H διαδικτυακή πολιτική προβολή της Νέας Δημοκρατίας έχει ξεφύγει, καθώς σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του documentonews.gr τις τελευταίες 30 ημέρες έχει δώσει στην Google 192.000 ευρώ για διαφήμιση (ποσό που ανέβηκε στις 208.000 την Τρίτη).
Έτσι το κόμμα της ΝΔ βρέθηκε στη δεύτερη θέση, ανάμεσα σε όλα τα -δεκάδες- κόμματα της ΕΕ των 27 κρατών, σε έξοδα για πολιτική διαφήμιση στη Google, πίσω μόνο από το κόμμα του Όρμπαν της Ουγγαρίας.
Επειδή όμως η Google δεν είναι η μόνη που πουλάει διαφήμιση στο ίντερνετ το ρεπορτάζ ρίχνει φως και σε όσα συμβαίνουν στο Facebook και η γαλάζια παράταξη δεν μας απογοήτευσε ούτε εκεί. Μάλιστα έκρυβε και εκπλήξεις.
Από τα στοιχεία του Facebook -από τον Απρίλιο 2019, οπότε υπάρχει υποχρέωση διαφάνειας- φαίνεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ξοδέψει για προσωπική διαφήμιση, περισσότερα χρήματα από όσα το κόμμα του για πολιτική διαφήμιση!
Αυτό πιθανότατα να αποτελεί πανευρωπαϊκή μοναδικότητα. Mε μια πρόχειρη αναζήτηση δεν βρήκαμε άλλον πολιτικό αρχηγό με ανάλογο… σκορ. Ούτε καν ο Όμπαν. Φαίνεται ότι το πρόσωπο του Έλληνα πρωθυπουργού είναι πιο σημαντικό από τις όποιες κομματικές θέσεις.
Συγκεκριμένα για διαφήμιση του λογαριασμού του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Facebook έχουν πληρωθεί 401.458 ευρώ, ενώ για διαφήμιση της Νέας Δημοκρατίας «μόνο» 377.736 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξοδεύει περίπου 80.000 τον χρόνο για διαφήμιση στο Facebook, μάλλον όχι από την τσέπη του, αλλά από τον κομματικό λογαριασμό της Νέας Δημοκρατίας, του κόμματος που χρωστούσε 435 εκατ. ευρώ το 2022 και πολύ περισσότερα σήμερα.
Επίσης, όπως και στη διαφήμιση της Google, η Νέα Δημοκρατία έχει ξοδέψει για τις Ευρωεκλογές περισσότερα από όλα τα άλλα κόμματα για διαφημίσεις στο Facebook.
Συγκεκριμένα τις τελευταίες 30 ημέρες έχει ξοδέψει 31.430 ευρώ η ΝΔ και 17.276 για λογαριασμό του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Επόμενο κόμμα είναι ο «Κόσμος» με 14.064 ευρώ και μετά η Νέα Αριστερά με 12.086. Ενδιάμεσα υπάρχουν δύο υποψήφιοι ευρωβουλευτές: ο Νίκος Παπανδρέου του ΠΑΣΟΚ και ο Ορέστης Ομράν της ΝΔ.