Τέμπη – Σοκαριστικές οι καταθέσεις των πυροσβεστών: «Μας πίεσαν να υπογράψουμε την αυτοψία»

Σοκάρουν οι απολογίες της αντιπυράρχου και της πυρονόμου για τα όσα έγιναν μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, με τα δύο στελέχη της πυροσβεστικής να υποστηρίζουν ότι πιέστηκαν για αν υπογράψουν την έκθεση της αυτοψίας στο σημείο του δυστυχήματος.

Αντιπύραρχος και πυρονόμος πιέστηκαν για να υπογράψουν την έκθεση της αυτοψίας

Αμφότερες κατέθεσαν ότι δέχτηκαν αφόρητες πιέσεις για να υπογράψουν την έκθεση της αυτοψίας, χωρίς να είναι απολύτως αρμόδιες και χωρίς να έχουν ενεργήσει οι ίδιες την αυτοψία όπως προβλέπεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντιπύραρχος, παρά τις πιέσεις, δεν υπέγραψε την έκθεση.

«Μου άσκησε αφόρητη πίεση να υπογράψω την έκθεση αυτοψίας. Αρνήθηκα, διότι δεν είχα διενεργήσει αυτοψία, ούτε είχα ασκήσει σχετικά καθήκοντα στον τόπο του δυστυχήματος και συνεπώς, εάν υπέγραφα, αφ’ ενός θα ενεργούσα αναρμοδίως και αφ’ ετέρου θα βεβαίωνα ψευδώς πως είχα διαπιστώσει και είχα αντιληφθεί με τις αισθήσεις μου αυτά που θα γράφονταν στην έκθεση αυτοψίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η έκθεση της αυτοψίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα συντάχθηκε συνολικά σε τέσσερις παραγράφους. Σύμφωνα με το Mega, η πυρονόμος υποστηρίζει ότι την απείλησαν με πειθαρχική δίωξη και την ανάγκασαν να υπογράψει την έκθεση, προκειμένου να μην κατηγορηθεί για απείθεια, κάτι που μπορεί να είχε ως συνέπεια να χάσει τη δουλειά της.

«Στις αρνήσεις μας για τη σύνταξη αυτοψίας λαμβάναμε την προειδοποίηση που εκλαμβάναμε ως απειλή για την πειθαρχική δίωξη για το αδίκημα της υπαλληλικής απείθειας», επισήμανε η πυρονόμος.

Τι αποκαλύπτουν οι πυροσβέστες που βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος
Εξάλλου, αποκαλυπτικές είναι και οι καταθέσεις των πυροσβεστών που επιχείρησαν στον τόπο της τραγωδίας λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.

«Στο βαγόνι 3 κάναμε τρεις διασώσεις – απεγκλωβισμούς ζωντανών και εντοπίσαμε και δύο νεκρούς. Όσο βρισκόμουν εκεί μαζί με ένα συνάδελφο ακόμη, δεχθήκαμε υλικό κατάσβεσης από το βαγόνι 2. Εκείνη την ώρα κατάλαβα ότι κάτι με έκαψε αλλά δεν έδωσα σημασία λόγω της έντασης των προσπαθειών. Το βράδυ της επόμενης μέρας, παρατήρησα ότι όλη η δεξιά πλευρά από τον ώμο μέχρι το κάτω άκρο μου είχε εγκαύματα {…} Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, όπως με ρωτάτε, τα χημικά εγκαύματα που επέστη οφείλονται σε κάποιο υγρό που διαπέρασε τη στολή μου από πάνω μέχρι κάτω, μαζί με τον ιδρώτα», αναφέρει ένας εκ των πυροσβεστών.

Επίσης, δήλωση έκανε και ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΟΕΥΠΣ), Παναγιώτης Ανδρεόπουλος, ο οποίος διευκρίνισε τα εξής: «Οι συνάδελφοι που επιχειρούσαν εκεί αν η ακτινοβολία από πυρκαγιά ή αν το πυροθερμικό φορτίο ήταν μεγάλο θα μπορούσε να βλάψει τους ιστούς τους μόνο αν είχε σκιστεί όλος ο προστατευτικός εξοπλισμός στα συγκεκριμένα σημεία».

