Διεθνής σάλος με το διπλό παιχνίδι Αλαφούζου – Ξένα ΜΜΕ: Η εταιρεία του είναι μοναδική εισηγμένη στις ΗΠΑ που κάνει trade ρωσικό και βενεζουελάνικο πετρέλαιο!

Τα δημόσια δεδομένα παρακολούθησης πλοίων δείχνουν περισσότερες από 200 φορτώσεις σε ρωσικά λιμάνια από την αρχή της σύγκρουσης στην Ουκρανία — η Cyclades Company πούλησε πλοία που κατευθύνονταν απευθείας στο ρωσικό εμπόριο!

Η Πυθία αποκαλύπτει

Αναγνώστριες και αναγνώστες μου.

Ο Γιάννης Αλαφούζος, ο εφοπλιστής, μεγαλοεπιχειρηματίας, μεγαλοκαναλάρχης (αφού έχει τον φιλοκυβερνητικό – φιλομητσοτακικό ΣΚΑΪ) και ιδιοκτήτης της ομάδας του Παναθηναϊκού, δεν είναι απλά ένα από τα τελευταία ερείσματα του Μητσοτακισμού, τώρα που το διεφθαρμένο κεντρικό σύστημα εξουσίας με έδρα το Μαξίμου καταρρέει. Ο Γιάννης Αλαφούζος, εδώ και χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή (σε ότι αφορά στους εγχώριους “παίκτες”) της προπαγάνδας του διεθνούς κατεστημένου συστήματος που κυριάρχησε τις προηγούμενες δεκαετίες, αλλά το οποίο έχει ξεκινήσει και ξηλώνεται από την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ. Τα ΜΜΕ του Γιάννη Αλαφούζου πρωταγωνίστησαν τα προηγούμενα χρόνια στην προπαγάνδιση της ατζέντας του εκφυλισμένου συστήματος Μπάιντεν και των δορυφόρων του. Καλά, δεν συζητάμε καν για την γραμμή στα εθνικά θέματα, που είναι σαν να προέρχεται από τα… τσουβάλια με την… ανθρωπιστική βοήθεια της USAID. Και ενώ ο ΣΚΑΪ ή η Καθημερινή ή οι μεγαλοδημοσιογράφοι του συγκροτήματος του Φαλήρου, που συνδέονται με το ΕΛΙΑΜΕΠ και άλλους φορείς, έπαιζαν τα ρέστα τους για λογαριασμό συγκεκριμένων κέντρων με έδρα τις ΗΠΑ, την Βρετανία και την Γερμανία για την Ουκρανία, αυτό δεν εμπόδιζε τον Γιάννη Αλαφούζο να κάνει – σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ – χρυσές δουλειές με το ρωσικό πετρέλαιο. Διπλοπροσωπία; Διπλό παιχνίδι; Άγνοια κινδύνου για όσα έρχονται; Όπως και να έχει δεν μπορεί κάποιος να πατά παντοτινά σε δύο βάρκες και, ενώ η αμερικανορωσική προσέγγιση είναι γεγονός, ενώ Τραμπ και Πούτιν προχωρούν στην υλοποίηση του σχεδίου ειρήνευσης στην Ουκρανία, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συντριβεί στις συμπληγάδες των αληθινά μεγάλων δυνάμεων, μία… ανώτερη δύναμη αργά ή γρήγορα θα ρωτήσει τον Γιάννη Αλαφούζο το εξής: “Με εμάς ή με εκείνους;”. Εξάλλου ο ΣΚΑΪ εξήντλησε τις δυνατότητες πολεμικής του απέναντι στο σύστημα Τραμπ και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι φθάνει η ώρα του λογαριασμού.

Ακόμη, το γεγονός ότι τα ΜΜΕ Αλαφούζου πρωταγωνίστησαν στην… διεθνή μάχη κατά του Μαδούρο και στο προμοτάρισμα των αμερικανοκίνητων πραξικοπηματιών στην Βενεζουέλα, δεν εμπόδισε τον εφοπλιστή να κάνει, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, trade πετρέλαιο από την Βενεζουέλα.

Ας δούμε, όμως, – προς το παρόν – τι γράφεται στο εξωτερικό:

Εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας για την αποχώρηση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών από το εμπόριο πετρελαίου με τη Ρωσία, υπάρχει μία περίπτωση που μέχρι στιγμής έχει διαφύγει του ελέγχου.

