Στο 2,5% διαμορφώθηκε τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός, έναντι 2,7% που ήταν τον Ιανουάριο και 2,9% τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε μηνιαία βάση, ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 0,1%. Όμως την ανιούσα έχουν πάρει πληθώρα υπηρεσιών και αγαθών.
Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 41,1% στην τιμή του φυσικού αερίου σε ετήσια βάση, 17,5% στα ξενοδοχεία, 10,8% στις μεταφορές με αεροπλάνο, 9,9% στα ενοίκια, 7% στα ασφάλιστρα υγείας, 6,7% στο ρεύμα και 6,4% στα ρούχα και παπούτσια. Στα τρόφιμα σημειώθηκε αύξηση των τιμών κατά 0,2%, με τις τιμές του ελαιολάδου να υποχωρούν κατά 16,9%, αλλά εκείνες των άλλων ελαίων να αυξάνονται κατά 11%. Ανατιμήσεις 6,7% καταγράφηκαν στο μοσχάρι, 5,7% στους ξηρούς καρπούς και 4,7% στον καφέ. Κατά 3,1% μειώθηκαν οι τιμές στα αλλαντικά και 1,8% στα τυριά. Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2022 – Φεβρουαρίου 2023.
Η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 5,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων
- 1,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά
- Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα)
- 0,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης
- 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες
- 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία
- 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας