Η μετοχή εκτοξεύεται εν αναμονή της νέας πρότασης – Θα πει ξανά «όχι» ο Ιβάν Σαββίδης;
Η πρώτη απόπειρα απέτυχε – Η δεύτερη έρχεται με ενισχύσεις από ΗΠΑ
Η Μαργκαρίτα Λουί-Ντρέιφους, γνωστή ως «Τσαρίνα» των διεθνών επενδυτικών κύκλων, δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια να αποκτήσει τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Παρά το γεγονός ότι η πρώτη προσφορά εξαγοράς –ύψους 27 ευρώ ανά μετοχή– απορρίφθηκε ως ανεπαρκής, νέες πληροφορίες αποκαλύπτουν ότι ετοιμάζεται δεύτερος γύρος επιθετικής προσέγγισης, αυτή τη φορά με την οικονομική υποστήριξη αμερικανικού επενδυτικού fund.
Νέα προσφορά στα 40€/μετοχή – Η αποτίμηση του ΟΛΘ στα 403,2 εκατ. ευρώ
Η νέα προσφορά που βρίσκεται στο τραπέζι αναμένεται να φτάσει τα 40 ευρώ ανά μετοχή, αυξάνοντας σημαντικά το τίμημα και αποτιμώντας την εταιρεία στα 403,2 εκατομμύρια ευρώ για το 100% των μετοχών. Αν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη επιθετική εξαγορά σε ελληνική εισηγμένη εδώ και χρόνια, με στόχο την πλήρη μεταβίβαση του ελέγχου από τον όμιλο συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη.
Η μετοχή καλπάζει – Άλμα 14% σε δύο συνεδριάσεις
Η χρηματιστηριακή αγορά έχει ήδη ανταποκριθεί στις φήμες, με τη μετοχή του ΟΛΘ να σημειώνει άνοδο σχεδόν 14% μέσα σε δύο συνεδριάσεις, φτάνοντας τα 35 ευρώ. Η ανοδική πορεία συνεχίζεται, καθώς επενδυτές προεξοφλούν την πιθανότητα ενός νέου «deal» ή και μιας συνολικής αναδιάταξης μετοχικής σύνθεσης.
Ο Ιβάν Σαββίδης ζητά 334 εκατ. ευρώ για να αποχωρήσει – Θα απαντήσει θετικά τώρα;
Ο Ιβάν Σαββίδης, βασικός μέτοχος του ΟΛΘ με περίπου 50% των μετοχών, φέρεται να έχει θέσει ως ελάχιστο αποδεκτό τίμημα τα 334 εκατ. ευρώ για να αποχωρήσει. Αν η νέα προσφορά αποτιμά τη συμμετοχή του στα 201,6 εκατ. ευρώ, η οικονομική διαφορά παραμένει σημαντική, όμως η ισχύς και η διεθνής βαρύτητα των νέων παικτών ενδέχεται να αλλάξουν τις ισορροπίες.
Πολιτικό και επενδυτικό ενδιαφέρον – Πίσω από τις κινήσεις της «Τσαρίνας» εγχώρια στήριξη;
Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν πως η Λουί-Ντρέιφους κινείται με εγχώρια ενθάρρυνση, γεγονός που δίνει πολιτική διάσταση στην υπόθεση. Η στρατηγική σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με τις διεθνείς εμπορικές ροές και τα συμφέροντα γύρω από την ιδιοκτησία του, καθιστούν την εξαγορά ζήτημα γεωοικονομικής σημασίας.