Όπως αναφέρουν ξένα μέσα ενημέρωσης που παρακολουθούν εταιρείες που συνεχίζουν να συνεργάζονται με τη Ρωσία, η Okeanis Eco Tankers Corp (που είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη με τον κωδικό NYSE:ECO και στο Όσλο με τον κωδικό OET:OSL), μαζί με τη θυγατρική της, Kyklades Maritime Corp., ανήκουν στον μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης Γιάννη Αλαφούζο. Μεταξύ άλλων, ο κ. Αλαφούζος είναι και ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας του Παναθηναϊκού.

Διαβάστε στη συνέχεια το αποκαλυπτικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο medium.com:

Η καριέρα του Γιάννη Αλαφούζου είναι γεμάτη από αμφιλεγόμενα περιστατικά, που απαιτούν προσεκτική εξέταση.

Οι παλαιότεροι επενδυτές υπέστησαν σοβαρές απώλειες όταν χρεοκόπησε μια έκδοση ομολόγων υψηλής απόδοσης 150 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ermis Maritime στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Συμμετείχε επίσης στο σκάνδαλο του ναυτιλιακού στόλου Petromin τη δεκαετία του 1990, το οποίο οδήγησε σε ένταλμα έκδοσης από τις ρουμανικές αρχές. Εν τω μεταξύ, άλλες υποθέσεις όπως το σκάνδαλο της παράνομης τροφοδοσίας στο Ασπρονήσι, που οδήγησε σε πολλές δικαστικές διαδικασίες, και η αδυναμία πληρωμής εκατομμυρίων δανείων από τις ελληνικές θυγατρικές της ScotiaBank και της Barclays, έχουν εντείνει τις αμφιβολίες για το ρεκόρ του.

Σήμερα, πηγές της αγοράς αποκαλύπτουν ότι η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται περίπου 26 δεξαμενόπλοια, είναι μεταξύ εκείνων που ανακρίθηκαν πρόσφατα από τις αμερικανικές αρχές για πιθανές παραβιάσεις του ανώτατου ορίου των τιμών του πετρελαίου.

Αυτή η κίνηση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι τα δημόσια δεδομένα παρακολούθησης πλοίων δείχνουν τη συμμετοχή της Okeanis σε περισσότερα από 100 φορτία σε ρωσικά λιμάνια από την έναρξη της σύγκρουσης, καθιστώντας την μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες που συνεργάζονται με τη Ρωσία από την αρχή του πολέμου.

Ακολουθεί μια ενδεικτική λίστα αυτών των κλήσεων, με λεπτομέρειες που συγκεντρώθηκαν από δημόσιες πηγές.

Σημειώνεται ότι πολλά από αυτά τα ταξίδια αφορούν πλοία που συνδέονται με την Okeanis, την εταιρεία που ο κ. Αλαφούζος εισήγαγε πρόσφατα στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), μετά την εισαγωγή της στο Όσλο.

Εκτός από τα νομικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από αυτές τις συναλλαγές, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου όπου το αργό Urals λέγεται ότι έχει υπερβεί το ανώτατο όριο τιμών του, υπάρχουν ανοιχτά ερωτήματα σχετικά με τους αντισυμβαλλομένους του, τη διαδικασία δέουσας επιμέλειας και εάν τα ναύλα από αυτά τα προσοδοφόρα ταξίδια ωφελούν τελικά τους επενδυτές.

Εκτός από τις ανησυχίες γύρω από το ρωσικό εμπόριο, τόσο ιδιωτικές όσο και εισηγμένες εταιρείες που συνδέονται με τον κ. Αλαφούζο έχουν εμπλακεί σε αποστολές αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας από τον «σκοτεινό στόλο» κατά τη διάρκεια των κυρώσεων. Κάποιες από αυτές τις αμφισβητούμενες συναλλαγές καταγράφονται επίσης.

Για παράδειγμα, τα πλοία «Φολέγανδρος» και «Κίμωλος», που ανήκουν στην εισηγμένη εταιρεία Okeanis Eco Tankers Corp, φαίνεται ότι φόρτωσαν καύσιμα στα ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας από το πλοίο (M/T Kitakaze) που προερχόταν απευθείας από τη Βενεζουέλα.

Επιπλέον, η εταιρεία «Κυκλάδες» πρόσφατα πούλησε πλοία που προορίζονταν απευθείας για το ρωσικό εμπόριο, κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κανονισμών που απαγορεύουν την πώληση δεξαμενόπλοιων «για χρήση από τη Ρωσία». Για παράδειγμα, το Nissos Delos πουλήθηκε πρόσφατα σε έναν μικρό ιδιοκτήτη από το Μπαγκλαντές, ο οποίος πήρε το πλοίο απευθείας στο λιμάνι του Primorsk.

