Η υπόθεση που απογείωσε τηλεοπτικά το Open και προκάλεσε εμφύλιο στον χώρο της ενημέρωσης – Οι αιχμές Μικρούτσικου και η πίτα του Κουσουλού
Η Πυθία καταγράφει
Η υπόθεση της Μουρτζούκου δεν είναι πλέον απλώς ένα δικαστικό γεγονός. Έχει μετατραπεί σε καθημερινή τηλεοπτική συνήθεια, καταλαμβάνοντας πρωινές, μεσημεριανές και βραδινές ζώνες σε όλα σχεδόν τα μεγάλα κανάλια. Όπως σημειώνει και ο Νίκος Ασημακόπουλος σε άρθρο του στη Live Sport, το θέμα αυτό τροφοδοτεί την τηλεοπτική επικαιρότητα αλλά και τα ποσοστά δημοφιλίας συγκεκριμένων δημοσιογράφων και παρουσιαστών.
Πέτρος Κουσουλός – Open: Η Μουρτζούκου ως μοχλός τηλεθέασης και αναγνωρισιμότητας
Ο Πέτρος Κουσουλός, μέσα από την εκπομπή του στο Open, φαίνεται πως έχτισε ένα καθημερινό αφήγημα γύρω από την υπόθεση, καταγράφοντας σταθερά αυξανόμενη τηλεθέαση και ενισχύοντας τη θέση του στο κανάλι.
«Ο Κουσουλός εκτόξευσε τη δημοφιλία του, ασχολούμενος σε καθημερινή βάση με το ίδιο θέμα σχεδόν εμμονικά, ανεβάζοντας εντυπωσιακά και τον μέσο όρο τηλεθέασης του μικρομεσαίου Open, που έτριβε τα χέρια του με το αναπάντεχο δώρο», σημειώνει με νόημα ο Ασημακόπουλος.
Η βασιλόπιτα στη Μουρτζούκου και το ρήγμα στον τηλεοπτικό κόσμο
Η κορύφωση του τηλεοπτικού κυνισμού ήρθε, όπως όλα δείχνουν, την Πρωτοχρονιά, όταν – σύμφωνα με πληροφορίες – ο Πέτρος Κουσουλός αφιέρωσε κομμάτι της βασιλόπιτας του σταθμού στη Μουρτζούκου, το πρόσωπο που αποτέλεσε τον κεντρικό άξονα των ρεπορτάζ του επί μήνες.
Η ενέργεια αυτή πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις, με τον Ανδρέα Μικρούτσικο να παίρνει θέση στην εκπομπή της Φαίης Σκορδά στον ΑΝΤ1, σχολιάζοντας δηκτικά:
«Είναι καθολικά ανεπίτρεπτο μία γυναίκα η οποία αυτή τη στιγμή ενοχοποιείται εντός και εκτός εισαγωγικών για τον θάνατο πέντε παιδιών, να τη βάζει στην οικογενειακή πίτα. Ότι είναι “μόνιμη” συνεργάτιδα του Πέτρου με την έννοια του θέματος, το ξέρουμε».
Η δήλωση αυτή άνοιξε ρήγμα στον τηλεοπτικό κόσμο, θέτοντας στο προσκήνιο το ηθικό ερώτημα της “τηλεοπτικοποίησης” του εγκλήματος.
Όταν το δικαστικό ρεπορτάζ γίνεται εργαλείο καριέρας
Η υπόθεση Μουρτζούκου είναι ίσως το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της σύγχρονης ελληνικής τηλεοπτικής «εμμονής» με εγκλήματα που προκαλούν σοκ, δημιουργώντας συναισθηματικά φορτισμένο περιεχόμενο υψηλής εμπορικής αξίας. Ο συνεχής σχολιασμός από δικηγόρους, παρουσιαστές και «ειδικούς», οι υποσχέσεις για νέες αποκαλύψεις και οι επαναλαμβανόμενες εκπομπές έχουν μετατρέψει την υπόθεση σε εργαλείο καριέρας για ορισμένους.
«Η υπόθεση ξεκίνησε ως δικαστικό ρεπορτάζ και κατέληξε σε εργαλείο τηλεθέασης», γράφει ο Ασημακόπουλος, αποτυπώνοντας το πρόβλημα της συναισθηματικής κατανάλωσης της τραγωδίας.