Τα πρακτικά του 2015 εργαλείο της Εταιρείας Συμβούλων του Τσίπρα για την επιστροφή του

Η στρατηγική των συμβούλων του πρώην πρωθυπουργού να ξαναγράψουν την Ιστορία μέσω της διαρροής των πρακτικών για το δημοψήφισμα του 2015 συναντά τη σιωπή μιας κοινωνίας που δεν ξεχνά.


Σε μια προσπάθεια να αναζωογονηθεί η πολιτική εικόνα του Αλέξη Τσίπρα, οι επικοινωνιακοί του σύμβουλοι, η εταιρεία δηλαδή που ο πρώην πρωθυπουργός προσέλαβε από το εξωτερικό, επέλεξαν μια αναπάντεχη εκκίνηση για το πολυαναμενόμενο rebranding του: τη στοχευμένη διαρροή των πρακτικών της δραματικής σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών του 2015, μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.

Η κίνηση αυτή είχε ξεκάθαρο στόχο: να ξανασυστηθεί στο κοινό ο πρώην πρωθυπουργός ως “ρεαλιστής ηγέτης”, που έδρασε με ψυχραιμία και ευθύνη μπροστά στον κίνδυνο της χρεοκοπίας. Ωστόσο, για πολλούς στο δημοκρατικό τόξο, πρόκειται για ξεκάθαρη προσπάθεια “ξεπλύματος” μιας από τις πιο κρίσιμες – και επίμαχες – αποφάσεις της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας: την αλλοίωση της λαϊκής ετυμηγορίας του 61,3% ΟΧΙ, που μετατράπηκε εν μία νυκτί σε ΝΑΙ υποταγής στους δανειστές.

Η επικοινωνιακή σκακιέρα στήθηκε με προσοχή. Η “επιστροφή” του Τσίπρα στη δημόσια σφαίρα συνοδεύτηκε από αναλύσεις, συνεντεύξεις και αφηγήσεις, με σκοπό να επαναπλαισιώσουν τα γεγονότα. Όμως η πραγματικότητα αποδείχτηκε ψυχρή: παρά τη σκόνη που σηκώθηκε στα ΜΜΕ και στα social media, η κοινωνία έδειξε ελάχιστο ενδιαφέρον.

Το βαρύ πολιτικό παρελθόν δεν αποτινάσσεται εύκολα. Ο πρώην πρωθυπουργός φέρει το φορτίο μιας ιστορικής “κωλοτούμπας”, που οι πολίτες – ειδικά εκείνοι που πίστεψαν στο δημοψήφισμα – δεν ξεχνούν. Το αφήγημα της “αναγκαστικής στροφής” δεν πείθει πια. Αντίθετα, για πολλούς είναι το σύμβολο της προδοσίας της λαϊκής βούλησης.

Ενώ λοιπόν η ομάδα στρατηγικής του Αλέξη Τσίπρα επιλέγει να αναμοχλεύσει το παρελθόν για να χτίσει το μέλλον, το παρόν δείχνει σκληρό και αδιάφορο. Ο πολιτικός χρόνος έχει προχωρήσει. Και το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής:
Μπορεί ένας ηγέτης να ξαναχτίσει την εικόνα του, όταν η κοινωνία έχει ήδη γυρίσει σελίδα;

Το rebranding του Αλέξη Τσίπρα ξεκίνησε. Το πραγματικό πρόβλημα είναι πως δεν ασχολείται κανένας.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;