Τι εντοπίστηκε στο Κουλούρι Λάρισας

Τα συντρίμμια της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που δεν είχαν βρεθεί ως τώρα, φέρονται να εντοπίστηκαν στο Κουλούρι, εκεί όπου μεταφέρθηκαν τα βαγόνια λίγες μέρες μετά τη μοιραία σύγκρουση.

Τα ευρήματα σύμφωνα με τις Αρχές, αποτελούν σημαντικά πτυχή της έρευνας, αν και η αυτοψία του έμπειρου κλιμακίου της ΔΑΕΕ έγινε δύο χρόνια μετά την τραγωδία. «Αυτό το οποίο έπρεπε να γίνει από την πρώτη μέρα του δυστυχήματος, γίνεται μετά από δύο χρόνια και ενώ έχουν μεσολαβήσει οι πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel και άλλα καιρικά φαινόμενα», σημείωσε ο Στέλιος Σούρλας, δικηγόρος συγγενών θυμάτων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Άρη Κουτσιούκη που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN, οι διορισμένοι δικαστικοί πραγματογνώμονες τεμάχισαν και πήραν κομμάτια από τις μηχανές, ώστε να εξετάσουν τα βαγόνια. «Δεν περιμένω κάτι από αυτή την ανακριτική πράξη, η οποία πάσχει από ακυρότητα, διότι μετέχουν σε αυτήν δύο μη ανακριτικοί υπάλληλοι», πρόσθεσε ο κ. Σούρλας. Είναι απορίας άξιο που οι Αρχές εντόπισαν κρίσιμο υλικό δύο χρόνια μετά, ενώ σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ η επίμαχη καμπίνα, είχε εξαφανιστεί μετά τη σύγκρουση, εκτός από ένα μικρό μέρος της.

Πηγές του Οργανισμού σημειώνουν ότι αυτά μπόρεσαν να διαπιστώσουν από την αυτοψία που διενήργησαν στο Κουλούρι. «Τα μέλη της επιτροπής που επισκέφθηκαν το Κουλούρι έκαναν αυτοψία στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών και τα φωτογράφησαν. Στο τελικό κείμενο κατέγραψαν όσα είχαν τη δυνατότητα να δουν και να διαπιστώσουν. Δεν είχαν στη διάθεσή τους γερανό, ώστε να μετακινήσουν συντρίμμια ή να τα ανασηκώσουν. Επομένως, περιορίστηκαν στα όσα μπορούσαν να δουν», αναφέρει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

«Δύο χρόνια μετά ψάχνουμε πράγματα που έπρεπε να τα είχαμε ψάξει την πρώτη μέρα. Αυτός είναι ο λόγος που έχει αγανακτήσει ο κόσμος και βγαίνει στον δρόμο», σημειώνει στο OPEN ο πραγματογνώμονας συγγενών θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης. Την ίδια ώρα έρχεται στο φως η φωτογραφία που δείχνει δύο εργάτες να κόβουν με οξυγόνο την πλατφόρμα που μετέφερε λαμαρίνες και βρισκόταν πίσω από τη δεύτερη μηχανή, πριν μεταφερθεί από τον τόπο της τραγωδίας. Οι αντιδράσεις πραγματογνωμόνων συγγενών και δικηγόρων είναι έντονες. «Δεν είναι ολόκληρη, είναι μισή και το μπροστινό της κομμάτι που ήταν τσακισμένο και διπλωμένο έχει κοπεί με οξυγόνο. Βλέπουμε τα αποτελέσματα της κοπής και όχι την αρχική κατάσταση. Δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο το ποιος, για ποιον λόγο και με ποια διαδικασία, έκοψε τα στραβωμένα σίδερα και μετέφερε το μισό στο Κουλούρι», τονίζει ο κ. Λακαφώσης.

«Η φωτογραφία είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι έγινε επέμβαση στα συντρίμμια. Δύο άτομα με μπουκάλες οξυγόνου παρεμβαίνουν και κόβουν μέρος της αμαξοστοιχίας. Αυτό είναι παράνομο και οι υπεύθυνοι θα πρέπει να τιμωρηθούν αναλόγως», επισημαίνει ο δικηγόρος Στέλιος Σούρλας.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