγει την τύχη άλλων βραχύβιων σχημάτων.

Η δημοσκόπηση «τρέχει» – και παραμένει άγνωστο αν θα δημοσιοποιηθεί ποτέ ή θα παραμείνει εργαλείο πολιτικής εκτίμησης στα χέρια όσων παρακολουθούν στενά τις επόμενες κινήσεις του πρώην πρωθυπουργού.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση