Απροετοίμαστος στο Λονδίνο, απών στη Χίο: Ο Βασίλης Κικίλιας αποδεικνύει ότι η ελληνική ναυτιλία μένει χωρίς σοβαρή πολιτική εκπροσώπηση
Η Πυθία αποκαλύπτει
Στη διεθνή εβδομάδα ναυτιλίας στο Λονδίνο, εκεί όπου το ελληνικό εφοπλιστικό λόμπι κυριαρχεί εδώ και δεκαετίες, η παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια άφησε τις χειρότερες εντυπώσεις. Στο επίσημο δείπνο προς τιμήν του, με εφοπλιστές όπως οι Χαράλαμπος Φαφαλιός και Νίκος Τσάκος, ο υπουργός εμφανίστηκε απροετοίμαστος και εκτός θέματος. Οι παρευρισκόμενοι τον είδαν να μιλά με επιφανειακές γενικότητες, αδυνατώντας να χειριστεί ζητήματα γραφειοκρατίας και νηολογίου.
Η ελληνική πολιτική χωρίς στρατηγική
Αυτό που αποτυπώθηκε δεν ήταν απλώς η προσωπική αδυναμία του Κικίλια, αλλά η διαχρονική ένδεια της ελληνικής πολιτικής σε κρίσιμους τομείς. Όταν οι υπουργοί δεν έχουν στοιχειώδη γνώση του αντικειμένου που υποτίθεται πως χειρίζονται, η χώρα εμφανίζεται αποδυναμωμένη και εκτεθειμένη απέναντι σε διεθνείς παίκτες.
Το φιάσκο της Χίου – Η χαμένη συνάντηση με τους Κινέζους
Το πρόβλημα δεν σταματά στο Λονδίνο. Λίγο καιρό πριν, στη Χίο, σε κλειστή συνάντηση εφοπλιστών και επιχειρηματιών, βρέθηκε παρών και ανώτατος αξιωματούχος της κινεζικής κυβέρνησης, φιλοξενούμενος του εφοπλιστή Σίμου Παληού. Ο Παληός αναζητούσε έναν υπουργό για να διαχειριστεί την κρίσιμη αυτή επαφή.
Ο Κικίλιας είχε δεσμευθεί ότι θα παραστεί. Αντί γι’ αυτό, προτίμησε ένα κοσμικό πάρτι με μουσική και κοκτέιλ. Η εικόνα ήταν προσβλητική όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για την ελληνική ναυτιλία.
Ο διάδοχος ήδη «ζεσταίνεται»
Μετά από πολλές πιέσεις, τη θέση του Κικίλια στο τραπέζι κάλυψε ο Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν ήδη δημοσιευτεί, έχει ήδη πάρει την υπόσχεση ότι στον επόμενο ανασχηματισμό θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο της Ναυτιλίας. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν λίγες ημέρες, από το βήμα της Βουλής, άδειασε δημόσια τον Κικίλια.
Τα όρια της στήριξης
Ακόμη και επιχειρηματικοί κύκλοι που μέχρι σήμερα στηρίζουν τον Κικίλια, όπως η οικογένεια Λάτση, δεν πρόκειται να συνεχίσουν για πολύ. Το πολιτικό κεφάλαιο του υπουργού εξαντλείται και η ελληνική ναυτιλία παραμένει χωρίς σοβαρή πολιτική εκπροσώπηση.