Taz: Ο Μητσοτάκης ελέγχει τα ΜΜΕ με «αγορασμένους» δημοσιογράφους – Καταγγελία για φίμωση της ενημέρωσης, μονοφωνία και απόκρυψη σκανδάλων στην Ελλάδα
Η Πυθία καταγράφει
Η γερμανική Taz σκιαγραφεί μια Ελλάδα όπου η ενημέρωση έχει μετατραπεί σε εργαλείο προπαγάνδας, υποστηρίζοντας ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στήσει ένα πλέγμα ελέγχου των ΜΜΕ άνευ προηγουμένου στη μεταπολίτευση. Με «αγορασμένους» δημοσιογράφους και φιλοκυβερνητικά μέσα που λειτουργούν ως προεκτάσεις του Μεγάρου Μαξίμου, η τέταρτη εξουσία παύει να ελέγχει την πολιτική εξουσία και αντίθετα την υπηρετεί τυφλά. Η Taz δεν μιλά απλώς για μεροληψία, αλλά για ολοκληρωτική διάβρωση της δημοσιογραφικής ανεξαρτησίας, με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται οι φωνές κριτικής και να θάβονται σκάνδαλα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα έριχναν κυβερνήσεις.
Η φίμωση της ενημέρωσης ως πολιτική στρατηγική
Στο κείμενο της Taz, η χειραγώγηση της ενημέρωσης παρουσιάζεται ως κεντρικό εργαλείο εξουσίας του Μητσοτάκη. Με το δημόσιο χρήμα και κρατικές διαφημίσεις να κατευθύνονται σε «φιλικά» μέσα, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον μονοφωνίας, όπου η ατζέντα και οι ειδήσεις φιλτράρονται προσεκτικά για να προστατεύεται η κυβέρνηση. Η γερμανική εφημερίδα καταγγέλλει ότι το αποτέλεσμα είναι μια τεχνητή εικόνα σταθερότητας, ενώ στην πραγματικότητα η διαφθορά και οι θεσμικές παρεμβάσεις καλύπτονται από ένα πέπλο σιωπής που εξυπηρετεί την πολιτική επιβίωση του πρωθυπουργού.