Υπάρχουν επίσης φήμες ότι ο κ. Αλαφούζος συνεχίζει να έχει συμφέροντα σε αυτά τα πλοία και απλώς χρησιμοποιεί τις εταιρείες ως μέτωπο για να προβεί σε παραβιάσεις των κυρώσεων.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι ο περαιτέρω έλεγχος των συναλλαγών του θα φέρει στο φως και άλλες παρατυπίες, αναφέρουν οι εκθέσεις.

Ως εκ τούτου, συνιστούμε σε όλες τις αρχές, τους τραπεζίτες και τους μετόχους των εταιρειών του κ. Αλαφούζου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διεξάγουν τις δικές τους έρευνες για την αποφυγή πιθανών μεγάλων χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων, συνεχίζει η έκθεση.

Η Okeanis φαίνεται να είναι η μόνη εισηγμένη εταιρεία στις ΗΠΑ και τη Νορβηγία που εμπορεύεται — εμπορεύεται αργό πετρέλαιο Ρωσίας και Βενεζουέλας.

Ακολουθεί το αγγλικό κείμενο:

Public ship tracking data shows more than 200 loadings in Russian ports since the beginning of the conflict — Cyclades company sold ships that were headed directly to Russian trade!

Amid growing concern about Greek shipping companies withdrawing from the oil trade with Russia, there is one case that has so far escaped scrutiny.

As foreign media outlets that monitor companies that continue to cooperate with Russia report, Okeanis Eco Tankers Corp (listed in New York under the code NYSE:ECO and in Oslo under the code OET:OSL), along with its subsidiary, Kyklades Maritime Corp., are owned by media tycoon Yannis Alafouzos. Among other things, Mr. Alafouzos is also the owner of the Panathinaikos football team.

Yannis Alafouzos’s career is full of controversial incidents, which requires careful examination.

Older investors suffered serious losses when he defaulted on a $150 million high-yield bond issue by Ermis Maritime in the late 1990s.

He was also involved in the Petromin shipping fleet scandal in the 1990s, which led to an extradition warrant from Romanian authorities. Meanwhile, other cases such as the Aspronisi illegal fueling scandal, which led to several court proceedings, and the default on millions of loans from the Greek subsidiaries of ScotiaBank and Barclays, have heightened doubts about his record.

Today, market sources reveal that the company, which operates about 26 tankers, is among those recently questioned by US authorities for possible violations of the oil price ceiling.

This move by the US State Department is not surprising, given that public ship tracking data shows Okeanis’ involvement in more than 100 cargoes at Russian ports since the start of the conflict, making it one of the largest companies cooperating with Russia since the start of the war.

Below is an indicative list of these calls, with details gathered from public sources.

It is noted that many of these trips involve ships associated with Okeanis, the company that Mr. Alafouzos recently listed on the New York Stock Exchange (NYSE), following its listing in Oslo.

In addition to the legal issues that may arise from these transactions, during a period when Urals crude is said to have exceeded its price ceiling, there are open questions about its counterparties, the due diligence process, and whether the freight from these lucrative voyages ultimately benefit investors.

In addition to the concerns surrounding the Russian trade, both private and publicly traded companies linked to Mr. Alafouzo have been involved in shipments of Venezuelan crude from the “dark fleet” during the sanctions. Some of these questionable transactions are also being recorded.

For example, the vessels “Folegandros” and “Kimolos”, owned by the listed company Okeanis Eco Tankers Corp, appear to have loaded fuel off the coast of Malaysia from the vessel (M/T Kitakaze) that came directly from Venezuela.

In addition, the company “Cyclades” has recently sold ships that were destined directly for the Russian trade, in violation of European regulations that prohibit the sale of tankers “for use by Russia”. For example, the Nissos Delos was recently sold to a small owner from Bangladesh, who took the ship directly to the port of Primorsk.

There are also rumors that Mr. Alafouzos continues to have interests in these ships and is simply using the companies as a front to carry out sanctions violations.

We are convinced that further scrutiny of his transactions will bring to light other irregularities, the reports state.

Therefore, we recommend that all authorities, bankers and shareholders of Mr. Alafouzos’ companies be particularly careful and conduct their own investigations in order to avoid possible major financial liabilities, the report continues.

Okeanis appears to be the only listed company in the US and Norway that trades — trades Russian and Venezuelan crude oil.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οργή στον ΣΥΡΙΖΑ για Σωκράτη Φάμελλο και Ράνια Σβίγκου

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Πρέπει...

Αν το ΠΑΣΟΚ είχε τον Γερουλάνο πρόεδρο θα παιζόταν η πρώτη θέση στις εκλογές

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Παρά...

Τα βρήκε ο Βαρδινογιάννης με τον Μητσοτάκη; Θα κάνουν συνάντηση; Τι συμβαίνει;

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και...