Πέτρος Κουσουλός στον ΑΝΤ1: Η δημοσιογραφία της παρακμής στην πρώτη γραμμή και η υποβάθμιση της ποιότητας του σταθμού του Κυριακού

Η μεταγραφή του Πέτρου Κουσουλού ανοίγει νέο κύκλο συζήτησης για τη θέση του λαϊκισμού και της τηλεοπτικής εκμετάλλευσης στη δημοσιογραφία

Η Πυθία σχολιάζει


Η μετακίνηση του Πέτρου Κουσουλού από το OPEN στον ΑΝΤ1 παρουσιάζεται ως “φρέσκια αρχή” και “νέα πρόκληση”. Ωστόσο, πίσω από τους τίτλους και τις τηλεοπτικές ωραιοποιήσεις, αποτυπώνεται μια βαθιά και ανησυχητική πραγματικότητα: η συνέχιση της κατρακύλας της ελληνικής τηλεόρασης προς τη φτήνια, την υπερβολή και την αποδόμηση της ενημέρωσης.

Σε μια τηλεοπτική σκηνή που διψάει για νούμερα και όχι για ποιότητα, η παρουσία του Κουσουλού δεν έρχεται να καλύψει δημοσιογραφικά κενά, αλλά να εδραιώσει τη λογική του εντυπωσιασμού χωρίς αντίκρισμα.


Από την “αποκάλυψη” στην εκμετάλλευση: Η τηλεόραση της δραματοποίησης

Ο Πέτρος Κουσουλός, όσο κι αν προβάλλεται ως “ανεξάρτητος ερευνητής”, εκφράζει μια συγκεκριμένη δημοσιογραφική προσέγγιση: αυτή του σόου με υπόβαθρο τον ανθρώπινο πόνο.

«Ωμά ρεπορτάζ», «δυναμικές αποκαλύψεις», «αποκλειστικά στοιχεία» – λέξεις-κλειδιά που κρύβουν συχνά πίσω τους ένα τηλεοπτικό reality μεταμφιεσμένο σε ενημέρωση.

Η δημοσιογραφική δεοντολογία τίθεται στο περιθώριο, ενώ κάθε τραγωδία μετατρέπεται σε αφορμή για δραματοποίηση, σε μια διαρκή εμπορευματοποίηση της δυστυχίας.


Η “ελευθερία” χωρίς όρια και το τίμημα της τηλεοπτικής ανευθυνότητας

Πολλοί υποστηρίζουν ότι στο OPEN, ο Κουσουλός απολάμβανε “απόλυτη ελευθερία”. Όμως, αν αυτή η ελευθερία σημαίνει εκπομπές χωρίς φραγμούς, χωρίς έλεγχο, χωρίς ενσυναίσθηση και χωρίς φίλτρο, τότε δεν μιλάμε για δημοσιογραφική ανεξαρτησία, αλλά για τη νομιμοποίηση της τηλεοπτικής αυθαιρεσίας.

Η απουσία ευθύνης δεν είναι προτέρημα, είναι δομικό ελάττωμα ενός τηλεοπτικού συστήματος που επιλέγει να “πουλά” την ακραία εικόνα αντί για την ακριβή πληροφόρηση.


Μεταγραφή στον ΑΝΤ1: Ευκαιρία ή επιβεβαίωση της παρακμής;

Η ένταξή του στον ΑΝΤ1 μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους ως αναβάθμιση. Στην πραγματικότητα, θέτει πιο επιτακτικά το ερώτημα: ποια πρόσωπα θέλουμε να πρωταγωνιστούν στη δημόσια σφαίρα της ενημέρωσης;

Αν η απήχηση εξασφαλίζεται μέσω υπερβολής, κιτς αισθητικής και τηλεοπτικού θορύβου, τότε η ίδια η έννοια της ενημέρωσης διασύρεται και αλλοιώνεται.


Όταν το τηλεοπτικό μέλλον θυμίζει Μεσαίωνα

Σε μια εποχή γεμάτη ανασφάλεια και ανάγκη για έγκυρη, νηφάλια και τεκμηριωμένη πληροφόρηση, η προβολή φωνών που επιλέγουν το θέαμα αντί της αλήθειας είναι όχι μόνο άστοχη αλλά και επικίνδυνη.

«Αν το μέλλον της ελληνικής δημοσιογραφίας μοιάζει με τηλεοπτικό Μεσαίωνα, τότε η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τα κανάλια, αλλά και το κοινό που τον επιτρέπει».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μαξίμου 2015: Το απειλητικό μήνυμα πανίσχυρου εκδότη που «πάγωσε» κορυφαίο υπουργό του Αλέξη Τσίπρα – Η αλήθεια για τους εκβιασμούς στα media

Πρωτοκλασάτος υπουργός δείχνει SMS εκδότη με έμμεση απειλή για πρωτοσέλιδο. Το περιστατικό που αποκαλύπτει πώς λειτουργούσε η πίεση.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ στην υπόθεση «εκβιασμού» της Ζέττας Μακρή – Κλειδί το τιμολόγιο που παρουσίασε ο δημοσιογράφος

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση εκβιασμού της Ζέττας Μακρή από δημοσιογράφο. Ο κατηγορούμενος παρουσιάζει τιμολόγιο και κάνει λόγο για εμπορική συμφωνία. Όλα θα κριθούν στο Αυτόφωρο. Οι ισχυρισμοί και η αντίδραση της βουλευτού.

Ναύαρχος Αποστολάκης: Σοβαρές καταγγελίες για τις επιπτώσεις του έργου του Λάτση – Ποιος πληρώνει τις ρήτρες εκατομμυρίων ευρώ;

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης καταγγέλλει τα προβλήματα των έργων στο Ελληνικό: κυκλοφορία, ηχορύπανση, πλημμύρες και απώλεια πρασίνου.

Ο Μάκης Βορίδης στη «Γη της Ελιάς»; Παραιτήθηκε και πάει… Μάνη με ρόλο-έκπληξη!

Ο Μάκης Βορίδης παραιτήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και φημολογείται ότι θα παίξει στη "Γη της Ελιάς" ως Επιθεωρητής Επιδοτήσεων!