Η Motor Oil καταγγέλλει στρεβλώσεις και ζητά μείωση κόστους και μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση LNG
Σε νέα ανοιχτή αντιπαράθεση με τον ΔΕΣΦΑ και την CEO του, Ρίτα Γκάλλι, εισέρχεται ο όμιλος Motor Oil – ΜΟΗ, υπό τον Γιάννη Β. Βαρδινογιάννη.
Με επιστολή της προς τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), η εταιρεία ζητά με έντονο τρόπο την απλοποίηση των διαδικασιών χρήσης της Ρεβυθούσας, την παροχή πρόσθετης ευελιξίας στους χρήστες και την επανεξέταση του κόστους, ώστε να διαμορφωθούν – όπως αναφέρει – «ορθολογικά επίπεδα χρεώσεων», δηλαδή ουσιαστική μείωση των υπερβολικών τιμολογίων.
Η παρέμβαση αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη για την πρόταση του ΔΕΣΦΑ σχετικά με τον προγραμματισμό LNG 2026–2030, και καταδεικνύει το αυξανόμενο ενεργειακό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον γύρω από το μέλλον της Ρεβυθούσας – της κρίσιμης υποδομής υγροποιημένου φυσικού αερίου της χώρας.
Αιτήματα της Motor Oil: Δευτερογενής αγορά και άρση περιορισμών στη Ρεβυθούσα
Η Motor Oil ζητά τη θέσπιση δευτερογενούς αγοράς για τις συναλλαγές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), καθώς και επιμήκυνση της περιόδου εκφορτώσεων, ώστε οι επιχειρήσεις να έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια προγραμματισμού και καλύτερη αξιοποίηση της δυναμικότητας.

Το πιο κρίσιμο σημείο της επιστολής αφορά, ωστόσο, την έλλειψη διαθεσιμότητας σε slots έως και το 2030, καθώς – όπως υποστηρίζει η εταιρεία – «υπάρχει υπερδέσμευση από ελάχιστους παίκτες της αγοράς», γεγονός που αποκλείει την ελεύθερη πρόσβαση άλλων εταιρειών στη Ρεβυθούσα.
Η επισήμανση αυτή αφήνει σαφείς υπαινιγμούς περί ολιγοπωλιακής λειτουργίας της αγοράς, καθώς ο όμιλος της Motor Oil υπονοεί ότι ορισμένες εταιρείες έχουν εξασφαλίσει προνομιακά slots σε βάρος του ανταγωνισμού.
Αιχμές για προσυνεννοημένο ολιγοπώλιο – Η σιωπή του ΔΕΣΦΑ και της Ρίτας Γκάλλι
Η επιστολή της Motor Oil ερμηνεύεται από παράγοντες της αγοράς ως άμεση πρόκληση προς τον ΔΕΣΦΑ και τη διοίκησή του.
Ο όμιλος αφήνει να εννοηθεί ότι η διαχείριση της Ρεβυθούσας δεν είναι επαρκώς διαφανής, κάνοντας λόγο ουσιαστικά για ενδεχόμενο προσυνεννοημένου ολιγοπωλίου.

Μέχρι στιγμής, η Ρίτα Γκάλλι δεν έχει απαντήσει δημόσια στις αιτιάσεις της Motor Oil, ούτε έχει υπάρξει επίσημη τοποθέτηση από τον ΔΕΣΦΑ.
Το γεγονός αυτό εντείνει τα ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που μοιράζονται τα slots, αλλά και με το ποιοι ακριβώς έχουν προτεραιότητα στη χρήση της ενεργειακής υποδομής.
Η ΡΑΑΕΥ στο επίκεντρο – Μια αρχή χωρίς “κεφάλι” σε κρίσιμη συγκυρία
Το ζήτημα αποκτά επιπλέον πολιτική διάσταση, καθώς η ΡΑΑΕΥ παραμένει ουσιαστικά ακέφαλη, τη στιγμή που καλείται να λάβει καθοριστικές αποφάσεις για τη λειτουργία της Ρεβυθούσας και την ισορροπία της αγοράς ενέργειας.
Η θεσμική αδράνεια της Αρχής, σε συνδυασμό με τη σύγκρουση μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας και πλήγμα αξιοπιστίας για τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας.
Αν η ΡΑΑΕΥ δεν επιβάλει ξεκάθαρους κανόνες διαφάνειας και ισότιμης πρόσβασης, η αγορά κινδυνεύει να οδηγηθεί σε στρεβλώσεις που θα επηρεάσουν τόσο τον ανταγωνισμό όσο και το ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.
Μια σύγκρουση με βαθύ επιχειρηματικό υπόβαθρο
Η αντιπαράθεση της Motor Oil με τον ΔΕΣΦΑ δεν είναι η πρώτη, αλλά ενδέχεται να αποδειχθεί η πιο κρίσιμη.
Η Ρεβυθούσα αποτελεί στρατηγική ενεργειακή πύλη της χώρας, από την οποία περνά πλέον μεγάλο μέρος των ποσοτήτων LNG που τροφοδοτούν την ελληνική και τη βαλκανική αγορά.
Η μάχη για την πρόσβαση σε αυτήν την υποδομή δεν αφορά μόνο επιχειρηματικά συμφέροντα, αλλά αναδεικνύει το ζήτημα ελέγχου της ενεργειακής ασφάλειας σε μια περίοδο διεθνών ανακατατάξεων.