Με 26,8 εκατ. ευρώ, η κυβέρνηση Μητσοτάκη στήνει διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ για την πρόληψη πυρκαγιών, την ώρα που εκκενώνονται προάστια της Πάτρας και οι φωτιές κατακαίνε ανεξέλεγκτα
Την ώρα που οι φλόγες καταπίνουν ολόκληρες περιοχές και οι κάτοικοι της Πάτρας βλέπουν τα προάστια τους να εκκενώνονται προς το κέντρο της πόλης, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ετοιμάζεται να ξοδέψει 26,8 εκατομμύρια ευρώ για διαφημιστική καμπάνια «ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης».
Η έγκριση δόθηκε στις 30 Ιουλίου από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και φέρει την υπογραφή του υπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη. Στόχος, όπως λένε, είναι η ενημέρωση για «δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών». Το μόνο πρόβλημα; Δεν υπάρχει καμία πρόληψη, καμία αντιμετώπιση – μόνο στάχτες.
Η επικοινωνία πάνω από την πραγματικότητα
Αντί για ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων, προσλήψεις προσωπικού και οργάνωση επιχειρήσεων, η κυβέρνηση επενδύει στη βιτρίνα της επικοινωνίας. Τα λεφτά που λείπουν από καύσιμα, οχήματα και μόνιμο προσωπικό, βρίσκονται άφθονα όταν πρόκειται για διαφημιστικά πακέτα στα “φιλικά” ΜΜΕ.
Η καμπάνια, που θυμίζει έντονα το σκάνδαλο “λίστα Πέτσα”, θα μοιράσει εκατομμύρια σε μέσα ενημέρωσης, όχι με κριτήριο την πραγματική απήχηση ή το δημοσιογραφικό έργο, αλλά με το πόσο πιστά στηρίζουν την κυβερνητική γραμμή.
Από το 112 στην… εκκένωση της χώρας
Το 112, που υποτίθεται πως θα ήταν εργαλείο σωτηρίας, έχει πλέον μετατραπεί σε μηχανισμό μαζικών εκκενώσεων. Στην Πάτρα, ολόκληρα προάστια εκκενώθηκαν προς το κέντρο, παραδίδοντας σπίτια και περιουσίες στο έλεος της φωτιάς.
Η εικόνα είναι τόσο τραγική, που η καμπάνια του υπουργείου θα μπορούσε κάλλιστα να έχει σύνθημα:
«Εκκενώσατε τη χώρα – προορισμός: Πλατεία Συντάγματος».
Το μήνυμα που στέλνει η κυβέρνηση
Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για να σώσει τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών. Έχει σχέδιο μόνο για να σώσει την εικόνα της. Και αυτό κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που θα μπορούσαν να σώσουν δάση, σπίτια και ανθρώπινες ζωές.
Ο ανίκανος και διεφθαρμένος θίασος του Κυριάκου Μητσοτάκη αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι βλέπει την καταστροφή ως ευκαιρία για πολιτικό μάρκετινγκ.