Κατρακυλούν οι Toyota και Hyundai μετά την απόφαση Τραμπ που προκάλεσε διεθνές σοκ

Οι ιαπωνικοί και οι νοτιοκορεατικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, από την Toyota μέχρι τη Hyundai, βλέπουν τις τιμές των τίτλων τους στις κεφαλαιαγορές να πέφτουν αφότου άνοιξαν τα ασιατικά χρηματιστήρια, μετά την ανακοίνωση για την επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών στα εισαγόμενα οχήματα στις ΗΠΑ – αγορά κρίσιμης σημασίας για τις κατασκευάστριες αυτές.

Περί τις 02:10 (ώρα Ελλάδας) στο χρηματιστήριο του Τόκιο, οι τίτλοι μεγάλων ονομάτων του τομέα έπεφταν όλοι ανεξαιρέτως: της Toyota (-3,72%), της Mitsubishi (-3,7%), της Nissan (-3,2%), της Honda (-2,77%). Ο γενικός δείκτης παρουσίαζε επίσης πτωτική τάση, αν και όχι τόσο θεαματική (-0,79%). Στη Σεούλ, οι μετοχές της Hyundai Motor (-3,15%) και της Kia Corporation (-2%) βρίσκονταν σε παρόμοια τροχιά.

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πρόσθεσε χθες Τετάρτη νέο τομέα δραστηριότητας στον εμπορικό πόλεμο προς όλα τα αζιμούθια που έχει εξαπολύσει, ανακοινώνοντας επιπρόσθετη δασμολόγηση των εισαγόμενων αυτοκινήτων κατά 25%.

Οι δασμοί θα εφαρμοστούν «σε όλα τα οχήματα που δεν είναι κατασκευασμένα στις ΗΠΑ» και θα τεθούν σε ισχύ «τη 2η Απριλίου».

Η Ιαπωνία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη. Την περασμένη χρονιά, η αυτοκινητοβιομηχανία εισέφερε το 28% των αγαθών ιαπωνικής προέλευσης που εξήχθησαν στις ΗΠΑ, ή αλλιώς κάπου 40 δισεκ. δολάρια.

Και η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πυλώνας της ιαπωνικής οικονομίας, το 10% του εργατικού δυναμικού της απασχολείται σε αυτή.

Για τον ιαπωνικό γίγαντα Toyota, υπ’ αριθμόν 1 σε παγκόσμια κλίμακα, μπροστά από τη μεγάλη αντίπαλό του, τη γερμανική Volkswagen, οι ΗΠΑ είναι απόλυτα κρίσιμη αγορά. Οι ιαπωνικοί κατασκευαστές εξάλλου έχουν μεγάλη παρουσία στο Μεξικό, στο πλαίσιο των αλληλένδετων αλυσίδων παραγωγής του κλάδου.

Κάθε χρόνο, οι ιαπωνικές κατασκευάστριες εξάγουν κάπου 1,37 εκατ. οχήματα στις ΗΠΑ, αν και απέχουν πολύ από την κορύφωση τους σε 3,43 εκατ. μονάδες το 1986, θύμισε την περασμένη εβδομάδα ο Μασανόρι Καταγιάμα, πρόεδρος του JAMA, του συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας.

Θα ακολουθούσαν υποχρεωτικά «προσαρμογές» της παραγωγής σε περίπτωση επιβολής δασμών, προειδοποίησε ο κ. Καταγιάμα.

Η Toyota ανακοίνωσε πρόσφατα πως από τον Απρίλιο θα αρχίσει η παραγωγή στο 11ο κατά σειρά εργοστάσιό της στις ΗΠΑ. Μολαταύτα, από τα 2,33 εκατ. οχήματά της που ταξινομήθηκαν στις ΗΠΑ πέρυσι, μόνο τα 1,27 εκατ. παρήχθησαν εκεί.

Η Toyota έχει εξάλλου ένα εργοστάσιο στον Καναδά (υβριδικά) και ακόμα δύο στο Μεξικό, με την παραγωγή τους να προορίζεται κυρίως για την αμερικανική αγορά, που σημαίνει πως οι δασμολογικοί φραγμοί θα τα πλήξουν σκληρά.

Καθώς αν οι επιπρόσθετοι δασμοί στα προϊόντα που εισάγονται από τον Καναδά και το Μεξικό -έχουν ανασταλεί προς το παρόν- εφαρμοστούν ξανά, τα οχήματά της που εισάγονται από αυτές τις δύο χώρες στις ΗΠΑ θα επιβαρύνονται με δασμούς 50%.

Τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 27% των νοτιοκορεατικών εξαγωγών στις ΗΠΑ. Από τα 2,78 εκατ. οχήματα που εξήχθησαν πέρυσι από τη Νότια Κορέα, περίπου τα 1,43 εκατ. είχαν προορισμό την αμερικανική αγορά και αξία κάπου 35 δισεκ. δολαρίων.

Για να κατευνάσει την κυβέρνηση Τραμπ και να αμβλύνει όσο είναι δυνατό τον αντίκτυπο των δασμών, η Hyundai ανήγγειλε τη Δευτέρα πως έχει σκοπό να επενδύσει 21 δισεκ. δολάρια στις ΗΠΑ τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου