Μαρινάκης style: Πώς 60 εκατ. έγιναν εργοστάσιο παραγωγής υπεραξίας

Το μοντέλο που κυριαρχεί στην Ευρώπη – Και ο Ολυμπιακός στην κορυφή του παιχνιδιού

Στην ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική αγορά υπάρχουν δύο κατηγορίες συλλόγων: εκείνοι που βασίζονται αποκλειστικά στις ακαδημίες τους και εκείνοι που στήνουν ένα παγκόσμιο δίκτυο σκάουτινγκ, αναζητώντας διαρκώς ταλέντα για να τα αναδείξουν και να τα πουλήσουν με τεράστιο κέρδος.

Η Μπράιτον, που μόλις απέκτησε τον Μπάμπη Κωστούλα, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Ένα σύστημα «αγοράζω – εξελίσσω – πουλάω», από τα πιο επιτυχημένα στην Premier League.


Ο Ολυμπιακός… επενδυτής – Και η δικαίωση Μαρινάκη

Στην Ελλάδα, ο Ολυμπιακός του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει καταφέρει το ακατόρθωτο: να συνδυάσει το μοντέλο της Μπράιτον με ισχυρές υποδομές ακαδημιών. Δεν πρόκειται απλά για μεταγραφές ή εξαγωγές ταλέντων. Πρόκειται για μια ολόκληρη μηχανή παραγωγής υπεραξίας.

Ο Ολυμπιακός δεν είναι πια απλώς ο πολυνίκης του ελληνικού ποδοσφαίρου, αλλά και ο μεγαλύτερος «παραγωγός» παικτών που ζητά όλη η Ευρώπη.


Κωστούλας: Το «χρυσό» deal που… τίναξε την μπάνκα

Η περίπτωση του Μπάμπη Κωστούλα είναι χαρακτηριστική. Όλοι ήθελαν να τον κρατήσουν λίγο ακόμα στο λιμάνι, αλλά η πρόταση της Μπράιτον ήταν αδιανόητη: 40+ εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα και ένα πλήρες αναπτυξιακό πλάνο για τον ίδιο τον παίκτη.

Δεν υπήρχε περιθώριο για δεύτερες σκέψεις. Ο Ολυμπιακός έκανε ρεκόρ πώλησης και ταυτόχρονα επιβεβαίωσε πως πλέον είναι στην κορυφή της «πυραμίδας εξαγωγών» παικτών στην Ευρώπη.


Η στρατηγική επένδυση που έφερε απόδοση

Ελάχιστοι είχαν το θάρρος να επενδύσουν 60 εκατομμύρια ευρώ σε σκάουτινγκ, ακαδημίες και δομές που δεν βλέπει η τηλεόραση. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης τόλμησε. Κι εκεί που άλλοι έκτιζαν γήπεδα και επένδυαν σε επικοινωνία, ο ίδιος έφτιαξε ένα εργοστάσιο ταλέντων.

Παίκτες όπως ο Λορέντζο Πιρόλα, που ήταν ξεχασμένος στη Σαλερνιτάνα, σήμερα θεωρείται top στόπερ στην Ιταλία. Και η λίστα μεγαλώνει διαρκώς…


Ο «ερυθρόλευκος» διάδρομος προς την Ευρώπη

Η ανδρική ομάδα και η Κ19 του Ολυμπιακού αποτελούν πλέον αντικείμενα scouting απ’ όλη την Ευρώπη. Ποδοσφαιριστές που φτιάχτηκαν μέσα από τις εγκαταστάσεις του Ρέντη και τις «αόρατες» επενδύσεις, μπαίνουν στα ραντάρ κορυφαίων συλλόγων.

Και εδώ βρίσκεται το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Ολυμπιακού: ξέρει πότε να πουλήσει, σε ποιον και για πόσο. Δεν χαρίζει, δεν ξεπουλά. Αξιοποιεί. Και τα έσοδα επανεπενδύονται, κρατώντας την τροχιά ανοδική και σταθερή.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